هیوندای سانتافه مدل ۲۰۱۷ پس از تست و بررسی در موسسه بیمه ایمنی بزرگراه توانست به پیشرفت جدید دست یابد و آن افزایش حفاظت در تصادف در برخورد جلو  و  تست همپوشانی است. این شاسی بلند متوسط ​​همچنین دارای یک سیستم جدید اختیاری با نام   پیشگیری از برخورد جلو  بهره می برد که بهترین امتیاز را در این رده از آن خود کرد.

هیوندای سانتافه ۲۰۱۷ در تست همپوشانی در قسمت کف شاسی و در گوشه جلو، سمت راننده با برخورد با دیوار لبه داری توانست امتیاز بهتری نسبت به مدل ۲۰۱۲ خود بدست آورد.(آخرین تست در این ناحیه در سال ۲۰۱۲ بوده)نسخه های قبلی سانتافه آسیب ساختاری گسترده ای به فضای راننده ایجاد می کرد و با نفوذ بیش از  ۱۰ اینچ در پایین ستون لولا درب  راننده داشت.

 هیوندای سانتافه مدل ۲۰۱۷ جدید  تقویت شده و در همان روز اول تولیدش کمربند ایمنی راننده برای بهبود بیشتر حفاظت راننده تغییر یافته است. حداکثر نفوذ که در بالا اشاره کردیم از ۱۰ اینچ در کف شاسی خودرو به ۴ اینچ کاهش پیدا کرده است.  کمربند ایمنی و کیسه هوا به خوبی کار می کنند و از راننده محافظت می شود.

سانتافه نیز رتبه های خوب دیگری در آزمون کف ، جانبی، مقاومت سقف و پایداری  و برخورد از جلو بدست آورد.سیستم پیشگیری از تصادف جلو در سرعت  ۱۲ مایل در ساعت تست شد .سیستم هشدار برخورد از جلو نیز در این خودرو مد نظر قرار گرفت.

سیستم پیشگیری از تصادف جلو بهمراه سیستم منحنی تطبیقی،نور بالای اتوماتیک امتیاز خوبی در ارزیابی چراغ جلو از شرکت  IIHS دریافت کرده است.هیوندای سانتافه جدید واجد شرایط برای دریافت نشانی ایمنی بالا انتخاب  شده و   در پنج آزمون crashworthiness و امتیاز های پیشرفته و پیشگیری از تصادف امتیاز قابل قبولی کسب کرد.

منبع :iihs - تست تصادف هیوندای سانتافه مدل 2017 (Hyundai Santa Fe SAFETY Test) + فیلم