لوتوس 3Eleven، سریعترین خودروی پیست هاکن‌هایم

بله تیتر را درست خواندید. از این لحظه به بعد لوتوس ۳-Eleven را باید سریع‌ترین خودروی پیست هاکن‌هایم‌رینک نامید. رکوردی که لوتوس توانست در طول یک دور با ثبت زمان ۱ دقیقه و ۶ ثانیه و ۲ صدم ثانیه از آن خود کند. تنها ۰.۱ ثانیه سریع‌تر از پورشه ۹۱۸ اسپایدر.

2016 Lotus3Eleven SportAuto 03 516x354 - لوتوس 3Eleven، سریعترین خودروی پیست هاکن‌هایم
لوتوس توانست با پیشرانه قدرتمند خود و البته با تایرهای استاندارد جاده‌ای و دمای ۸ درجه سلسیوس که دمای ایده‌آلی هم نیست، این رکورد را به ثبت برساند.

2016 Lotus3Eleven SportAuto 02 516x344 - لوتوس 3Eleven، سریعترین خودروی پیست هاکن‌هایم Sheet 516x115 - لوتوس 3Eleven، سریعترین خودروی پیست هاکن‌هایم
آقای جین مارک گالس، مدیرعامل لوتوس، دراین‌باره گفت:

کریستین رکورد شگفت‌آوری را آن‌هم در شرایطی غیر ایده‌آل به ثبت رساند. ما از قبل می‌دانستیم که این محصول فوق‌العاده‌ای که خلق کرده‌ایم، پتانسیل انجام کارهای بزرگی را دارد. این رکورد سندی است برای از بین بردن تردیدها. این نمادی برای فلسفه طراحی در لوتوس است.

2016 Lotus3Eleven SportAuto 01 516x344 - لوتوس 3Eleven، سریعترین خودروی پیست هاکن‌هایم
موتور سوپر شارژر ۳.۵ لیتری V6 بازطراحی شده توان تولید ۴۶۰ اسب بخار را دارد که باعث می‌شود تا ۳-Eleven در مدت ۲.۹ ثانیه از حال سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. حداکثر سرعت خودرو نیز ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت است.

2016 Lotus3Eleven SportAuto 04 516x344 - لوتوس 3Eleven، سریعترین خودروی پیست هاکن‌هایم
بهره‌گیری از یک بدنه کامپوزیت سبک و شاسی آلومینیومی سفارشی، باعث می‌شود تا قدرت خروجی به ۵۰۰ اسب بخار نیز افزایش یابد. از این مدل لوتوس تنها ۳۱۱ دستگاه طی دو سال آینده ساخته خواهد شد.

کریستین گبهارد، راننده خودرو که توانست به کمک لوتوس رکورد جدیدی را ثبت کند، درباره ۳-Eleven گفت:

لوتوس ۳-Eleven یک خودرو شگفت‌انگیز و متمرکز روی مسیرهای مسابقه‌ای است. به‌طوری‌که در طول یک دور رانندگی با آن بسیار جالب و جذاب است. این سریع‌ترین خودروی اوتواسپرت تاریخ پیست دور کوتاه هاکن‌هایم‌رینگ است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.