کابین اشرافی و لوکس کانسپت ولوو S90

برای لوکس‌تر کردن یک سدان لوکس چه پیشنهادی دارید؟ اندکی به این موضوع فکر کنید، ولی ولوو اگر جای شما باشد، خارج کردن صندلی‌ مسافر جلو و ایجاد فضای بیشتر برای سرنشینان عقب را درنظر می‌گیرد. ولوو S90 اکسلنس اینتریور که در نمایشگاه اتومبیل پکن معرفی شده، البته هنوز در مرحله کانسپت قرار دارد، ولی در عین حال، تصویر مناسبی از چنین ایده‌ای را ارائه می‌دهد.

Volvo S90 Excellence interior concept 09 516x343 - کابین اشرافی و لوکس کانسپت ولوو S90 Volvo S90 Excellence interior concept 06 516x343 - کابین اشرافی و لوکس کانسپت ولوو S90
این برای اولین بار نیست که ولوو در چنین مسیری قدم برمی‌دارد؛ چرا که قبلاً یک کانسپت مشابه با عنوان «لانج» را برداشتن صندلی سمت‌راست از جلوی کابین XC90 اکسلنس کراس‌اور نمایش داده است. در این کانسپت مبتنی بر سدان ولوو S90، سرنشین سمت راست می‌تواند به پاهای خود استراحت دهد و در عین حال، یک نمایشگر لمسی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی، وی را در این حالت، سرگرم نگه می‌دارد. به گفته ولوو، سرنشین می‌تواند ایمیل خود را چک کند و حتی از برنامه‌های پخش اینترنتی Netflix نیز استفاده کند. یک میز جمع‌شونده، یک یخچال کوچک و نگهدارنده فنجان به صورت گرم و سرد، شرایط لوکس کابین برای سرنشینان عقب را از این هم فراتر می‌برد.

Volvo S90 Excellence interior concept 08 516x343 - کابین اشرافی و لوکس کانسپت ولوو S90

رابین پیج (Robin Page)، معاون طراحی داخلی ولوو در این زمینه می‌گوید:

یکی از عناصر کلیدی در این طراحی، برداشتن صندلی مسافر جلو است. با برداشتن این صندلی، یک نمای دید نامحدود در جلو و حسّی از فضا و روشنایی در داخل کابین ایجاد کرده‌ایم. این کار، یک اثر آنی و بسیار آرام‌بخش دارد.

با درنظر گرفتن این کابین شگفت‌انگیز به عنوان نقطه عطف دوم کانسپت ولوو لانج، جای تعجب نخواهد بود که چنین چیزی به مدل‌های تولیدی آینده این خودروساز راه پیدا کند. این طراحی داخل، حتی به قیمت برداشتن یک صندلی، بر راحتی بیشتر سرنشینان عقب تمرکز کرده است؛ موضوعی که به‌ویژه در بازارهایی مانند چین که داشتن راننده شخصی اولویت دارد، منطقی به نظر می‌رسد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.