همه چیز در مورد آپاچی 200 ؛ رقیب تازه پالس NS200

باگذشت حدود ۷ ماه از رونمایی آپاچی ۲۰۰ بالاخره زمان عرضه این موتورسیکلت جدید به بازار هندوستان فرا رسید تا TVS بار دیگر رو در روی باجاج، رقیب قدیمی‌اش بایستد.

سال گذشته وقتی باجاج، دومین موتورساز بزرگ هندوستان، ۲۰۰ سی‌سی جدیدش را با نام پولسار RS200 معرفی کرد (که حالا در بازار کشورمان با نام پالس فروخته می‌شود) توجهات معطوف به سومین موتورساز بزرگ هندوستان شد. همه منتظر بودند تا ببینند TVS چه واکنشی در مقابل محصول جدید باجاج نشان می‌دهد تا اینکه در اوایل سال جاری میلادی TVS انتظارات مشتریانش را با نسخه حجیم‌تر آپاچی پاسخ داد. آپاچی جدید البته رقیبی برای RS200 نبود بلکه حریف تازه‌ای برای پالس NS200 است!

آپاچی ۲۰۰ ؛ حجیم‌تر نه قوی‌تر!

در سال ۲۰۰۵ بود که TVS باهدف جذب مشتریان جوانی که بدنبال موتورسیکلت‌های ارزان قیمت بودند، برند آپاچی را به بازار هند معرفی کرد. حالا آپاچی از ۱۰ سالگی گذشته است و توانسته نگاه مشتریان به TVS را تغییر دهد؛ رسیدن به تیراژ ماهیانه ۲۰ هزار دستگاهی دلیل خوبی برای موفق دانستن TVS خواهد بود.

برخلاف باجاج که جسارت تغییر در زبان طراحی‌اش را داشت اما به نظرمی‌رسد TVS همچنان محافظه کارانه قدم‌هایش را برمی‌دارد. آپاچی ۲۰۰ ظاهر ویژه‌ای ندارد که بخواهد تهدیدی در قلمرو باجاج RS200 محسوب شود ولی با کمی ارفاق می‌شود آنرا رقیبی برای باجاج NS200 دانست چراکه برخی از ویژگی‌های کلاس نیکدها در آن نیز خودنمایی می‌کند.

آپاچی ۲۰۰ نسبت به نسخه ۱۸۰ خود تنها چند سانتیمتر در طول و عرض کوچکتر شده اما ارتفاعش همچنان ثابت مانده است. فاصله کفی موتورسیکلت با زمین نیز بیشتر شده که افزایش ارتفاع صندلی را در پی داشته است. با دیدن ظاهر آپاچی ۲۰۰ نخستین چیزی که به ذهن می‌رسد عضلانی‌ترشدن جثه آن است در صورتیکه اگر به وزن آن دقت کنیم می‌بینیم که تفاوتی با آپاچی ۱۸۰ ندارد.

