هیوندای آوانته اسپرت 2017 رونمایی شد

آقای دیو زوچوفسکی، مدیرعامل هیوندای موتور در آمریکا، حدود دو ماه پیش اعلام کرد که برنامه‌ای برای معارفه خودرو هیوندای النترا اسپورت ۲۰۱۷ در نوامبر سال جاری خواهند داشت؛ اما زودتر از آمریکا، این خودرو در وب‌سایت کره‌ای هیوندای معرفی شد. این خودرو در کره جنوبی با نام آوانته اسپرت و در آمریکا با نام النترا اسپورت به فروش خواهد رسید.

2016 hyundai elantra sport 1 516x304 - هیوندای آوانته اسپرت 2017 رونمایی شد 2016 hyundai elantra sport 2 516x323 - هیوندای آوانته اسپرت 2017 رونمایی شد

مدل پایه و معمولی این خودرو، این روزها (حتی در ایران) طرفداران زیادی پیداکرده است. ظاهر جذاب و قیمت مناسب ازجمله دلایل محبوبیت این خودرو است؛ اما نسخه اسپرت قرار است با ظاهری خشن‌تر بیش‌ازپیش جذاب باشد. در بخش جلو استفاده از سپر بزرگ‌تر با ورودی‌های هوای بزرگ و چراغ‌های LED افقی (به‌جای عمودی) ازجمله تغییرات اعظم نسبت به نسخه معمولی است. کلمه اسپرت به رنگ قرمز در سمت راست جلوپنجره ملاحظه می‌شود. همچنین طرح چراغ‌ها نیز تغییر کرده است.

در بخش جانبی، رکاب خودرو برجسته‌تر شده است. همچنین آوانته اسپرت از رینگ‌های ۱۸ اینچی (با تایر سایز ۲۲۵ /۴۰ R18) با چندین طرح متنوع بهره خواهد برد. بخش عقب خودرو نیز زیادی دربرداشته است. سپر جدید به همراه دیفیوزر، یک جفت اگزوز با رویه کروم و چراغ‌هایی تیزتر با طراحی متفاوت در چینش LEDها.

مهم‌ترین بخش در این خودرو شاید استفاده از دیفرانسیل عقب با تکنولوژی مولتی‌لینک است (این فناوری در سیستم‌های تعلیق مستقل کاربرد دارد. سیستم‌هایی که در آن هر چرخ به‌صورت جداگانه ارتعاش می‌کند) که باعث می‌شود هیجان رانندگی افزایش یابد. قلب تپنده آوانته اسپرت، یک موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژر ۴ سیلندر که توان تولید ۲۰۱ اسب بخار و ۲۶۵ نیوتون متر گشتاور را خواهد داشت.

2017 hyundai avante sport 02 516x291 - هیوندای آوانته اسپرت 2017 رونمایی شد
هیوندای قرار است آوانته اسپرت را (حداقل در کره جنوبی) با جعبه‌دنده شش سرعته دستی عرضه کند. همچنین مدلی دیگر با جعبه‌دنده ۷ سرعته دو کلاچه اتوماتیک نیز در دسترس خواهد بود. این خودرو قادر است در عرض ۸ ثانیه از حال سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ثانیه دست یابد.

2016 hyundai elantra sport 11 516x168 - هیوندای آوانته اسپرت 2017 رونمایی شد 2016 hyundai elantra sport 9 516x223 - هیوندای آوانته اسپرت 2017 رونمایی شد
در کنار ظاهری خشن و جاافتاده و پیشرانه‌ای رضایت‌بخش، داخل خودرو نیز طراحی مناسبی دارد. استفاده از مواد فیبر کربن در برخی از بخش‌های داشبورد و درب‌ها، صندلی‌ها اسپرت و فرمان فلت‌باتم ازجمله ویژگی‌های برجسته این بخش از خودرو است. همچنین ترکیب رنگ قرمز و مشکی و البته استفاده از کمربندهای قرمز، اسپرت بودن خودرو را کاملاً به رخ می‌کشد. در کره جنوبی خودرو به همراه پکی اختیاری به نام اکسترم عرضه خواهد شد که شامل رینگ‌های ۱۸ اینچی با طرح‌های متفاوت، اسپویلر قرمزرنگ و تغییراتی ویژه در سایر بخش‌ها خواهد بود.

نسخه آمریکایی خودرو (النترا اسپرت ۲۰۱۷) در ماه نوامبر معرفی می‌شود و البته بعید نیست که کمی زودتر در وب‌سایت هیوندای از آن مدل هم رونمایی شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.