بررسی تخصصی هوندا NSX مدل 2017 (Honda NSX )

یک تجربه جدید ورزشی در بخش سوپراسپرت، یک چالش  جدید برای سایر  سوپر اسپرت ها، پس از یک ربع قرن مجددا هوندا NSX آماده شده است تا در پیست مسابقات یکه نمایی کند.هنگامی که اولین هوندا NSX در سال ۱۹۸۹ ساخته شده واقعا با آنکه در اون سالها بود ولی ظاهری خیلی جلوتر از زمان خود داشت.هم اکنون در سال ۲۰۱۷ قرار است مدل جدیدش همچون قدیم خودرویی با  طراحی  سوپراسپرت، عملکرد و پویایی ،کیفیت، ارگونومی و دارا بودن امکانات ایمنی بالا باشد.استفاده از فن آوری های جدید پیشرفته، از جمله د بدنه قوی و مقاوم از جنس آلومینیومی سخت و در عوض  سبک تر ،  موتور V6 ، فن آوری های نوآورانه، پیستون و شاتون  از جنس  تیتانیوم همه و همه را در این مطلب می توانید دنبال کنید.

Honda NSX 2017 1280 08 - بررسی تخصصی هوندا NSX  مدل 2017  (Honda NSX )

هوندا NSX  مدل ۲۰۱۷  به عنوان سوپراسپرت قرن بیست و یکم و نشان دهنده قدرت شرکت هوندا و  اعتباری برای این شرکت آمده است .این خودرو حاصل تلاش نزدیک به چهار سال تیم طراحی و مهندسی بهترین  ها در عرصه خودرو در جهان است.مهمترین نوآوری های جدیدی که در هوندا NSX مشاهده کرده ایم .حضور تکنولوژی فوق العاده سیستم چهار چرخ محرک سوپر هندلینگ   از نوع SH-AWD است، این فن آوری برای اولین بار از نوع خود در عرصه سوپراسپرت است. با ترکیب  و تفسیر جدید از عملکرد  فوق العاده با روش های نوآورانه برای طراحی خودرو – از جمله ساخت و ساز بدن پیشرفته، بتجهیزات هم راه با افزایش قابلیت آیرودینامیکی خودرو و غیره است.

Honda NSX 2017 1280 28 - بررسی تخصصی هوندا NSX  مدل 2017  (Honda NSX )

طراحی بیرونی هوندا NSX ترکیبی از  زیبایی شناسی سوپراسپرت با عملکرد و پویاییست.  هوندا NSX از فلسفه طاحی سبک ” در هم آمیخته پویا ‘  ‘Interwoven Dynamic’ بهره می برد. معماری خارجی این خودرو تجسمی از خودروی ورزشی و مدرن است. شکل پانل بدنه با  ورودی و خروجی های جریان  هوا و نسبت کلی طراحی  خودرو برای ایجاد یک تجربه  جدید ورزشی است.  عنصر های بیرونی هوندا NSX بطور یقین بر اساس هزاران ساعت محاسبات پیچیده (CFD)   دینامیکی و  سیالاتی است.تست و محاسبات از طیق تجربیات در   تونل باد پیشرفته در ایالات متحده و در ژاپن است.

Honda NSX 2017 1280 3c - بررسی تخصصی هوندا NSX  مدل 2017  (Honda NSX )

 چراغهای LED rakishly  جدید ،جلو پنجره مشبک مخروطی برای ایجاد یک تفسیر  جدید تهاجمی  از فیس جلوی خودرو ،،چراغهای جلو LED بزرگ، ورودی های هوا با مش های بزرگ  دو قسمتی ،برآمدگی های قابل متعدد بر روی بدنه، بدنه عضلانی که سبب انتقال احساس قدرت و شتاب به بیننده می شود ،. ،بدنه سبک وزن ،رینگ های جدید با عملکرد بالا و تایر های بزرگ متناسب با قوس چرخ ، سقف آبشاری رو به جلو ،اسپویلر یکپارچه در لبه درب صندوق عقب، پانل شیشه ای گسترده طرفین که نشان می دهد  این خودرو دارای موتور دوقلوی توربوشارژ V6. است،قابلیت  انتخاب هشت طرح  و رنگ از مهم های ظاهر بیرونی این خودروست.

Honda NSX 2017 1280 45 - بررسی تخصصی هوندا NSX  مدل 2017  (Honda NSX )

  هوندا NSX مدل ۲۰۱۷ دارای موتور   ۳.۵ لیتری V6  به همراه  دو توربو شارژر و  گیربکس نه  سرعته است که در کنار سیستم دو کلاچه انتقال قدرت از نوع  (DCT) و به همراه ۳ موتور الکتریکی  می تواند برای شما شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۳.۳  ثانیه  و بیشترین سرعت ۳۱۰  کیلومتر بر ساعت را به ارمغان بی آورد.این خودرو دارای قدرت ترکیبی ۵۸۰ اسب بخار  و ۶۴۵ نیوتن متر گشتاور است. مصرف سوخت  بترتیب شهر-بزرگراه-ترکیبی ۱۱.۸/۱۰.۷/۱۱.۲ لیتر  است.

