قیمت خودرو در بازار تهران سربالایی شد + جدول

بازار خودرو در حالی طی هفته جاری بار دیگر افزایش قیمت را تجربه کرد که کارشناسان دلیل اصلی آن را عدم عرضه مناسب خودرو به بازار عنوان می کنند . آنگونه که نمایشگاه‌داران خودرو پایتخت می‌گویند، قیمت خودرو طی هفته جاری بین ۴۰۰ هزار تا یک میلیون تومان افزایش داشته است.

با این وجود فعالان بازار رشد قیمت‌‌ها را تحت تاثیر دو عامل اصلی می‌دانند. به اعتقاد آنها، اولین عامل اثرگذار در بازار خودرو فرارسیدن آخرین ماه تابستان و جنب و جوش برای رفتن به مسافرت و به تبع آن افزایش مراجعه به بازار است و عامل دوم نیز به فروش ویژه و اقساطی خودروسازان که منجر به عرضه کم خودرو به بازار شده است، برمی‌گردد. به اعتقاد فعالان بازار، سیاست کاهش عرضه خودرو توسط تولیدکنندگان در حالی رقم خورده که خودروسازان با فروش اقساطی و ویژه محصولاتشان، تقاضای موجود در بازار را جذب کرده‌اند. بر این اساس شیوه خودروسازان در جذب تقاضای بازار از طریق ارائه نرخ سودهای مشارکت جذاب صورت گرفته است؛ بنابراین بخش عمده‌ای از مشتریان خواهان خرید خودرو از طریق پیش‌فروش‌های خودروسازان هستند.

با وجود آنکه مشتریان تمایل بسیاری نسبت به خرید اقساطی خودرو از خود نشان می‌دهند، اما فعالان بازار معتقدند که پیش خریدهای صورت گرفته توسط مشتریان بیشتر از آنکه حقیقی باشد کاذب است و همین موضوع موجب کاهش عرضه خودرو به بازار شده است. از آنجا که خودروسازان متناسب با تقاضا به تولید خودرو می‌پردازند؛ بنابراین هجوم مشتریان برای پیش خرید خودروها موجب شده که خودروسازان محصولات خود را با توجه به تقاضای مشتریان عرضه کنند به همین دلیل بازار با کاهش عرضه روبه‌رو است. با این وجود فعالان بازار معتقدند، هر چند شرایط جذاب پیش‌فروش خودرو موجب افزایش تقاضا در شرکت‌های خودروساز شده است، اما بخشی از مشتریان خودرو تنها به‌خاطر سودهای مشارکت جذاب به خرید خودرو پرداخته‌اند و احتمال انصراف آنها وجود دارد. بنابراین این موضوع موجب می‌شود که طی چند ماه آینده خودروسازان با موجی از مشتریان انصرافی مواجه شوند.

خودرو قیمت تغییر نسبت به هفته گذشته
۲۰۶ تیپ ۲ ۳۳.۸۰۰.۰۰۰ ۶۰۰.۰۰۰+
۲۰۶ تیپ ۵ ۳۷.۷۰۰.۰۰۰ ۳۰۰.۰۰۰+
۴۰۵ SLX ۳۲.۰۰۰.۰۰۰ ۴۰۰.۰۰۰+
۲۰۶ صندوقدار ۳۷.۷۰۰.۰۰۰
پارس بنزینی ۳۶.۱۰۰.۰۰۰
پارس دوگانه سوز ۳۷.۸۰۰.۰۰۰
پارس TU5 ۴۰.۱۰۰.۰۰۰
سمند LX ۳۰.۷۰۰.۰۰۰ ۲۰۰.۰۰۰+
تندر۹۰ ایران خودرو ۳۹.۱۰۰.۰۰۰
پراید ۱۳۱ ۲۰.۷۰۰.۰۰۰
پراید ۱۱۱ ۲۱.۳۰۰.۰۰۰
ساینا EX ۲۸.۰۰۰.۰۰۰
لیفان X50 اتوماتیک ۵۷.۰۰۰.۰۰۰ ۱.۰۰۰.۰۰۰+
لیفان X60 اتوماتیک ۶۱.۱۰۰.۰۰۰
لیفان ۸۲۰ ۸۳.۰۰۰.۰۰۰
جک S5 اتوماتیک ۹۳.۰۰۰.۰۰۰ ۵۰۰.۰۰-
مزدا۳ FL ۱۱۳.۰۰۰.۰۰۰ ۵۰۰.۰۰۰+
چری تیگو ۵ فول ۹۲.۰۰۰.۰۰۰
رنو کپچر ۱۰۹.۰۰۰.۰۰۰

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.