فروردین ماه سال جاری تولید هفت مدل سواری در خودروسازان داخلی به صفر رسید.
در این مدت تولید خودروی سوزوکی ویتارا با کاهش صد درصدی از ۲۴ دستگاه در فروردین ۱۳۹۴ هم اکنون به صفر رسید.
فروردین امسال تولید وولیکس C30 دندهای LUXURY با کاهش صد درصدی از ۵۵ دستگاه در فروردین ۱۳۹۴ هم اکنون به صفر رسید.
در این مدت تولید امویام ۵۳۰ با کاهش صد درصدی از ۲۱۰ دستگاه در فروردین ۱۳۹۴ هم اکنون به صفر رسید.
فروردین امسال تولید امویام ۱۱۰ ۴CYL با کاهش صد درصدی از ۲۹۶ دستگاه در فروردین ۱۳۹۴ هم اکنون به صفر رسید.
در این مدت تولید امویام ۳۱۵ با کاهش صد درصدی از ۶۷۶ دستگاه در فروردین ۱۳۹۴ هم اکنون به صفر رسید.
فروردین امسال تولید لندمارک با کاهش صد درصدی از پنج دستگاه در فروردین ۱۳۹۴ هم اکنون به صفر رسید.
در این مدت تولید آسا B50 با کاهش صد درصدی از ۲۳۰ دستگاه در فروردین ۱۳۹۴ هم اکنون به صفر رسید.
بر اساس آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، دو خودروساز بزرگ کشور بیش از ۵ هزار دستگاه انواع خودرو دوگانهسوز را به تولید رسانده که نشان می دهد ۱۰ درصد از مجموع خودروهای تولید شده در ایران را خودروهای دوگانهسوز تشکیل میدهد.
بر این اساس خودرو سمند پیشتاز دو گانهسوزها بوده و ایران خودرو بیش از دو هزار دستگاه سمند دوگانه سوز را به تولید رسانده است. این آمار نشان میدهد که تولید پژو ۴۰۵ دوگانه سوز در شرکت ایرانخودرو مرکزی با کاهش تولید ۷۰ درصدی مواجه شده و تولید پژو پارس دوگانهسوز به صفر رسیده است.
این آمار حاکی از آن دارد که دومین خودروساز بزرگ کشور با کاهش ۴۰ تا ۵۰ درصدی پراید دوگانه سوز در کارخانه اصلی و کارخانههای زیر مجموعه خود همراه بوده است.
دو خودروساز بزرگ کشور سال جدید را با کاهش تولید برخی خودروهای دوگانه سوز آغاز کردهاند چرا که این نوع خودروها مشتری زیادی در بازار ندارد. نا ایمن بودن خودروهای دوگانه سوز در تصادفات، حجمگیر بودن مخزن گاز، مشکل تامین سوخت و کاهش قدرت موتور از دلایلی است که مشتریان ایرانی تمایلی به استفاده از خودروهای دوگانه سوز ندارند.