یک ایتالیایی قهار در ایران / تصاویر

یک ایتالیایی قهار در ایران است. خودرویی دو نفره که بسیار سبک‌وزن است و از تکنولوژی برتر یکی از قدیمی‌ترین خودروسازان جهان بهره می‌برد. آلفارومئو ۴C خودرویی است که بعد از ورود کودکان آلفارومئو یعنی میتو و جولیتا ، به عنوان بزرگ مرد سبک وزن راهی ایران شده و برای تندروهای پرشتاب آلمانی و حتی KTM X-Bow که به تازگی به تعداد محدود وارد شده، شاخ و شانه بکشد.

8k9axfinyngysl6nlzy - یک ایتالیایی قهار در ایران / تصاویر

آلفارومئو ۴C برای اولین بار در سال ۲۰۱۱ و در نمایشگاه ژنو معرفی شد و تولید آن از ماه می سال گذشته یعنی ۲۰۱۳ میلادی در خط تولید مازراتی در شهر مودنا (Modena) ایتالیا آغاز شد. تمامی شاسی این خودرو از کربن ساخته شده تا وزن آن را به کمترین مقدار برساند. این وزن در مدل‌های خارج از بازار آمریکا ۸۹۵ کیلوگرم است و در این بازار ۹۹۵ کیلوگرم می‌باشد. اگر به پیشرانه این خودرو نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد که اینبار خبری از موتورهای غول‌پیکر و پر مصرف نیست و کیفیت و تکنولوژی ایتالیایی در قلب ۴C آرام گرفته، پیشرانه ۴ سیلندر این خودرو که ۱۷۴۲ سی‌سی حجم دارد به کمک توربوشارژی که روی آن نصب شده می‌تواند حداکثر قدرت باورنکردنی ۲۴۰ اسب‌بخار را در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و ۳۲۰ نیوتن‌متر را در ۲۱۰۰ تا ۳۷۵۰ دور در دقیقه به چرخ‌های عقب منتقل کند.

65jjxnejy5k8rtua8a44 - یک ایتالیایی قهار در ایران / تصاویر

پس اصلاً جای تعجب نیست که زمانیکه ۲۴۰ اسب‌بخار ناقابل بر روی چرخ‌های یک خودروی ۸۹۵ کیلوگرمی بنشیند، بتواند در تنها ۴.۵ ثانیه به مرز صد کیلومتر در ساعت برسد و این سرعت را تا حداکثر ۲۵۷ کیلومتر در ساعت ادامه دهد. از نظر ابعاد و اندازه، آلفارومئو ۴C خودرویی بسیار کوچک و جمع و جور است بطوریکه حتی از آلفا میتو که یک هاچ‌بک دو درب است نیز کوچک‌تر است و طولی برابر ۳۹۸۸ میلیمتر، عرض ۱۸۶۴ میلیمتر و ارتفاع ۱۱۸۴ میلیمتر را دارد.۴C هم اکنون در بازار ایران در مدل ۲۰۱۵ حدود ۵۴۰ میلیون و در مدل ۲۰۱۶ حدود ۵۸۰ میلیون تومان قیمت دارد .

  3tqc5xkxye5mwym34ux - یک ایتالیایی قهار در ایران / تصاویر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.