معرفی کالینا NFR، سریع‌ترین ماشین لادا

لادا اخیراً جزئیات مربوط به مدل کالینا NFR را که زودی به خطوط تولید این کمپانی راه خواهد یافت، منتشر کرده است. در حالی که لادا با نسخه مسابقه‌ای «وستا» در مسابقات WTCC رقیب کمپانی‌هایی مانند هوندا، سیتروئن و پولستار محسوب می‌شود، خودروهای جاده‌ای این برند در زمینه قدرت و سرعت، شهرت چندان مناسبی ندارند. امّا اکنون این خودروساز روسی قصد دارد که با معرفی کالینا NFR، این پیش‌زمینه ذهنی را بر هم بزند. کالینا NFR قرار است که تبدیل به سریعترین محصول تولیدی لادا شود.

2016 lada kalina nfr7 516x290 - معرفی کالینا NFR، سریع‌ترین ماشین لادا

این هاچ‌بک اسپورتی برای پیشرانه از یک موتور تنفس طبیعی ۱/۶ لیتری استفاده می‌کند که خروجی آن برابر ۱۳۶ اسب‌بخار است. این موتور که در کنار یک نسخه مدرن از گیربکس دستی ۵ دنده قرار گرفته، شتابی معادل ۹/۲ ثانیه در رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تأمین می‌کند. در نتیجه، لادا کالینا می‌تواند به سرعت حداکثر ۲۰۳ کیلومتر بر ساعت برسد.

2016 lada kalina nfr5 516x290 - معرفی کالینا NFR، سریع‌ترین ماشین لادا

به گفته لادا، کالینا NFR از سیستم‌های تعلیق و فرمان اسپورت بهره‌مند شده و در همین از ترمزهای بزرگتر و مؤثرتر از مدل استاندارد استفاده می‌کند. همچنین انواع مختلفی از سیستم‌های ایمنی و از جمله ABS و EBD در لیست تجهیزات آن دیده می‌شود.

2016 lada kalina nfr6 516x290 - معرفی کالینا NFR، سریع‌ترین ماشین لادا

در زمینه راحتی، این هاچ‌بک از لادا تجهیزاتی چون گرم‌کن برای صندلی‌های اسپورت و آینه‌ها، حسگرهای پارکینگ، برف‌پاک‌کن‌ها و نوربالای اتوماتیک، یک سیستم صوتی با ۴ اسپیکر و یک نمایشگر کنترل ۷ اینچی در اختیار قرار می‌دهد.

2016 lada kalina nfr4 516x290 - معرفی کالینا NFR، سریع‌ترین ماشین لادالادا برای اولین سال حضور کالینا NFR در بازار، تعداد ۵۰ نمونه از این خودرو را درنظر گرفته که عمدتاً به تیم‌های موتور اسپورت با قیمت پایه ۱۲ هزار و ۱۳۹ دلار پیشنهاد خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.