آپاچی 200 2 - همه چیز در مورد آپاچی 200 ؛ رقیب تازه پالس NS200
برخلاف ۱۸۰ ، در آپاچی ۲۰۰ دیگر خبری از فلاپ های اطراف باک نیست ولی در عوض طراحی باک تغییر کرده تا همان ظاهر فلاپ ها را دوباره تداعی کند! علی‌رغم اینکه این باک حجیم‌تر به نظر می‌رسد اما باید بدانید که ۱.۵ لیتر ظرفیت کمتری نسبت به آپاچی ۱۸۰ دارد.
آپاچی 200 3 - همه چیز در مورد آپاچی 200 ؛ رقیب تازه پالس NS200
صفحه کیلومتر آپاچی کاملا دیجیتالی است و نور پس زمینه دارد. LED کوچکی که در بالای صفحه کیلومتر قرار گرفته، نشانگر زمان تعویض هاست.
آپاچی 200 4 - همه چیز در مورد آپاچی 200 ؛ رقیب تازه پالس NS200
جداشدن زین جلو از عقب، یکی دیگر از اتفاقات خوبی است که برای آپاچی ۲۰۰ رخ داده. همچنین تعلیق دابل شاک عقب نیز تبدیل به مونوشاک شده است.
آپاچی 200 5 - همه چیز در مورد آپاچی 200 ؛ رقیب تازه پالس NS200
TVS برای نخستین بار از انجین روغن خنک بهره گرفته است. این انجین نسبت به انجین آپاچی ۱۸۰ بیش از ۱۸% در قدرت و بیش از ۱۶% در گشتاور بهتر است.حداکثر قدرت آپاچی ۲۰۰ تفاوت زیادی با آپاچی ۱۸۰ ندارد ولی در عوض شتابگیری آن در دورهای بالای انجین بهتر شده است.
آپاچی 200 6 - همه چیز در مورد آپاچی 200 ؛ رقیب تازه پالس NS200
گذاشتن دو خروجی کوچک به مذاق خیلی ها خوش نمی آید ولی TVS گفته که این کارش، بم شدن صدای اگزوز را به همراه داشته. رینگ ها همچنان ۱۷ اینچی است. تایر جلو نیز بدون تغییر بوده و ۹۰ میلیمتری است ولی تایر عقب عریض‌تر و از ۱۱۰ تبدیل به ۱۳۰ میلیمتری شده است.

۳ مدل کاربراتوری؛ ۳ مدل انژکتوری

TVS این موتورسیکلت را در شش مدل عرضه کرده که ۳ مدل آن مجهز به انژکتورهای الکترونیکی و مابقی کاربراتوری هستند. البته خروجی هردو انجین تقریبا یکسان است. تفاوت دیگر این مدل‌ها در داشتن یا نداشتن ABS و همچنین در نوع تایرهاست که دو مدل Remora (استاندارد) و Pirelli (سفارشی) دارد. آپاچی ۲۰۰ را می‌توان در ۷ رنگ مختلف سفارش داد: قرمز مات، زرد مات، سفید مات، طوسی مات و مشکی مات. اگر هم رنگ غیر مات می‌خواهید TVS تنها دو رنگ سفید و مشکی در اختیارتان قرار می‌دهد.

در خود بازار هندوستان، ارزان‌ترین مدل آپاچی ۲۰۰ (کاربراتوری، با تایرهای استاندارد TVS و بدون ABS) اندکی کمتر از باجاج NS200 قیمت دارد پس اگر این موتورسیکلت در سال آینده به بازار ایران برسد حدود ۸ میلیون تومان قیمت خواهد داشت. در بازار ایران هرچند کی‌تی‌ام دوک ۲۰۰ یکی از رقیبان معروف آپاچی ۲۰۰ محسوب می‌شود اما قیمت بالای ۲۰میلیون تومان آن عملا این کی‌تی‌ام را از لیست رقبای آپاچی خط زده است. در جدول زیر می‌توانید مهم‌ترین تفاوت‌های آپاچی ۲۰۰ را با آپاچی ۱۸۰ و همچنین NS200 مقایسه کنید.

TVS Apache RTR180 TVS Apache RTR200 Bajaj Pulsar NS200
انجین ۱۷۷.۴cc ۱۹۷.۷۵cc ۱۹۹.۵cc
قدرت ۱۷hp ۲۰.۲hp ۲۳.۱hp
گشتاور ۱۵.۵nm ۱۸.۱nm ۱۸.۳nm
صفر تا ۶۰ ۴.۵sec ۳.۹sec ۳.۶sec
صفر تا ۱۰۰ ۱۲sec ۱۲sec
سرعت ۱۲۵km/h ۱۳۰km/h ۱۲۷km/h
حجم باک ۱۶L ۱۲+۲.۵L ۱۲L
وزن ناخالص ۱۳۹kg ۱۴۸.۵kg ۱۴۵kg
10 نظرات
  1. محمد می گوید

    سلام دوستان من میخوام اپاچی بگیرم لطفا راهنماییم کنید ۱۸۰ بهتره یا ۲۰۰

  2. شجاعی می گوید

    کدوم یکی،پالس یا اپاچی

  3. ممد می گوید

    ناموسا هندا فقط??

