خودروهای جدید در بازه قیمتی 75 تا 130 میلیون تومان

معمولا شروع هر سال برای علاقه‌مندان به خودروهای جدید این پرسش را با خود به همراه دارد که قرار است با چه خودروهایی روبه‌رو شویم.کدام برند جدید به بازارخواهد آمد و کدام یک از محصولات مجددا تولید خواهند شد؟ در این شماره به آن بخش از پرسش علاقه‌مندان پاسخ خواهیم داد که می‌خواهند بدانند در سال ۹۵ در بازه قیمتی ۷۵ تا ۱۳۰ میلیون تومان چه خودروهایی عرضه خواهد شد. البته این بررسی شامل خودروهایی خواهد بود که تولید یا  واردات آن در سال جدید قطعی شده است.

بزرگ‌ترین خودروساز خاورمیانه چند محصول جدید در بازه قیمتی ۷۵ تا ۱۳۰ میلیون تومان برای سال  جدید دارد. اولین محصول شاسی‌بلند سایز متوسط هایماست که مدتی پیش به بازار عرضه شد. این شاسی‌بلند دیفرانسیل  جلو باید با چری تیگو ۵ مدیران خودرو، بی‌وای دی‌اس ۶ کارمانیا، جک اس ۵ و رنو داستر رقابت کند. البته به نظر می‌رسد هایما برای گرفتن سهم بازار از این رقبا کار سختی در پیش داشته باشد. این خودرو اولین تجربه ایران‌خودرو در عرضه یک خودروی چینی به‌طور رسمی است. برگ برنده هایما ابعاد بزرگ آن و البته قیمت رقابتی‌اش است. دومین محصول جدید ایران‌خودرو در این رده شاسی‌بلند کوچک پژو ۲۰۰۸ است. این خودرو احتمالا با موتور ۱۶۰۰ سی‌سی عرضه خواهد شد و رقیب سانگ‌یانگ تیوولی و رنو کپچر است. به احتمال زیاد پژو ۲۰۰۸ با قیمتی حدود ۸۰ تا ۸۵ میلیون تومان به تولید خواهد رسید.

طبق اعلام ایران خودرو ۲۰۰۸ زودتر از پژو ۳۰۱ و ۲۰۸ به تولید می‌شود و در پاییز یا زمستان سال جاری احتمالا به بازار عرضه خواهد شد.

در حالی که عرضه دو پژوی جدید دیگر به سال ۱۳۹۶ موکول شده است. اما اگر از ایران‌خودرو بگذریم، دومین خودروساز ایران سایپا نیز یک  محصول جذاب در این بازه قیمتی دارد، یعنی سیتروئن سی ۴ سدان با قیمتی حدود ۱۱۰میلیون تومان وموتور ۱۶۰۰ سی‌سی که احتمال دارد به بازار عرضه شود. سی۴ از لحاظ ابعاد در سگمنت خودروهایی چون مزدا ۳، هیوندای النترا و کیا سراتو  است. البته موتور ۱۶۰۰ کمی برای این خودرو ضعیف به نظر می‌رسد اما طراحی جذاب خارجی از نقاط قوت آن است. موفقیت سی۴ در صورتی خواهد بود که با قیمتی حدود ۱۰۰ میلیون تومان عرضه شود. زیرا رقبایش در بازه قیمتی ۱۰۸ تا ۱۲۵ میلیون تومان به مراتب از لحاظ توان وکشش در وضعیت بهتری هستند. سایپا بر خلاف ایران‌خودرو بسیار چراغ خاموش حرکت می‌کند. البته احتمال عرضه سیتروئن الیزه نیز وجود دارد. سیتروئن الیزه نسخه سیتروئنی پژو ۳۰۱ محسوب می شود  که برای بازار چین طراحی شده است. در صورت عرضه الیزه این خودرو قیمتی به مراتب کمتر از سی۴ خواهد داشت.

