کیسه‌های هوای تاکاتا و قربانی‌‌های دیگر

فراخوان ایربگ‌های تاکاتا گوی سبقت را از رسوایی آلودگی فولکس‌واگن ربوده و تبدیل به بزرگترین کمپین ایمنی در تاریخ خودروسازی شده است.

massive airbag recall prompts safety concerns 516x344 - کیسه‌های هوای تاکاتا و قربانی‌‌های دیگر
کیسه‌های هوای منفجر شونده تاکتا که اشیای نوک‌تیز را به سمت سرنشینان پرتاب می‌کنند، بنابر بر گزارش‌های اخیر در امریکا، جان  ۱۰ نفر را گرفته  است که یکی از آنها، یک دختر ۱۷ ساله سوار بر یک هوندا سیویک مدل ۲۰۰۲ در «فورت بند کانتی» ایالت تگزاس، در تصادفی در ۳۱ مارس بوده است. با برخورد این خودرو به خودروی جلویی، کیسه‌های هوا فعال شده و تیغه‌ها به سمت گردن وی پرتاب شده‌اند. مطابق گفته «دنی بک‌ویت» که تحقیقات تصادف را برعهده داشته، این موضوع باعث مرگ راننده شده است. «بک‌ویت» به این موضوع اشاره کرده که هیچ سرعت بالایی در این زمینه دخیل نبوده و راننده، کمربند ایمنی‌ را نیز بسته بوده است.

huma hanif takata airbag death 516x379 - کیسه‌های هوای تاکاتا و قربانی‌‌های دیگر
این هوندا سیویک در حالی به صورت دست‌دوم خریداری شده که هیچ‌گونه اطلاع‌رسانی در مورد حضور این مدل در خودروهای فراخوان‌شده انجام نگرفته است. این در حالی است که به گفته سخنگوی خودروساز، جفری اسمیت (Jeffery Smith)، هوندا بیش از ۱۱/۹ میلیون کارت پستی، ۹/۹ میلیون نامه، ۴/۵ میلیون ایمیل و ۱۲/۸ میلیون تماس مستقیم و اتوماتیک به صاحبان این خودروها داشته و روش‌هایی مانند تبلیغات و شبکه‌های اجتماعی را نیز آزموده است.

Takata air bag 516x344 - کیسه‌های هوای تاکاتا و قربانی‌‌های دیگر

علی‌رغم تلاش‌های هوندا و دیگر خودروسازان در آگاهی‌رسانی در ایالات متحده، تعداد ۱۰ نفر در حوادث مربوط به ترکیدگی کیسه‌های هوای تاکاتا جان باخته‌اند که ۹ مورد از آنها در محصولات هوندا و یک مورد آن در یک مدل فورد رخ داده است. فهرست زخمی‌ها نیز از ۱۰۰ نفر فراتر رفته است.

Tenth death 516x344 - کیسه‌های هوای تاکاتا و قربانی‌‌های دیگر
در مجموع ۲۴ میلیون وسیله نقلیه از ۱۴ خودروساز در ایالات متحده فراخوان شده‌اند تا ۲۸ میلیون ماژول متورم‌کننده کیسه‌های هوای آنها تعویض شود. در ماه گذشته، NHTSA اعلام کرد که بیش از ۷/۵ میلیون از این ماژول‌های تاکاتا جایگزین شده است؛ به این معنا که هنوز تا تعویض کامل آنها، فاصله زیادی وجود دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.