باگذشت حدود ۷ ماه از رونمایی آپاچی ۲۰۰ بالاخره زمان عرضه این موتورسیکلت جدید به بازار هندوستان فرا رسید تا TVS بار دیگر رو در روی باجاج، رقیب قدیمیاش بایستد.
سال گذشته وقتی باجاج، دومین موتورساز بزرگ هندوستان، ۲۰۰ سیسی جدیدش را با نام پولسار RS200 معرفی کرد (که حالا در بازار کشورمان با نام پالس فروخته میشود) توجهات معطوف به سومین موتورساز بزرگ هندوستان شد. همه منتظر بودند تا ببینند TVS چه واکنشی در مقابل محصول جدید باجاج نشان میدهد تا اینکه در اوایل سال جاری میلادی TVS انتظارات مشتریانش را با نسخه حجیمتر آپاچی پاسخ داد. آپاچی جدید البته رقیبی برای RS200 نبود بلکه حریف تازهای برای پالس NS200 است!
آپاچی ۲۰۰ ؛ حجیمتر نه قویتر!
برخلاف باجاج که جسارت تغییر در زبان طراحیاش را داشت اما به نظرمیرسد TVS همچنان محافظه کارانه قدمهایش را برمیدارد. آپاچی ۲۰۰ ظاهر ویژهای ندارد که بخواهد تهدیدی در قلمرو باجاج RS200 محسوب شود ولی با کمی ارفاق میشود آنرا رقیبی برای باجاج NS200 دانست چراکه برخی از ویژگیهای کلاس نیکدها در آن نیز خودنمایی میکند.
آپاچی ۲۰۰ نسبت به نسخه ۱۸۰ خود تنها چند سانتیمتر در طول و عرض کوچکتر شده اما ارتفاعش همچنان ثابت مانده است. فاصله کفی موتورسیکلت با زمین نیز بیشتر شده که افزایش ارتفاع صندلی را در پی داشته است. با دیدن ظاهر آپاچی ۲۰۰ نخستین چیزی که به ذهن میرسد عضلانیترشدن جثه آن است در صورتیکه اگر به وزن آن دقت کنیم میبینیم که تفاوتی با آپاچی ۱۸۰ ندارد.
۳ مدل کاربراتوری؛ ۳ مدل انژکتوری
در خود بازار هندوستان، ارزانترین مدل آپاچی ۲۰۰ (کاربراتوری، با تایرهای استاندارد TVS و بدون ABS) اندکی کمتر از باجاج NS200 قیمت دارد پس اگر این موتورسیکلت در سال آینده به بازار ایران برسد حدود ۸ میلیون تومان قیمت خواهد داشت. در بازار ایران هرچند کیتیام دوک ۲۰۰ یکی از رقیبان معروف آپاچی ۲۰۰ محسوب میشود اما قیمت بالای ۲۰میلیون تومان آن عملا این کیتیام را از لیست رقبای آپاچی خط زده است. در جدول زیر میتوانید مهمترین تفاوتهای آپاچی ۲۰۰ را با آپاچی ۱۸۰ و همچنین NS200 مقایسه کنید.
TVS Apache RTR180 | TVS Apache RTR200 | Bajaj Pulsar NS200 | |
انجین | ۱۷۷.۴cc | ۱۹۷.۷۵cc | ۱۹۹.۵cc |
قدرت | ۱۷hp | ۲۰.۲hp | ۲۳.۱hp |
گشتاور | ۱۵.۵nm | ۱۸.۱nm | ۱۸.۳nm |
صفر تا ۶۰ | ۴.۵sec | ۳.۹sec | ۳.۶sec |
صفر تا ۱۰۰ | – | ۱۲sec | ۱۲sec |
سرعت | ۱۲۵km/h | ۱۳۰km/h | ۱۲۷km/h |
حجم باک | ۱۶L | ۱۲+۲.۵L | ۱۲L |
وزن ناخالص | ۱۳۹kg | ۱۴۸.۵kg | ۱۴۵kg |
سلام دوستان من میخوام اپاچی بگیرم لطفا راهنماییم کنید ۱۸۰ بهتره یا ۲۰۰
کدوم یکی،پالس یا اپاچی
ناموسا هندا فقط??
