تست تصادف خودروی هیوندای سانتافه اسپرت مدل 2017

موسسه ایمنی بزرگراه در سال  ۲۰۱۷  سانتافه اسپرت مدل همان سال را به عنوان خودروی ایمن و با امنیت بالا دانست و این خودرو توانست ۵ ستاره ایمنی از IIHS کسب کند.هیوندای سانتافه اسپرت در مدل جدیدش  بخش هایی از خودرو را جهت افزایش ایمنی ارتقاء داده است که از جمله آنها افزایش مقاومت ستون های خودرو برای حفاظت از سرنشینان داخل خودرو است.

hyundai beefs up santa fe sport earns top safety pick rating 3 - تست تصادف خودروی هیوندای سانتافه اسپرت مدل 2017

یکی از آزمون های مهم در این خودرو تست  همپوشانی ضربه است که آخرین باری که مورد آزمایش قرار گرفت، شرکت IIHS متوجه نفوذ ضربه به مقدار ۱۰ اینچ (۲۵ سانتی متر) در پایین ستون لولا درب جلو شد که  خبر خوب این است که در مدل ۲۰۱۷  حداکثر نفوذ تنها ۳ اینچ (۷ سانتی متر) در زیر پایی راننده بوجود آمد.

hyundai beefs up santa fe sport earns top safety pick rating 2 - تست تصادف خودروی هیوندای سانتافه اسپرت مدل 2017

 این نشان داد که سانتافه اسپرت بطور قابل توجهی امن تر شده  است. هیوندای سانتافه  اسپرت در حال حاضر رتبه های خوب در آزمون مقابل کف و، جانبی، مقاومت سقف و استقامت بدنهاز خود بجا گذاشت که  پس از اینچالش ایمنی و کسب نمرات خوب توانست از شرکت IIHS  جایزه کسب کند.

hyundai beefs up santa fe sport earns top safety pick rating 1 - تست تصادف خودروی هیوندای سانتافه اسپرت مدل 2017

علاوه بر این سانتافه اسپرتبرای رسیدن به این جایزه و کسب مقام در زمینه   سیستم پیشگیری از تصادف جلو نمرات مناسبی را کسب کرد که در  سرعت  ۱۲ مایل در ساعت (۱۹ کیلومتر بر ساعت) و ۲۵ مایل در ساعت (۴۰ کیلومتر بر ساعت) نشان داد این SUV بخوبی  قادر به جلوگیری از برخورد است. همچنین در سیستم های هشدار برخورد از جلو  معیارهای خواسته شده از شرکت   (NHTSA) را براورده کرد.

hyundai beefs up santa fe sport earns top safety pick rating 4 e1463581178513 - تست تصادف خودروی هیوندای سانتافه اسپرت مدل 2017

به عنوان نکته آخر، IIHS اشاره کرد که این امتیاز خوب فقط در مورد سانتافه اسپرت است و در مورد سانتافه صدق نمی کند.

کلیه حقوق برای وب‌سایت اروند پلاک محفوظ است.استفاده از مطالب وب‌سایت اروند پلاک فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.

ترجمه : ابوالفضل نوری مهندس مکانیک جامدات و نویسنده سایت اروند پلاک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.