گران‌ترین خودروهای وارداتی کدامند؟

از این تعداد، ۴هزار و ۷۹۶خودرو به ‌ارزش ۱۳۵میلیون و ۸۷۷هزار دلار خودروهای ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰سی‌سی با میانگین قیمت خودروهای وارداتی حدود ۹۹میلیون تومان هستند که رشد ۳۰درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل دارند. براساس همین آمار در اصل، ۱۸۵میلیارد و ۹۰۹میلیون و ۳۷۹هزار و ۴۱۸تومان انواع قطعات خودرو در ۱۰ماهه منتهی به اردیبهشت وارد کشور شده است. براساس این گزارش، همچنین در این مدت ۲هزار و ۳۸۹خودرو با حجم سیلندر ۲هزار تا ۲هزار و ۵۰۰سی‌سی به ‌ارزش ۷۰میلیون و ۱۲۶هزار دلار به کشور آمده که در مقایسه با سال قبل، ۲۸درصد از لحاظ ارزشی و ۲۸درصد از لحاظ وزنی افزایش یافته است، بنا بر این گزارش در این مدت، همچنین ۲هزار و ۴۰۷دستگاه وسیله نقلیه موتوری غیر از آمبولانس و هیبریدی به ‌ارزش ۶۵میلیون و ۷۵۰هزار دلار به کشور آمده که در این بخش نیز، رشد ۳۲درصدی را در مقایسه با سال قبل از لحاظ ارزشی شاهد هستیم.

براساس تعریف خودرو لوکس در ایران، هرچند خودروهای بالای ۲۵۰۰سی‌سی لوکس محسوب می‌شوند، اما باتوجه به قوانین گمرکی و تعرفه‌گذاری‌ها، خودروهایی که زیر ۲۵۰۰سی‌سی حجم دارند، در ایران از قیمت خودروهای لوکس برخوردارند و همین موضوع موجب شده که تعریف خودرو لوکس در بازار تغییر کند؛ چنانچه لوکس‌شناسی در جامعه براساس ارزش خودروهای عرضه شده به بازار است، نه حجم موتور آنها.

گران‌ترین خودرو وارداتی در دوماهه ابتدای سال۹۵، طبق معمول دو سال اخیر، متعلق به بی‌ام‌وi8 هیبریدی نو با حجم موتور ۱۵۰۰سی‌سی مدل۲۰۱۶ و ساخت۲۰۱۵ با رنگ سفید است. این خودرو با ارزش ۲۰۱هزار و ۶۹۸دلار که معادل ۶۰۹میلیون و ۳۹۹هزار و ۱۲تومان است و با ارزش وزنی یک‌هزار و ۵۶۰کیلوگرم از امارات‌متحده‌عربی و از طریق گمرک غرب تهران وارد شده است. این خودرو هم‌اکنون در بازار ایران با قیمتی حدود یک‌میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان خریدوفروش می‌شود.

همچنین در دو ماهه ابتدای سال۹۵، ۹دستگاه خودرو برقی که با ارزش حدودی هر دستگاه ۴میلیون و ۱۵۳تومان بوده، وارد کشور شده است. البته دو دستگاه خودرو s2 مینی کراس اوور نیز جهت تحقیق و امور مهندسی وارد کشور شده است که قیمت هر دستگاه آن، ۱۱میلیون و ۸۳۵هزار و ۴۰۸تومان بوده و این خودروها از کشور چین وارد شده است. البته ۳خودرو برقی دیگر نیز از چین وارد شده که قیمت هر دستگاه آن، ۲۰میلیون و ۶۶۶هزار تومان است. هر چند پس از خودروهای برقی و خودرو چینی که برای تحقیقات وارد شده است، خودرو سواری رنو فلوئنس دنده معمولی چهار سیلندر ۲۰۰۰سی‌سی سقف معمولی ساخت۲۰۱۴ و مدل۲۰۱۵ نیز، از ارزان‌ترین خودروهای وارداتی دو ماهه نخست۹۵ محسوب می‌شود که ارزش گمرکی هر دستگاه این خودرو ۹هزار و ۷۷۲دلار است و با رقم ۲۹میلیون و ۵۱۴هزار و ۶۰۰تومان وارد کشور شده است. هر چند قیمت این خودرو در بازار ایران حدود ۸۰میلیون تومان تعیین شده است.

   واردات خودرو و قطعات از کشورهای مختلف
امارات
همچنین از کشور امارات، ۱۱۵میلیارد و ۶۰۰میلیون و ۱۰۵هزار و ۴۲۸تومان انواع خودرو و قطعات وارد شده است که این رقم معادل ۳۸میلیون و ۲۷۶هزار و ۲۸دلار با ارزش وزنی ۲میلیون و ۸۴۰هزار و ۸۶کیلوگرم است. درواقع می‌توان گفت، امارات در رتبه اول واردات خودرو به ایران قرار دارد و اکثر خودروهای وارداتی به ایران از طریق این کشور به ایران می‌آیند.