Honda NSX 2017 1280 4e - بررسی تخصصی هوندا NSX  مدل 2017  (Honda NSX )

ترمز پارک الکترونیکی (EPB) با  ترمز  خودکار نگه دارید(ABH)  ،کیسه هوای  (SRS)، کیسه هوای راننده زانویی ، SmartVent® کیسه هوای  کناری ، کیسه هوای پرده ای ،کمربند ایمنی  سه نقطه ای ، پایداری خودرو (VSA) با کنترل کشش، سیستم ضد قفل ترمز (ABS) با توزیع ترمز الکترونیکی (EBD) و ترمز  کمکی،سیستم کنترل فشار تایر (TPMS)  ،سیستم SH-AWD،پدال ترمز سروو برقی (ESB)  ،سیستم هوشمند و پویایی خودرو (IDS)، ترمز Brembo  با  شش کالیپر از تمام موارد موجود در سیستم ایمنی و امنیتی خودروی هوندا NSX  مدل ۲۰۱۷ است.قیمت هوندا NSX  مدل ۲۰۱۷ چیزی در حدود ۱۶۰۰۰۰ دلار است.

 

 

سایر آپشن های  هوندا NSX  مدل ۲۰۱۷  به ترتیب زیر است:

  • ۴ حالت رانندگی ( سایلنت ، اسپورت، اسپورت پلاس،مسابقه )
  • دستگیره های درب  بیرونی جدید و طراحی خاص
  •  چراغ جلو LED
  • سیستم روشنایی مبتنی بر LED یکپارچه برای دی لایت
  •  چراغ مه شکن با یک ظاهر جمع و جور و باریک
  • دیفرانسیل لغزش محدود
  • واحد موتور دوقلو (TMU)
  • موتور های کمکی  Direct Drive
  • واحد برق هوشمند (IPU)
  • باتری لیتیوم یون شامل چهار ماژول ، هر کدام با ۱۸ سلول های باتری فردی (۷۲ سلول در مجموع)  در یک ساختار caseless مخصوص طراحی شده که با بهره گیری از بدنه خودرو وزن اضافه در خودرو تولید نکرده است.
  • پانل های آلومینیوم (هود، پانل سقف، محفظه موتور و قاب پایین خودرو )
  • صندلی و چرم از جنس  Alcantara
  • روشنایی داخلی جدید
  • صندلی های اسپرت
  • سیستم اگزوز دوگانه با کنترل دریچه الکتریکی فعال ( AEV )
  • کنترل صدا فعال (ASC)
  • کنسول مرکزی
  • سیستم کنترل آب و هوای اتوماتیک دو منطقه ای  با کنترل رطوبت و تصفیه هوا
  • سیستم یکپارچه دینامیک  با قابلیت انتخاب حالت رانندگی و تنظیم ارتفاع
  •  پورت USB 1.5 آمپر
  •  پورت USB 1.0 آمپر
  • صفحه نمایش لمسی هوندا CONNECT
  • اپل CarPlay و Android Auto .
  • صفحه نمایش لمسی خازنی ۷.۰ اینچی
  • سیستم هوندا CONNECT
  •  سیستم صوتی پیشرفته
  • نه بلندگو ۵۸۰ وات -سیستم ELS – یک ساب ووفر قدرتمند
  • HandsFreeLink
  •  پورت های ورودی USB.
  • سیستم  تعلیق تماما آلومینیومی
  • کمک فنر و دامپر  فعال مغناطیسی (magnetorheological)
  • لاستیک   ۲۴۵/۳۵ ZR19 در جلو، ۳۰۵/۳۰ ZR20 در عقب
  •  فرمان برقی و هیدرولیک

 

گالری تصاویر  هوندا NSX  مدل ۲۰۱۷ 

1 نظر
  1. یکی می گوید

    نسخه اولش (قبل فیس لیفت) خیلی شیک و با کلاس تر بود. شاید فیس لیفت و نسخه های مسابقه ایش بعداً از لحاظ فنی یکمی بهتر بودند، اما از لحاظ ظاهری نه این خانمی که این ان اس ایکس جدید و نه اون آقایی که نسل اول رو فیس لیفت کرده بود، هیچ کدومشون به کلاسیکی و شیکی نسل اول نمیرسن. البته باید هم همینطور بشه چرا که نسل اول رو ایتال دیزاین طراحی کرد. اینجاست که مثل هر گردی گردو نیست به واضح معلوم میشه.
    ایکاش نسل های بعدی این مدل رو ایتال دیزاین طراحی میکرد. البته به شخصه ظاهر مدله های اگزاتیک ۹۰ میلادی رو بیشتر می پسندم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.