بررسی فولکس واگن تیگوان مدل 2017

فولکس واگن به تازگی به معرفی تیگوان پرداخت که به معنای واقعی کلمه خودروی کاملا  “جدید” است .انقلاب به جای تکامل. دلیلش این است که نسل دوم تیگوان اولین گروه خودرو از فولکس واگن ها در کلاس بدنه ی SUV است که طراحی آن بر روی پلت فرم MQB انجام شده است.

Volkswagen Tiguan 2017 1600 32 - بررسی فولکس واگن تیگوان مدل 2017

فولکس واگن تیگوان جدید نشانه ای از آغاز ورود  شاسی بلندهای های نوآورانه به بازار است که دقیقا برای بازارهای خاص و  در طیف گسترده ای از بخش ها طراحی شده . در جامعه ی امروزی علاقه مندان خودرو رو به خرید نسخه هایی با فاصله ی دو محور بزرگتر آورده اند. به همین دلیل است تیگوان جدید سیستماتیک برای دو فاصله محور متفاوت ساخته شده است . فولکس واگن تیگوان مدل ۲۰۱۷ در  در بهار معرفی خواهد شد.

Volkswagen Tiguan 2017 1600 0f - بررسی فولکس واگن تیگوان مدل 2017

طراحی سبک MQB در فولکس واگن تیگوان سبب افزایش ظاهر ورزشی خودرو در تمام جهات و کاهش وزن آن به بیش از ۵۰ کیلوگرم نسبت به مدل های قبلی شده است که سبب یک جهش از لحاظ فضا و بوت داخلی خودرو شده است. افزایش ۱۴۵ لیتری فضا در داخل خودرو از نتایج طراحی جدید است.

 Volkswagen Tiguan 2017 1600 07 - بررسی فولکس واگن تیگوان مدل 2017

ایمنی قرن ۲۱ در فولکس واگن تیگوان

فولکس واگن تیگوان مجهز شده است به تجهیزات استاندارد ایمنی همانند ، سیستم ایمنی فعال، ترمز اضطراری با تشخیص عابر پیاده و سیستم هشدار خروج از خط که در خودرو های جدید امروزی موجود است.

Volkswagen Tiguan 2017 1600 26 - بررسی فولکس واگن تیگوان مدل 2017

مانیتورینگ عابر پیاده و خط 

فولکس واگن تیگوان ماشین نسل جدید است. با بهره گیری از طیف وسیعی از سیستم های نوآورانه برای اطمینان از حداکثر ایمنی ساخته شده است.سیستم هایی همانند  ترمز اتوماتیک   ، ترمز اضطراری و مانیتورینگ عابر پیاده.

Volkswagen Tiguan 2017 1600 27 - بررسی فولکس واگن تیگوان مدل 2017

طراحی بیرونی – دقیق و با اعتماد به نفس

در فولکس واگن تیگوان نسل دوم، طراحان فولکس واگن به کیفیت طراحی جدید اهمیت زیادی داده اند. دقت و منطق در خطوط استفاده شده و همچنین ظاهری که این خودرو دارد با سایر رقبا متمایز است .ابعاد  جدید در فولکس واگن تیگوان نسبت به نسل  قبلی تغیر کرده است و دارای طول  ۴۴۸۶ میلی متر است که  ۶۰ میلی متر طولانی تر شده و همچنین دارای فاصله بین دو محور با افزایش  ۷۷ میلی متر است که به ۲۶۸۱ میلی متر رسیده است. فولکس واگن تیگوان  جدید دارای ۱۸۳۹ میلی متر عرض است، که ۳۰ میلی متر بیشتر از قبل شده است.

در همین حال، ارتفاع آن ۳۳ میلی متر نسبت به ۱۶۳۲ میلی متر قبلی کاهش داشته شده است.   که این امر سبب  بهبود آیرودینامیکاین خودرو شده است.در اصل نمونه از آیرودینامیک نوآورانه آینه های بکار برده شده در درب خودرو است . با استفاده از تست تونل باد و شبیه سازی جریان هوا در طراحی شکل قاب آینه توانسته اند تا سهم درگ کلی هوا را تا ۴۰ درصد کاهش دهند.

