دوکاتی ۱۲۹۹ در اصل یک موتور سیکلت در دسته سوپربایکها می باشد. علاقه مندان به موتور سیکلت با ظاهر و طراحی هیجان انگیز و عملکرد و فن آوری فوق العاده این موتور حتما شگفت زده می شوند. موتور سیکلت دوکاتی دارای طراحی سبک ایتالیایی است، اما این بار علاوه بر تکنولوژی,هنر نیز در تمام جنبه های آن به اجرا در آمده . دوکاتی ۱۲۹۹ یا پانیگال (Panigale) به این سوپر بایک به عنوان یک موتورسیکلت ورزشی نگاه می کند. موتورسیکلتی که از یک ظاهر اسپرت طراحی شده و از یک سو طراحی آن کاملا جدید.چراغهای جلو، چراغ ترمز و چراغهای راهنما، همگی LED هستند. این چراغها حرارت زیادی تولید نمیکنند، چراغهای LED روزتاب نیز ابزار بسیار خوبی هستند تا موتورسیکلت هنگام عبور از مناطق شلوغ و پر تردد بهتر دیده بشود. البته این مطلب که این موتور سیکلت از نظر موتوری نیز ارتقا یافته را نباید فراموش کنیم.
دوکاتی ۱۲۹۹ دارای موتور دارای superquadro از نوع دو سیلندر و چهار سوپاپ فعال در هر سیستم تزریق سوخت است که در این نسخه با انژکتور دوقلو نصب شده. که قدرت این موتور را تا ۱۰ الی ۱۵ درصد افزایش داده است. گیربکس شش سرعته سریع از نوع DQS دوکاتی به همراه موتور دوقلو جدید سبب بوجود آمدن ۲۰۵ اسب بخار در هر دو ثانیه می شود.این موتور دارای حجم ۱۲۸۵cc است که به این دلیل که این موتور به روز رسانیشده است .سیلندر و شاتون ها بزرگتر شده اند و در نتیجه ابعاد میل لنگ نیز بزرگتر شده که این همه تغیرات منجر این شده تا موتور کمی سنگین تر از قبلشود. بهرحال این موتور توان ایجاد ۱۴۵ نیوتن متر گشتاور را دارد که در نوع خود عالیست .نسبت تراکم آن ۱۲.۶: ۱ است که سبب ایجاد ۱۵۰.۸ کیلو وات (۲۰۵ اسب بخار) در ۱۰.۵۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۱۴۴،۶ نیوتن متر (۱۰۶.۷ پوند فوت) در ۸۷۵۰ دور در دقیقه.کلاچ این خودرو موتور سیکلت از نوع کمک هیدرولیک است.دوکاتی ۱۲۹۹ دارای اگزوز ۲-۱-۲ با مبدل کاتالیزوری و ۲ لامبدا پروب است که از صدا خفه کن دوتایی از جنس فولاد ضد زنگبا روکش آلمینیوم استفاده می کند.
این خودرو در قسمت امکانات و آپشن در مهم ترین آیتم در جلوی خود دارای نمایشگر تمام رنگی است که تمامی اطلاعات خودرو را در اختیار شما قرار خواهد داد.همچنین شما قادر خواهید بود تا حالت های مختلف رانندگی را انخاب کنید. این ویژگی به موتورسوار اجازه میدهد عملکرد پیشرانه، سیستم تعلیق و ترمزها را متناسب با شرایط جاده و انتظاراتی که از موتورسیکلت دارد تنظیم کند. جاده خیس و مرطوب، شهر و پیست مسابقه هر کدام تنظیمات خاص خودشان را دارند.
در قسمت شاسی دوکاتی ۱۲۹۹باید دانست که این موتورسیکلت از بدنه آلومینیومی استفاده می کند که دارای سیستم تعلیق جلو MARZOCCHI با ابعاد ۵۰ میلی متر تحت فشار و کاملا قابل تنظیم USD است.در این مدل از دوکاتی از چرخ جلو با طراحی ۳ پره آلیاژی با ابعاد ۱۷ اینچ است.تایر جلو نیز مارک ۱۲۰/۷۰ ZR17 پیرلی دیابلو Supercorsa SPاست .چرخ عقب نیز از چرخ ۱۷ اینچی آلیاژی استفاده شده است.تایر عقب بکار رفته شده در آن از مارک ۲۰۰/۵۵ ZR17 پیرلی دیابلو Supercorsa SP همانند همان که در جلو بوده است البته با سایزی متفاوت.
ابعاد و وزن موتورسیکلت دوکاتی ۱۲۹۹
این موتور سیکلت از وزن بسیار خوب ۱۹۰ کیلوگرم بهره می برد. ارتفاعآن ۸۳۰ میلیمتر است. دارای فاصله ی بین محوری ۱۴۳۷ میلیمتر و ظرفیت مخزن ۱۷ لیتر ست. قابلیت حمل ۲ نفر را دارد و استاندار آلایندگی آن یورو ۳ (اروپا) می باشد.
تجهیزات و آپشن های موتورسیکلت دوکاتی ۱۲۹۹
به زبان اصلی بخوانید:Ducati 1299 Panigale Overview
Ducati’s 1299 Panigale astounds the motorcycle enthusiasts with its exhilarating styling,performance and technology that it runs with. Ducati motorcycles have been known long for its sexy Italian style, but this time it has implemented a state of art technology in all aspects of a bike, like engine and transmission, performance and handling, mileage, etc. There is no part where it does not excel in, whether it could be power, braking, handling or electronics. 1299 Panigale has everything that the users look for in a modern sports bike, with the sharp styling which blazes a completely new design trail. As a whole, it brings upon a striking evolution in the line-up of Ducati superbike, making a major upgrade to the previous 1199 with a new styling, stronger engine and an updated electronics package with reworked steering geometry and wheelie control.
Ducati 1299 Panigale Mileage
Ducati 1299 Panigale Engine & Transmission
There are also other areas where Ducati have upgraded the engine, but much of these updates were to compromise the stress which came along with additional power. Every new connecting rod has wider heads to hold larger pairings and they are paired to a little updated crankshaft having machined counterweights and rod journals. The engine is a bit heavier than the previous, but while dealing with increased horsepower, a bit more bracing is certainly required to the engine internally.
Ducati 1299 Panigale Performance and Handling
The 1299 Panigale remains much like a hard-core sports bike, having a forcefully leant-forward riding mechanism. But its mirrors are wider, screen in taller and the seat is more comfortable. 1299 generates fifteen percentage more torque, which is between 5000 and 8000 rpm. Including a refined traction control system, the Panigale 1299 has an anti-wheelie control, which can be adjusted to reduce the tendency of wheel on the move to lift under acceleration. There also present a quick gearshifter which enables clutchless changes, thus freeing the concentration while braking and downshifting for a turn. Ducati 1299 steers excellently, its race geometry and light weight allows for a fast change of direction.