  4. مجید می گوید

    از همون اولم آپاچی در مقابل پالس حرفی برای گفتن نداشته….شما خودتون تنوع و جسارتی که شرکت پالس برای موتوراش طراحی کرده ببینید…پالس واقعا موتور محکم و نرمی هستش.خودم الان پالس tu5 دورنگ دارم مدل ۹۴..فقط بنزین زدم تا حالا هیچوقت اذیت نکرده و هنوزم ذره ای به لرزش نیفتاده.خلاصه که پالس واقعا موتور قرص و محکمیه.

  5. امیرحسین می گوید

    زنجیر مال منم صدا میداد اولش چون شل بود بده سفت کنن صدا میره.
    درضمن قیافه اش کلی قشنگ تر شده ها نمیدونم چرا میگی بدتر شده.
    جک بغل رو زیاد استفاده نکن موتورش نباید زیاد یه وری وایسه بزار رو دو جک فقط که خیلی راحت میره رو جک.بابا بنلی دارم من آپاچی هم داداشم این موتور خیلی خوبه اصن داغم نمیکنه سبک و تیز

  6. مهدی می گوید

    سلام
    من درسته ده روزه خریدمش وقبلا عم آپاچی ۱۸۰داشتم از طریق دیوار فروختم به یک پسر گل درخراسان
    من از آپاچی ۲۰۰خیلی خوشم میاد،ولی دوتا اشکال ویک عقیده شخصی درموردش دارم
    ۱:پایه بغل راخودم دوونیم سانتیمتر درازش کردمذچون کوتاهه ودوبار افتاده موتور…
    زنجیر صدا میده درهنگام رفتن ومخصوصا وقتی کلاچ را گرفتم وخلاص میره،از صدای موتور بلندتره صدای زنجیر
    وعقیده خودم قیافه اش نسبت به آپاچی ۱۸۰وnsدررده پایین تری هست
    ولی درکل خیلی خوبه وراحت ویکی هم اینکه راهنمای سیم کشی را اگه کسی داره بمن بفرسته،تا بتونم چراغ جلورا که بحالت day lightهمیشه روشنه را خاموش کنم وبحالت دستی بیارم که باکلید روشن بشه در هرجا که میری مردم بهت میگن،آقا چراغت روشنه خاموش کن،درضمن برای افزایش طول عمر دینام وباطری هم خوب هست چون دوتا LEDدی لایت داره،نیاز نیست چراغ اصلی جلو دایم روشن باشه

  7. نویسنده می گوید

    اشتباه گرفتی اون ns هست که اشغاله شاتون میزنه این موتور سگ جونه حرف نداره

  8. نویسنده می گوید

    من یکیشو دارم همچین چیزی نیست شما برو یک ns بگیر وقتی برات شاتون زد و صدای انجینش تو مخت بود و با کلی ضرر فروختی بعد بگو اپاچی بده . اپاچی امتحانشو پس داده سگ جون و با کیفیت

  9. نویسنده می گوید

    موتور عالی میخان خرابش کنن تا ns که که شاتون میزنه و ضعف داره رو بتونن بفروشن

  10. نوید علیرضازا ه می گوید

    من ۱ ماه نیست این موتورو گرفتم فقط باهاش سر کار رفتم اومدم گیربکس به صدا افتاده کلاج بلبرینگش لق شده اخه موتوری که کلا ۵۰۰ تا دونه راه رفته باید اینجوری بشه تازه به هیچ وجه بهش فشار نیاوردم چون موتور صفر اگر واقعا نمایندگی معتبری تو ایران داشته باشه فردا صبح من میرم برای شکایت چون به نظرم ده ملیون هشتصد هزار تومان نمی ارزه و حتی شده وکیل میگیرم تا تهش میرم ببینم چه اتفاقی میفته .
    خواهش دوستان ای موتورو نخرین اشغال

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.