Volkswagen Tiguan 2017 1600 03 1 - بررسی فولکس واگن تیگوان مدل 2017

طراحی جدید در اصل نه فقط در روی کاغذ بوده است و باید بداندید که این تغییرات سایز را به صورت چشمی به وضوح می توانید مشاهد کنید .از نمای روبرو خودرو به خوبی گسترده تر شده است،همچنین  افزایش عرض جلو پنجره مشبک رادیاتور و چراغهای جلو که به صورت افقی تراز شده و در وسط قرار دارد.

فولکس واگن تیگوان اولین SUV از فولکس واگن است که با چراغهای جلوی LED مجهز شده است .خطوط بکار رفته در عقب فولکس واگن تیگوان به کمک عناصر  چراغ های عقب تعریف شده اند و  چراغ های عقب در شیوه ای بسیار دقیق و کشیده از نوع ال ای دی ساخته شده اند. چراغ های جدید  با طراحی سه بعدی و افقی شکل در این خودرو نمایی زیبایی ایجاد کرده اند.

Volkswagen Tiguan 2017 1600 02 - بررسی فولکس واگن تیگوان مدل 2017

داخلی – فضای برای زندگی

داخل فولکس واگن تیگوان به طور کامل باز طراحی شده است،داشبورد این خودرو دارای مانیتور نشان دهنده اطلاعات خودرو در پشت صفحه کیلومتر است.وجود  سیستم سرگرمی در مرکز کنسول و دارای زاویه به سمت راننده نمای دیگر به این خودرو می دهد. زیر سیستم سرگرمی کنسول وسط ورزشی با کنترل آب و هوا قرار گرفته شده است که آن هم به سمت راننده زاویه دار است.  کنسول وسط با مجموعه ای از دکمه های که در اطراف بالای اهرم دنده قرار داده شده است  و در خود یک کلید چندکاره جدید با نام ۴MOTION جای داده است ، این کلید کارش  کنترل فعال خودروست .

Volkswagen Tiguan 2017 1600 33 - بررسی فولکس واگن تیگوان مدل 2017

فولکس واگن تیگوان ۲۰۱۷ یکی از  پیشرفته ترین های  اس یو وی های موجود در بازار خواهد بود که با آرایه ای موثر از خلاقیت و نوآوری همراه است. این نوآوری ها سبب افزایش ایمنی، راحتی، سرگرمی و پویایی می شوند. وجود صفحه نمایش  ۱۲.۳ اینچی  در خودرو که بدلیل کیفیت و نوع قرار گیریش در خودرو سبب افزایش  ایمنی، راحتی خودرو و اتصال به یک سطح جدیدی از سیستم های کمکی ایمنی می شود.سیستم های راحتی ابتکاری متعدد و  در این خودرو افزایش یافته است.

Volkswagen Tiguan 2017 1600 34 - بررسی فولکس واگن تیگوان مدل 2017

سیستم های کمکی  برای امنیت بیشتر در فولکس واگن تیگوان ۲۰۱۷

سیستم های استاندارد جدید ایمنی همانند سیستم نظارت کنترل محیط اطراف و یا سیستم  ترمز اضطراری و مانیتورینگ و همچنین سیستم کمک هشدار خروج از خطو بهره بردن از  هفت کیسه هوا از جمله ؤ زانو ی و غیره. یکی دیگر از ویژگی کلی فولکس واگن بر اساس MQB سیستم ترمز اتوماتیک است. که به شما کمک می کند از برخورد ثانویه خطرناک جلوگیری  کنید.

