کراس‌اوور برف‌نورد نیسان

در حالی که این روزها بیشترین تمرکز بر روی نمایشگاه اتومبیل دیترویت است، شاید برگزاری نمایشگاه بین‌المللی اتومبیل مونترال در کانادا برای برخی‌ جالب‌توجه باشد. البته در این نمایشگاه، کانسپت‌ها و محصولات برجسته‌ای همانند NAIAS به چشم نمی‌خورند، ولی نیسان یک کانسپت بسیار خاص موسم به «روگ واریِر» در مونترال معرفی کرده است.

JAG 1895 516x344 - کراس‌اوور برف‌نورد نیسان

این خودرو برای مقابله با شرایط برف سنگین کانادا ساخته شده و بیشتر از اینکه بر روی چرخ‌ها حرکت کند، بر روی یک سیستم چرخ‌زنجیری حرکت می‌کند. هر کدام از این زنجیرها، طولی برابر ۱۲۱۹ میلی‌متر دارند و عرض و ارتفاعشان به ترتیب، ۷۶۲ و ۳۸۱ میلی‌متر است. در نتیجه، قابلیت‌های زیادی به خودرو اضافه می‌شوند که در حالت عادی، در مدل استاندارد روگ دست‌نیافتنی هستند.

DSC 3493 516x345 - کراس‌اوور برف‌نورد نیسان

DSC 4064 516x369 - کراس‌اوور برف‌نورد نیسان

علاوه بر این تغییر نسبتاً‌عمده، این وسیله از یک سیستم تعلیق جدید بهره‌مند شده که برای آن، یک فاصله ۵۸۴ میلی‌متری نسبت به سطح مسیر به همراه دارد. به لطف این ویژگی کلیدی و چسبندگی فوق‌العاده ایجاد شده توسط چرخ‌زنجیرها، روگ واریر می‌تواند از شیب ۴۵ درجه پوشیده از برف بالا برود و حتی به سرعتی برابر ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

DSC 3639 516x369 - کراس‌اوور برف‌نورد نیسان

DSC 4150 516x369 - کراس‌اوور برف‌نورد نیسان
استیو رایند (Steve Rhind)، مدیر بازاریابی در نیسان کانادا می‌گوید:

وقتی سیستم تمام‌چرخ متحرک در روگ و گیربکس پیشرفته اکسترونیک نیسان با سیستم چرخ‌زنجیری‌های مخصوص برف ترکیب می‌شوند، نتیجه‌ای فوق‌العاده حاصل می‌شود؛ یک روگ با قابلیت‌های فراوان در برخورد با شرایط سخت زمستانی در خارج از جاده.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.