بی ام و موتورسیکلت های خانواده‌ی GS را بروزرسانی می‌ کند

بی‌ام‌و برای مدل‌های ۲۰۱۷ خانواده‌ی موتورسیکلت‌های GS بروزرسانی‌ها و تغییرات جدیدی را در نظر گرفته است.

تابستان امسال، بخش موتورسیکلت‌های بی‌ام‌و با نام بی‌ام‌و موتورراد (BMW Motorrad) اعلام کرد که موتورسیکلت های سری GS این شرکت در مدل‌های ۲۰۱۷ خود بروز رسانی و تغییرات جدیدی را به خود خواهند دید. فروش سری جدید این موتورسیکلت‌ها از ماه آگوست ۲۰۱۶ آغاز خواهد شد. این بهینه‌سازی‌ها در مدل‌های F700 GS، F800 GS و مدل R 1200 GS اعمال خواهند شد؛ ضمنا همزمان با این بهینه‌سازی‌ها، قیمت مدل R nineT Scramble نیز که همگان مدت‌ها منتظر ورود آن به بازار بودند نیز اعلام خواهد شد، این مدل نیز از ماه سپتامبر در خط تولید بی‌ام‌و قرار خواهد گرفت.

تمامی شرکت‌هایی که در اتحادیه‌ی اروپا فعالیت دارند باید توجه داشته باشند که موتورسیکلت‌های آن‌ها حتما با استاندارد یورو۴ سازگار باشد. همچنین تولیدکنندگان باید فکری برای مدل‌های قبلی خود نیز بکنند. پیرو همین موضوع، بی‌ام‌و اعلام کرده است که تمامی موتورسیکلت‌های جدید این شرکت با استانداردهای جدید اروپا همخوانی دارند و براساس این تصمیم حتی مدل‌های قبلی نیز که همچنان در حال تولید هستند نیز با استانداردهای جدید مطابقت داده خواهند شد.

ب ام و 7 - بی ام و موتورسیکلت های خانواده‌ی GS را بروزرسانی می‌ کند

تمامی پیشرانه‌های باکسر این شرکت که از انواع خنک شونده با مایع هستند نیز مورد بازنگری فنی قرار گرفته‌اند تا از مطابقت آن‌ها با استاندارد یورو اطمینان حاصل شود. بی‌ام‌و همچنین شفت خروجی جعبه دنده، عملگر ماهک دنده و یاتاقان‌های شفت‌های جعبه‌دنده را نیز از نو طراحی کرده است. روی تمامی موتورسیکلت‌هایی که پیشرانه‌ی باکسر داشته باشند نیز امکان سفارش چراغ ترمز فعال وجود دارد.

این انتظار می‌رود که بی‌ام‌و مدل‌های جدید موتورسیکلت‌هایش را در نمایشگاه دوسالانه‌ی اینترموت که در ماه اکتبر در شهر کلن آلمان برگزار می‌شود، رونمایی کند. بارزترین و گسترده‌ترین تغییرات نیز در مدل‌های سایز متوسط F700 و F800GS اعمال خواهند شد.

F700 GS و F800 GS

ب ام و 8 - بی ام و موتورسیکلت های خانواده‌ی GS را بروزرسانی می‌ کند

این دو موتورسیکلت برای نخستین بار در سال ۲۰۰۸ معرفی شدند و کلاس جدیدی از موتورسیکلت‌های ادونچر با پیشرانه‌های کم حجم را ایجاد کردند. این موتورسیکلت‌ها در طی این سال‌ها به لطف داشتن قیمت مناسب، مصرف سوخت کم و توانایی‌های حرکتی مناسب توانستند در بازار فروش جهانی، بسیار موفق ظاهر شوند.

پس از بهینه‌سازی‌‌هایی که در سال ۲۰۱۲ روی این موتورسیکلت‌ها انجام گرفت، با توجه به رقابتی‌تر شدن بازار، بی‌ام‌و تصمیم گرفت تا بهینه‌سازی‌های بیشتری را روی پرفروش‌ترین محصولاتش انجام دهد. حال با نزدیک شدن به ده سالگی خانواده‌ی این موتورسیکلت ها در سال ۲۰۱۸، بی‌ام‌و قصد دارد تا سری GS را به جدیدترین تجهیزات موجود مجهز کند.

هر دو مدل F700 و F800 GS Sport دارای استاندارد یورو۴ هستند که این امر به لطف اعمال تنظیمات جزئی روی پیشرانه‌ی دو سیلندر خطی این موتورها و همچنین استفاده از سیستم اگزوز بهینه‌سازی شده، محقق شده است.در خصوص توان و گشتاور تولیدی توسط پیشرانه نیز تغییری نسبت به قبل به چشم نمی‌خورد، به طوری که قدرت و گشتاور تولیدی برای موتور F800 GS به ترتیب معادل ۸۵ اسب بخار و ۸۳ نیوتون متر و برای موتور F700 GS معادل ۷۵ اسب بخار و ۷۷ نیوتن‌متر است. همگام به فراگیرتر شدن استفاده از الکترونیک نیز، هر دوی این موتورسیکلت‌ها به دریچه گاز با کنترل برقی مجهز هستند و همچنین امکان تغییر وضعیت جرقه‌زنی شمع‌ها (همان سیستم تغییر Modeموتورسیکلت) نیز به صورت انتخابی وجود دارد.