اما کرمان موتور نیز چند محصول جدید برای سال ۹۵ دارد. جک اس ۵ اتوماتیک خودرویی است که به تازگی به لیست فروش کرمان‌موتور اضافه شد. این خودرو رقابت فشرده‌ای با چری تیگو ۵ مدیران‌خودرو خواهد داشت. سدان سایز بزرگ  لیفان با نام لیفان ۸۲۰ نیز به تازگی به لیست فروش کرمان‌موتور اضافه شده است. این خودرو با موتور ۲۴۰۰ سی‌سی رقابت سنگینی با آسا بی‌۵۰ خواهد داشت. لیفان ۸۲۰ روی پلت‌فرم نسل سابق تویوتا کمری(۲۰۰۷ -۲۰۱۱) ساخته شده است و از موتور مشابه نسل سابق کمری(۲۰۰۷) بهره می‌برد. مدیران‌خودرو نیز در حال بررسی عرضه سدان سایز متوسط آریزو ۷ است. چری آریزو ۷ در صورت عرضه در بازه قیمتی ۸۰  میلیون تومان احتمالا قیمت خواهد خورد. اما در میان واردکنندگان نیز چندین محصول جدید به بازار در بازه قیمتی ۷۵ تا ۱۳۰ میلیون تومان عرضه خواهد شد. در حالی که چند ماهی از عرضه نسل جدید هیوندای النترا به بازار می‌گذرد اما خبری از ورود این خودرو به ایران نیست. این اخبار در حالی مطرح می‌شود که امکان مونتاژ نسل پیشین النترا در ایران توسط راین وجود دارد و شاید به همین دلیل آسان‌موتور از عرضه نسل جدید این خودرو منع شده است. اما در شرکت خواهر هیوندای، کیا، مدل فیس‌لیفت شده سراتو عرضه خواهد شد. تویوتا نیز مدل تمام‌الکتریکی پریوس را با قیمتی حدود ۱۳۵ میلیون تومان به بازار عرضه کرده است.

همچنین نسل جدید تویوتا یاریس سدان  امسال به بازار جهانی معرفی می‌شود، اما بعید است یاریس جدید سدان امسال به بازار ایران عرضه شود. این خودرو می‌تواند مشتاقان خودروهای پاک با مصرف سوخت حداقلی را راضی کند.امسال نسل جدید رنو مگان ( اسکالا و فلوئنس ) به بازار جهانی معرفی شده است.

اما  بعید است نسل جدید اسکالا و فلوئنس سال جاری به بازار ایران عرضه شوند. در حال حاضر رنو برنامه‌ای برای عرضه مگان جدید در ایران ندارد ( اسکالا و فلوئنس ).همچنین خبری از عرضه رنو داستر‌های دو دیفرانسیل نیست و نگین‌خودرو این خودرو را از لیست فروش محصولاتش حذف کرده است. در صورت توافق رنو و سایپا برای در اختیار گرفتن پارس خودرو، داستر در پارس‌خودرو به تولید می‌شود و دیگر به‌طور وارداتی عرضه نخواهد شد. در صورت تولید داستر در پارس‌خودرو این خودرو کاهش قیمتی تا ۱۰ تا ۲۰ میلیونی را تجربه خواهد کرد. به احتمال زیاد داستر تولیدی با مشخصاتی مشابه داستر وارداتی قیمتی حدود ۸۵  تا ۹۰ میلیون تومان خواهد داشت. در حال حاضر داستر وارداتی با قیمت ۱۰۴ میلیون تومان عرضه می‌شود.

میتسوبیشی نیز امسال مدل فیس‌لیفت لنسر ۱۸۰۰ را عرضه خواهد کرد. این خودرو در تابستان سال جاری با تغییرات ظاهری عرضه خواهد شد که بخش جلویی آن بیشترین تغییرات را به خود دیده است. همچنین آرین‌موتور مدتی است مجددا عرضه لنسر ۱۶۰۰ سی‌سی را با قیمت ۱۰۳ میلیون تومان آغاز کرده است. این خودرو از آپشن‌های رفاهی بیشتری نسبت به مدل‌های۱۶۰۰ سی‌سی قبلی برخوردار است. سانروف، باله عقب، ایرکاندینیشن اتوماتیک و متریال بهتر داخلی از مشخصات جدید این خودرو است.
سانگ‌یانگ محصولی جدید در این رده نخواهد داشت. هر چند آنها محصول پر سر و صدای خود یعنی تیوولی را سال گذشته در رده قیمتی ۹۰ میلیون تومان عرضه کرد. اما ام‌جی نیز یک محصول جذاب در این بازه قیمتی خواهد داشت. ام‌جی جی‌تی با موتور ۱۶۰۰ سی‌سی و در رده قیمتی کمتر از ۱۱۰ میلیون تومان امسال عرضه خواهد شد. با توجه به ظاهر جذاب آن احتمالا حضور موفقی را تجربه خواهد کرد. هر چند مدیاموتورز با افزایش بی‌سابقه قیمت‌ام‌جی ۶ فیس‌لیفت و عرضه آن با قیمت ۱۳۲ میلیون تومان (قیمت قبلی ۱۱۸ میلیون ) به نوعی این خودرو را قربانی ام‌جی  جی‌تی  کرده است. هوندا نیز خودروی سدان سایزکوچک سیتی را با قیمتی حدود ۱۲۰ میلیون تومان به بازار عرضه کرده است. این خودرو با تویوتا یاریس سدان رقابت خواهد کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.