وعده نیسان برای دو برابر کردن عمر باتری خودروهای برقی

این خودروساز ژاپنی اعلام کرد یک خودروی برقی ارزان که بدون نیاز به شارژ مجدد می‌تواند حدود ۶۰۰ کیلومتر را طی کند، با دستاورد جدید در فناوری باتری ممکن است تا یک دهه آینده تولید شود.

نیسان یکی از خودروسازانی است که بدنبال افزایش طول عمر باتری خودروهای برقی است تا مسافت پیمودنی این خودروها بدون نیاز به شارژ مجدد را افزایش دهد.

خودروی برقی لیف نیسان در حال حاضر با یک بار شارژ تنها می‌تواند حدود ۲۴۰ کیلومتر را طی کند و بالا بردن مسافت قابل پیمایش به سطح قابل مقایسه با خودروهای دیزلی یا بنزینی، مصرف کنندگان بیشتری را به سوی این فناوری جذب خواهد کرد اما تمایل مصرف کنندگان به خودروهای برقی همچنان محدود مانده است.

خودروهای تمام برقی برخلاف خودروهای هیبریدی کمتر از یک درصد کل فروش بازار خودرو در سال گذشته را تشکیل دادند. تمام شدن شارژ خودرو در میانه راه اصلی‌ترین دلیلی است که باعث شده مصرف کنندگان تمایلی به داشتن خودروهای برقی نداشته باشند.

هر دو شرکت جنرال موتورز و تسلا سرگرم کار برای تولید خودروی برقی بازار انبوه با قیمت مناسب هستند که بتواند بیش از ۳۰۰ کیلومتر مسافت طی کند. خودروی برقی مدل اس تسلا می‌تواند بیش از ۴۰۰ کیلومتر را با یک بار شارژ طی کند اما ۹۰ هزار دلار قیمت دارد.

بر اساس گزارش فایننشیال تایمز، نیسان اعلام کرده استفاده از سدیم به جای کربن در باتری، فشردگی انرژی در داخل باتری یوان لیتیومی را به میزان ۱۵۰ درصد افزایش می‌دهد. فشردگی انرژی در باتریهای کنونی حداکثر ۴۰۰ وات ساعت به ازای هر لیتر است.

تحت برنامه‌های طراحی نیسان، فشردگی انرژی باتری می‌تواند به ۷۰۰ وات ساعت تا سال ۲۰۲۰ و بیش از ۱۰۰۰ وات ساعت تا سال ۲۰۲۵ افزایش پیدا کند که کمک می‌کند مسافت قابل پیمایش با یک بار شارژ از بیش از ۲۴۰ کیلومتر کنونی به بیش از ۶۰۰ کیلومتر افزایش پیدا کند البته با فرض اینکه بهبود دیگری در خودرو یا فناوری باتری صورت نگیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.