ب ام و 9 - بی ام و موتورسیکلت های خانواده‌ی GS را بروزرسانی می‌ کند

مدل‌های استاندارد این موتورسیکلت‌ها دارای دو نوع وضعیت سواری هستند؛ اولی حالت Road یا جاده که در بیشتر مواقع مورد استفاده قرار می‌گیرد و دیگری حالت Rain یا باران که در این وضعیت عملکرد گاز کمی نرم‌تر و آرام‌تر می‌شود. این وضعیت بیشتر برای مواقعی مناسب است که سطح جاده لغزنده بوده و چسبندگی مناسبی وجود نداشته باشد. هر دوی این موتورسیکلت‌ها از سایر سیستم‌های الکترونیکی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند نیز استفاده می‌کنند که از آن ها باید به سیستم ترمز ضد قفل (ABS) اشاره کرد، در ضمن بصورت سفارشی امکان خریداری این موتورسیکلت ها همراه با سیستم کنترل پایداری (ASC) نیز وجود دارد که نوع ضعیف شده ای از سیستم کنترل کشش یا ترکشن کنترل است. همچنین امکان سفارش سیستم فنربندی با قابلیت تنظیم الکترونیکی نیز روی این موتورسیکلت‌ها وجود دارد که این سیستم نیز به صورت بخشی جدایی ناپذیر و یکپارچه با سیستم تغییر وضعیت رانندگی عمل می‌کند و با هر تغییر در وضعیت رانندگی موتورسیکلت، عملکرد فنرها نیز تغییر می‌کند.

برای مدل F800 GS Adventure به طور اختصاصی امکان سفارش دو نوع حالت رانندگی دیگر با نام‌های Enduro و Enduro Pro وجود دارد که این دو وضعیت، تغییراتی جامع‌تر و وسیع‌تر را در عملکرد پیشرانه، ABS، ESA و ASC ایجاد می‌کند تا بتواند بالاترین قابلیت آفرود را در اختیار راننده قرار دهد.

سایر تغییرات این مدل ها عبارتند از صفحه کیلومتر شمار جدید، سیستم اگزوز با طراحی جدید و همچنین اضافه شدن چند ترکیب رنگ جدید به لیست رنگ‌ها برای هر دو مدل هستند.

R1200 GS Adventure Triple Black

ب ام و 10 - بی ام و موتورسیکلت های خانواده‌ی GS را بروزرسانی می‌ کند

به دنبال راهی که از سال‌ها قبل آغاز شد، برای سال ۲۰۱۷ نیز شاهد عرضه‌ی نسخه‌ی خاصی از موتورسیکلت R1200 GS Adventure با نام Triple Black خواهیم بود. البته این نسخه‌ی خاص تنها در نمای ظاهری با نسخه‌ی استاندارد تفاوت دارد و بخش‌های مختلف آن نظیر پیشرانه، جعبه‌دنده، پوشش باک بنزین، پنل‌های کناری بدنه، محافظ کف موتورسیکلت و رینگ‌ها به رنگ مشکی هستند. همچنین شاسی موتورسیکلت نیز به رنگ خاکستری تیره رنگ‌آمیزی شده است تا نمایی تیره‌تر را برای این موتور به ارمغان بیاورند.

بنابر اعلام بی‌ام‌و، قیمت این موتورسیکلت از ۱۸ هزار و ۶۰۰ دلار امریکا آغاز می شود.

R nine T Scramble

ب ام و 11 - بی ام و موتورسیکلت های خانواده‌ی GS را بروزرسانی می‌ کند

جدیدترین موتورسیکلت بی‌ام‌و از پیشرانه‌ی هواخنک قدیمی از نوع باکسر استفاده می‌کند. این موتورسیکلت در نمایشگاه EICMA سال گذشته توجه بسیاری را به خود جلب کرد. نسخه‌ی Scramble این موتورسیکلت از تاریخ ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۶ به بازار  خواهد آمد و قیمت پایه‌ی آن در کشور آلمان معادل ۱۴ هزار و۴۰۰ دلار خواهد بود.

رنگ‌های جدید

ب ام و 12 - بی ام و موتورسیکلت های خانواده‌ی GS را بروزرسانی می‌ کند

سایر مدل‌هایی که از پیشرانه‌های باکسر استفاده می‌کنند، برای سال ۲۰۱۷ تغییرات چشمگیری را نخواهند داشت؛ به جز اینکه چند رنگ جدید به لیست رنگ‌های موتورسیکلت های R 1200 R، RT و RS  افزوده خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.