تجربهٔ یک موتورسواری با ویکتوری اکتان

برای کسانی که آشنایی ندارند، پلاریس به‌عنوان شرکت مادر برای شرکت‌های ویکتوری و ایندین‌موتور، همیشه در تب‌وتاب رقابت بوده و رقبای سرسخت خودش مانند هوندا و یاماها را تحت فشار خود قرار داده و بر بازار شمال آمریکا با موتورهای چهار چرخ (از ای تی وی‌ها تا یو تی وی‌ها) تسلط داشت و ادعایی که در خودروهای برفی باعث شد تا در صدر بازار محصولات خود را به فروش برساند که افزایش درآمد و ارزش سهام را به همراه داشت، با این حال راه این شرکت در بازار موتورسیکلت کمی دشوارتر بوده است. پس از معرفی اولین موتورسیکلت در سال ۱۹۹۸ شرکت پلاریس، تجارت ویکتوری موتور را آغاز کرد که لنگ‌لنگان وارد محافلی می‌شد که می‌توانست برای دههٔ بعدی به‌عنوان شرکتی فعال درزمینهٔ فنی و این‌که این شرکت شرکتی دست‌وپا بسته‌ای نیست شناخته شود. هیئت‌مدیرهٔ شرکت پلاریس که می‌خواست در تجارت جدید خودش پیروز میدان باشد به واحد موتورسیکلت خود این پیغام را داد که: یا سودآور باشید یا بیرون بروید که البته همین اولتیماتوم باعث جذب بیشتر انرژی و تمرکز این واحد بر روی محصولات خود شد که نتایج حاصل از آن سبب افزایش سرعت در فروش و کسب نام تجاری ایندین شد.

2017 Victory Octane1 516x343 - تجربهٔ یک موتورسواری با ویکتوری اکتان
یکی از این محصولات جدید که شما تصویرش را مشاهده می‌کنید، ویکتوری اکتان است که براندون کرامر مدیر محصولات شرکت ویکتوری آن را به یک ماشین کلاسیک قوی آمریکایی تشبیه کرده؛ سبک، سریع و مقرون‌به‌صرفه. در قلب تپندهٔ این موتورسیکلت، یک موتور دوقلو با حجم ۱۱۷۹ سی‌سی وجود دارد که ۱۰۳ اسب بخار قدرت در دور ۸۰۰۰ بر دقیقه و گشتاور ۹۹ نیوتن متر تولید می کند.

victory octane launched we ve got specs and a ton of pics 29 516x343 - تجربهٔ یک موتورسواری با ویکتوری اکتان victory octane launched we ve got specs and a ton of pics 7 516x290 - تجربهٔ یک موتورسواری با ویکتوری اکتان 2017 Victory Octane2 516x343 - تجربهٔ یک موتورسواری با ویکتوری اکتان

فرصتی که ما برای اولین بار برای سوار شدن یک اکتان به دست آوردیم به اوایل دسامبر برمی گردد که به یک گاراژ مخفی در یک پارک صنعتی در دریاچهٔ هاواسو کالیفرنیا در مرز آریزونا بود، رفتیم. تلفن همراه و یا دوربینی همراه ما نبود و همین‌طور خبری از آدم‌های کنجکاو. وقتی سوار اکتان شدیم اولین نکته‌ای که نظر ما را جلب کرد موتور آن بود که نشان می‌داد که مهندسان و طراحان زمانی که مجاز به ساخت موتورهایی با حجم بیشتر نیستند هم می‌توانند موتورهایی قدرتمند با گشتاورهای بالا طراحی کنند. با این موتور می‌توانید با دندهٔ اول سرعت خودتان به ۷۲ کیلومتر بر ساعت برسانید که البته با دنده‌های دو و سه می‌توانید از سرعت ۱۶۰ کیاومتر بر ساعت نیز فراتر بروید. البته نکتهٔ قابل‌توجه دیگر هندلینگ بسیار راحت و روان این موتورسیکلت بود که زمانی که ما در تپه‌های آریزونا در حال موتورسواری بودیم می‌توانستیم به‌راحتی و نرمی موتور را کنترل و یا به گوشه ببریم.

victory octane launched we ve got specs and a ton of pics 33 516x345 - تجربهٔ یک موتورسواری با ویکتوری اکتان 2017 Victory Octane4 516x344 - تجربهٔ یک موتورسواری با ویکتوری اکتان

با توجه به صحبت‌های کرامر مدیر محصولات، ویکتوری اکتان موتوری است که می‌تواند خواسته‌های شما را از یک سواری خوب برآورده کند، شرکت ویکتوری، موتور اکتان خود را با توجه به امکانات راحت و مفیدی که دارد شروعی تازه در عرصهٔ موتورسیکلت می‌داند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.