نیسان سرنا مدل 2017 اولین خودروی بدون راننده ژاپنی ( Nissan Serena )

 شرکت بزرگ خودرو ساز جهانی و معتبر نیسان در مراسمی به رونمایی از خودروی نیسان سرنا پرداخت.خودرویی که فقط یک مینی ون ساده نیست و مجهز شده به سیستم های هوشمند بدون رانند.بلاخره دنیای خودرو به آرزوی های خود دست یافت ولی ما همچنان ABS  پراید رو آپشن میدونیم.بگذریم در این سیستم تمامی حرکات همچون سیستم  فرمان، سیستم ترمز و میزان سوخت بنزین توسط یک سیستم به نام   ProPILOT کنترل می شود.

nissan serena 2 - نیسان سرنا مدل 2017 اولین خودروی بدون راننده ژاپنی ( Nissan Serena  )

این خودرو در اصل نسل ۵ از نیسان سرنا است ( Nissan Serena 2017).البته شرکت نیسان اعلام کرده است که این سیستک را بر روی خودروی محبوب اروچا یعنی نیسان قشقایی بکار می برد.این سیستم بر اساس تصویر دریافتی توسط دوربین خودرو و و مجسم سازی سه بعدی خودرو همانند چشم یک انسان عمل می کند و از برخورد با اجسام با توجه به ابعاد و فاصله جلوگیری می کنیم.

nissan serena 9 - نیسان سرنا مدل 2017 اولین خودروی بدون راننده ژاپنی ( Nissan Serena  )

همه چیز هوشمند است.ترمز  تا توقف کامل و راه انداز ی مجدد اتوماتیک است.لبته در حال حاضر و در سال ۲۰۱۷ این سیستم فقط برای مسیر های تک لایت ساخته شده است ولی در سال ۲۰۱۸ سیستم جابجایی در چند لاین هم اضافه خواهد شد.

کلیه حقوق برای وب‌سایت اروند پلاک محفوظ است.استفاده از مطالب وب‌سایت اروند پلاک فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.

ترجمه : ابوالفضل نوری مهندس مکانیک جامدات و نویسنده سایت اروند پلاک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.