تاریخچه لامبورگینی

Ferrucio Lamborghini در سال ۱۹۱۶ در شمال شهر Bolonga واقع در ایتالیا متولد شد.او تحصیلات خود را در زمینه اتومبیل های صنعتی کشاورزی به پایان رساند و سپس وارد ارتش شد و در قسمت نیروی هوایی مشغول به کار گشت. او عاشق اتومبیلهای سریع بود و رویای سرعت در سر می پروراند.وی در سال ۱۹۴۷ به تقویت یک اتومبیل Fiat پرداخت و در سال ۱۹۴۸ با این اتومبیل در یک مسابقه Mille Miglia شرکت کرد.
در سال ۱۹۴۹ لامبورگینی کمپانی خود را تاسیس کرد.این کمپانی کار خود را با تولید سیستمهای هوائی گرمازا و سرمازا آغاز نمود.
رویای ساخت اتومبیل باعث شد تا در سال ۱۹۶۳ تصمیم به ساخت اتومبیلهای مدرن بگیرد. اولین اتومبیل او ۳۵۰GTV نام داشت که این مدل از یک موتور V12 به حجم ۳۵۰۰cc استفاده میکرد.این اتومبیل در نمایشگاهی در شهر تورین به نمایش گذاشته شد و از سال ۱۹۶۴ تولید آن آغاز گشت. کمپانی در سال ۱۹۶۳ تمام قطعات مورد نیاز اتومبیلهایش را در داخل کارخانه خود تولید میکرد.
در سال ۱۹۶۴ Lamborghini گیرباکس پنج دنده ZF را ارائه نمود که این گیرباکس یکی از بهترین گیرباکس های ساخته شده تا آن زمان محسوب میشود.
در نوامبر ۱۹۶۵مدل Miura P-400 در شهر تورین ساخته شد و این اتومبیل با یک مدل به نام ۴۰۰-Gt با حجم موتور ۴۰۰۰cc پشتیبانی شد.در این زمان لامبورگینی به عنوان یک رقیب بسیار جدی برای کمپانی Ferrariمطرح بود.
اتومبیل Marzal با یک موتور شش سیلند به حجم ۲۰۰۰cc در سال ۱۹۶۷ ساخته شد.اگر چه این مدل در تعداد انبوه تولید نشد اما راه را برای تولید مدل Espada که یک اتومبیل ۴ سرنشینه بود هموار کرد و این اتومبیل در سال ۱۹۶۸ به بازار عرضه شد و در سال ۱۹۷۰ مدل Jarama جایگزین این اتومبیل گشت.
در سال ۱۹۷۱ V8 Urraco با حجم ۲۵۰۰cc اولین اتومبیلی بود که لامبورگینی برای ورود به بازار اتومبیلهای اسپورت کوچک تولید کرد.اما این اتومبیل جذابیتی مانند دیگر محصولات این شرکت نداشت.
یکی از مدلهای موفق و بسیار سریع Lamborghini به نام That’s it در سال ۱۹۷۳ به بازار عرضه شد.در سال ۱۹۷۲ Ferrucio Lamborghini تصمیم گرفت تا خود را بازنشسته کند و کنترل کمپانی خود را به Georgs Henry Rosetti سپرد. بعدها Rosetti قسمتی از کمپانی را به یکی از دوستان خود به نام Leimer واگذار کرد.
کمپانی به علت نوسانات اقتصادی موجود در ایتالیا دچار مشکلات مالی شد و مجبور به ساخت اتومبیل برای دیگر کارخانه ها گردید.از این سری اتومبیل ها می توان به مدل اسپورت M1 اشاره کرد که به سفارش شرکتBMW ساخته شد.
در سال ۱۹۸۱ مدل Jalpa با حجم موتور ۳۵۰۰cc ارائه شد.در سال ۱۹۸۵ موتوری با حجم ۵۲۰۰cc و قدرت ۴۵۵hpتوسط این کمپانی به بازار عرضه شد.موضوع قابل توجه در این موتور وجود ۴ سوپاپ در هر سیلندر بود.این کمپانی بعدها تحت نظر Chrysler در آمد و تولیدات خود را با عرضه اتومبیل LM002 که یک موفقیت بزرگ بود ادامه داد.
از دیگر اتومبیلهای آن میتوان به مدل Diablo با حجم موتوری معادل ۵۷۰۰cc و قدرتی در حدود ۴۹۲bhp اشارهکرد.تولید اتومبیلهای رویایی این شرکت از ۳۵۰ دستگاه در سال ۱۹۸۹ به ۲۵۰۰ دستگاه در سال ۱۹۹۴ رسید.این کمپانی همچنان یکی از بهترین تولید کنندگان اتومبیلهای اسپورت در جهان است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.