Volkswagen Tiguan 2017 1600 3e - بررسی فولکس واگن تیگوان مدل 2017

سیستم های راحتی زندگی در فولکس واگن تیگوان ۲۰۱۷

فولکس واگن تیگوان  دارای سیستم کنترل آب و هوای اتوماتیک ۳ منظقه ای  جدید است. تنظیم دمای  و سرعت دمنده جداگانه  برای همه  سرنشینان فراهم است. این سیستم کنترل آب و هوا دارای کنترل  کیفیت هوا در سطوح مختلف است و مجهز  به سنسور کیفیت هوا و فیلتر بیگنیک فعال است که سبب جلوگیری از ورود آلاینده به ماشین می شود . این یک تکنولوژی منحصر به فرد در سراسر جهان است و تا کنون تنها توسط فولکس واگن استفاده شده است

Volkswagen Tiguan 2017 1600 01 - بررسی فولکس واگن تیگوان مدل 2017

افزایش راحتی در صندلی ها با طراحی مجدد  و با اضافه شدن حافظه صندلی راننده و صندلی مسافر فراهم شده است که شامل کنترل  صندلی در ۱۲ جهت و ماساژور است. یکی از بزرگترین سانروف های پانوراما با ابعاد (۸۷۰ میلی متر × ۱۳۶۴ میلی متر) را می توان در این خودرو مشاهده کرد. که سبب رانندگی لذت بخش در این وسیله نقلیه خواهد شد. باز یا بسته شدن درب عقب اتومبیل با  یک حرکت خاص پا در پشت خودرو  و استفاده از فرمان  الکترومکانیکی از دیگر موارد راحتی در فولکس واگن تیگوان ۲۰۱۷ است.

Volkswagen Tiguan 2017 1600 04 - بررسی فولکس واگن تیگوان مدل 2017

موتورهای مورد استفاده در فولکس واگن تیگوان جدید از نوع های  TSI و TDI است که  دارای مجموعا ۸ موتور خواهد بود و همگی دارای استاندارد  یورو ۶ هستند. توربو شارژر، تزریق مستقیم،  استارت با دکمه نیز از موارد موجود در همه مدل هاست.

در اصل این خورد و به شکل متمایز دارای چهار موتور بنزینی (TSI) با توان  تولید ۹۲ کیلو وات / ۱۲۵ PS، ۱۱۰ کیلو وات / ۱۵۰ PS، ۱۳۲ کیلو وات / ۱۸۰ PS و ۱۶۲ کیلو وات / ۲۲۰ PS ا  و  چهار موتورهای دیزل (TDI) با توان  تولید ۸۵ کیلو وات / ۱۱۵ PS، ۱۱۰ کیلو وات / ۱۵۰ PS، ۱۴۰ کیلو وات / ۱۹۰ PS و ۱۷۶ کیلو وات / ۲۴۰ PS قدرت است. موتورهای پایه  فولکس واگن تیگوان  جدید از نوع محور جلو و چهار چرخ محرک هستند.که البته ۴ چرخ به عنوان یک گزینهآپشن هستند. موتورهای چهار سیلندر در  فولکس واگن تیگوان جدید تا ۲۴ درصد در مصرف سوخت صرفه جویی داشته اند.

.Volkswagen Tiguan 2017 1600 03 - بررسی فولکس واگن تیگوان مدل 2017

کلیه حقوق برای وب‌سایت اروند پلاک محفوظ است.استفاده از مطالب وب‌سایت اروند پلاک فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.
ترجمه : ابوالفضل نوری مهندس مکانیک جامدات و نویسنده سایت اروند پلاک

4 نظرات
  1. تندیس می گوید

    باسلام.بنظرشما تیگوآن ازنیسان ایکس تریل بهتره؟؟

  2. نویسنده می گوید

    باسلام.بنظرشما تیگوآن ازنیسان ایکس تریل بهتره؟؟

  3. درخشان می گوید

    یک نوشتار ناروان ، پر از غلط های املایی و معنایی بعضا نا مفهوم که بدون ویرایش در سایت گذاشته شده و این اهانت به درک و شعور خواننده است.

    1. ابوالفضل نوری می گوید

      سلام.ممنون از اطلاع شما.چک کردم و اصلاح کردم.در صورت مشکل باز هم اعلام کنید.ممنون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.