کره
خودروهای کره‌یی نیز که این روزها خیابان‌های ایران را به خود اختصاص داده‌اند، از ورود به بازار ایران همچون چند سال اخیر، عقب نمانده‌اند. در همین حال در دوماهه نخست سال۹۵، ۶۲میلیارد و ۴۶۶میلیون و ۶۰۲هزار و ۱۹۶تومان انواع خودرو و قطعات و لوازم جانبی از این کشور وارد ایران شده است که این رقم معادل ۲۰میلیون و ۶۲۱هزار و ۷۵۹دلار با ارزش وزنی ۲میلیون و ۲۴۴هزار و ۶۱۲کیلوگرم است. گران‌ترین خودرو وارداتی از کره، سواری هیوندای سانتافه ۴سیلندر اتومات حجم موتور ۲۳۵۹سی‌سی مدل۲۰۱۶ سال ساخت۲۰۱۵ است که این خودرو با ارزش گمرکی ۸۹میلیون و ۷۵۵هزار و ۱۶۵تومان، معادل ۲۹هزار و ۵۹۵دلار وارد کشور شده است.

چین
کشور چین که شریک بزرگ تجاری ایران است، در دو ماهه نخست سال۹۵، ۲میلیون و ۳۱۹هزار و ۷۸۶کیلوگرم با ارزش ۴۱میلیارد و ۹۳۵میلیون و ۱۲۹هزار و ۵۹۱تومان (ارزش دلاری ۱۳میلیون و ۹۱۷هزار و ۷۸۵)، انواع خودرو و قطعات آن از کشور چین وارد کشور شده است. کامیون‌های ویژه معادن (دامپ‌تراک) گران‌ترین ماشین وارداتی از چین است که ۴دستگاه از آن با ارزش ۲میلیارد و ۳۰۸میلیون و ۲۵۶هزار و ۴۳۸تومان است و ارزش هر دستگاه آن معادل ۵۷۷میلیون و ۶۴هزار و ۱۰۹تومان است.

آلمان
آلمان کشوری که بزرگ‌ترین و لوکس‌ترین خودروسازان دنیا را دارد، ازجمله بزرگ‌ترین وارد‌کنندگان خودرو لوکس به ایران نیز محسوب می‌شود. این کشور در دو ماهه نخست سال۹۵، ۱۷میلیارد و ۵۷۲میلیون و ۷۲۰هزار و ۶۸۱تومان انواع خودرو و قطعات را به ایران صادر کرده است که براساس ارزش وزنی معادل ۳۲۳هزار و ۳۲کیلوگرم و براساس ارزش دلاری، معادل ۵میلیون و ۸۱۵هزار و ۹۴۷دلار است. سواری مرسدس بنز E250 اتومات ۴سیلندر حجم موتور ۱۹۹۱سی‌سی مدل۲۰۱۶ سال ساخت۲۰۱۵ نیز با رنگ قهوه‌یی، گران‌ترین خودرو وارداتی از این کشور است که معادل ۲۳۰میلیون و ۱۳۷هزار و ۵۵۰تومان است.

امریکا
براساس این گزارش، همچنین در دو ماهه نخست امسال، یک دستگاه سواری، audi مشکی حجم موتور۱۹۸۴ از ایالات متحده امریکا از طریق گمرک غرب تهران وارد کشور شده که البته این خودرو ساخت کشور آلمان است. با این حال، این خودرو با ارزش گمرکی ۱۱۵میلیون و ۵۲هزار و ۷۱۵تومان که معادل ۳۷هزار و ۹۹۰دلار با ارزش وزنی هزار و ۸۳۵کیلوگرم است، وارد شده است. براساس آمار، ارزش کل واردات خودرو از امریکا معادل ۱۲۱میلیون و ۱۰۴هزار و ۷۱۵تومان (۳۹هزار و ۹۹۰دلار) است.

ژاپن
در همین حال از کشور ژاپن نیز در دو ماهه ابتدایی سال، ۸میلیارد و ۱۹۰میلیون و ۷۱۳هزار و ۸۳تومان معادل ۲میلیون و ۷۰۴هزار و ۹۹۸دلار با ارزش وزنی ۲۱۸هزار و ۳۰۹کیلوگرم انواع خودرو و لوازم جانبی وارد ایران شده است. گران‌ترین خودرو وارداتی از ژاپن، تویوتا لکسوس NX 300 H-مدل ۲۰۱۶ -ساخت ۲۰۱۵- با حجم موتور ۲۴۹۴سی‌سی است که این خودرو با ارزش گمرکی ۱۶۵میلیون و ۲۸۲هزار و ۱۵۰تومان وارد کشور شده است.

000079087097 - گران‌ترین خودروهای وارداتی کدامند؟

گران‌ترین خودروهای وارداتی  - گران‌ترین خودروهای وارداتی کدامند؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.