از همون اولم آپاچی در مقابل پالس حرفی برای گفتن نداشته….شما خودتون تنوع و جسارتی که شرکت پالس برای موتوراش طراحی کرده ببینید…پالس واقعا موتور محکم و نرمی هستش.خودم الان پالس tu5 دورنگ دارم مدل ۹۴..فقط بنزین زدم تا حالا هیچوقت اذیت نکرده و هنوزم ذره ای به لرزش نیفتاده.خلاصه که پالس واقعا موتور قرص و محکمیه.
زنجیر مال منم صدا میداد اولش چون شل بود بده سفت کنن صدا میره.
درضمن قیافه اش کلی قشنگ تر شده ها نمیدونم چرا میگی بدتر شده.
جک بغل رو زیاد استفاده نکن موتورش نباید زیاد یه وری وایسه بزار رو دو جک فقط که خیلی راحت میره رو جک.بابا بنلی دارم من آپاچی هم داداشم این موتور خیلی خوبه اصن داغم نمیکنه سبک و تیز
سلام
من درسته ده روزه خریدمش وقبلا عم آپاچی ۱۸۰داشتم از طریق دیوار فروختم به یک پسر گل درخراسان
من از آپاچی ۲۰۰خیلی خوشم میاد،ولی دوتا اشکال ویک عقیده شخصی درموردش دارم
۱:پایه بغل راخودم دوونیم سانتیمتر درازش کردمذچون کوتاهه ودوبار افتاده موتور…
زنجیر صدا میده درهنگام رفتن ومخصوصا وقتی کلاچ را گرفتم وخلاص میره،از صدای موتور بلندتره صدای زنجیر
وعقیده خودم قیافه اش نسبت به آپاچی ۱۸۰وnsدررده پایین تری هست
ولی درکل خیلی خوبه وراحت ویکی هم اینکه راهنمای سیم کشی را اگه کسی داره بمن بفرسته،تا بتونم چراغ جلورا که بحالت day lightهمیشه روشنه را خاموش کنم وبحالت دستی بیارم که باکلید روشن بشه در هرجا که میری مردم بهت میگن،آقا چراغت روشنه خاموش کن،درضمن برای افزایش طول عمر دینام وباطری هم خوب هست چون دوتا LEDدی لایت داره،نیاز نیست چراغ اصلی جلو دایم روشن باشه
اشتباه گرفتی اون ns هست که اشغاله شاتون میزنه این موتور سگ جونه حرف نداره
من یکیشو دارم همچین چیزی نیست شما برو یک ns بگیر وقتی برات شاتون زد و صدای انجینش تو مخت بود و با کلی ضرر فروختی بعد بگو اپاچی بده . اپاچی امتحانشو پس داده سگ جون و با کیفیت
موتور عالی میخان خرابش کنن تا ns که که شاتون میزنه و ضعف داره رو بتونن بفروشن
من ۱ ماه نیست این موتورو گرفتم فقط باهاش سر کار رفتم اومدم گیربکس به صدا افتاده کلاج بلبرینگش لق شده اخه موتوری که کلا ۵۰۰ تا دونه راه رفته باید اینجوری بشه تازه به هیچ وجه بهش فشار نیاوردم چون موتور صفر اگر واقعا نمایندگی معتبری تو ایران داشته باشه فردا صبح من میرم برای شکایت چون به نظرم ده ملیون هشتصد هزار تومان نمی ارزه و حتی شده وکیل میگیرم تا تهش میرم ببینم چه اتفاقی میفته .
خواهش دوستان ای موتورو نخرین اشغال