رونمایی از موتور جدید 8 سیلندر پورشه BITURBO

پورشه  از موتور جدید خود با توان ۵۴۱ اسب بخار و ۵۶۷ پوند فوت گشتاور در خودروی پورشه پانامرا توربو که یک موتور جدید کم صدا و  با نام بیتوربو یا  biturbo   در سمپوزیوم شهر وین پرده برداری کرد.

پورشه  قرار است در نسل بعدی کاین و پانامرا از این موتور بهره ببرد و این موتور  از نوع توربوشارژ می باشد. این شرکت اعلام کرده است که از یک سیستم غیر فعال سازی سیلندر  به اصطلاح “حالت نیمه موتور.” که در آن در بارهای کم بین ۹۵۰ و ۳۵۰۰ دور در دقیقه فعال شده و کمک می کند تا خودرو کاهش مصرف سوخت را تا ۳۰ درصد داشته باشد.

پورشه  اعلام کرده است که این موتور برای خودرو های محور جلو طراحی شده است   و بر اساس پلت فرم MLB آئودی همچنین به عنوان مدل محور عقب نیز قابل استفاده است.  گیربکس مناسب برای موتور BITURBO  از نوع اتوماتیک هشت سرعته یا هشت سرعته دو کلاچه است.

BITURBO جدید  در پانامرا توربو  می تواند ۵۴۱ اسب بخار (۵۴۹ PS / 404 کیلو وات) و ۵۶۷ پوند-فوت (۷۷۰ نیوتن متر) گشتاور تولید کند. با وجود اینکه این موتور از نظر قدرت قوی تر شده است و دارای حجم موتور  ۴.۸ لیتری ۸ سیلندر است ولی  به طور قابل توجهی انتشار آلایندگی در آن کم شده است

 َمنبع:  سمپوزیوم موتور وین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.