کن اکویاما از سوپراسپرت کد 57 رونمایی کرد

کن اکویاما طراح اسبق خودرو‌های فراری و مازراتی، اکنون از خودروی اختصاصی خود با نام کد ۵۷ رونمایی کرده است که با طراحی خاص خود، توجه زیادی را جلب کرده است.

شاید تا کنون نامی از کن اکویاما نشنیده باشید؛ اما قطعا با خودروهای طراحی شده توسط این طراح معروف دنیای خودرو به خوبی آشنایی دارید. فراری انزو و مازراتی کواتروپورته تنها بخشی از کارنامه‌ی اکویاما است. پینین‌فارینا P4/5 دیگر خودروی مفهومی طراحی شده توسط این طراح شناخته شده است.

کن اکویاما 4 - کن اکویاما از سوپراسپرت کد 57 رونمایی کرد

اکویاما که پیش از این در استودیو‌های طراحی و شرکت‌های خودروسازی فعالیت می‌کرد، اکنون با شرکت Ken Okuyama cars رویاهای شخصی خود را دنبال می‌کند. این شرکت اخیرا و در رویداد خودرویی کوئِیل (Quail) از خودروی مفهومی Kode57 رونمایی کرد که توجه زیادی را به خود جلب کرده است. کد ۵۷ از طراحی منحصر به فردی برخوردار است. در‌های این‌ خودرو به صورت معکوس باز می‌شوند و طراحی شیشه‌‌های جلو و جانبی نیز فوق‌العاده است. اکویاما با سوپراسپرت کد ۵۷، توانایی خود در توسعه‌ی ابرخودرو‌ها را مجدد به نمایش گذاشته است.

کن اکویاما 2 - کن اکویاما از سوپراسپرت کد 57 رونمایی کرد کن اکویاما 1 - کن اکویاما از سوپراسپرت کد 57 رونمایی کرد

 

خودروی مفهومی رونمایی شده هنوز در مراحل توسعه‌ قرار دارد. با این حال ظاهرا بوکسور مطرح آمریکایی، فلوید مِیوِدِر اولین دستگاه کد ۵۷ را با قیمت ۲.۵ میلیون دلار از شرکت ژاپنی کن اکویوما پیش‌خرید کرده است.

کن اکویاما 7 - کن اکویاما از سوپراسپرت کد 57 رونمایی کرد کن اکویاما 6 - کن اکویاما از سوپراسپرت کد 57 رونمایی کرد

پیشرانه‌ی به کار رفته در کد ۵۷ از نمونه‌ی ۱۲ سیلندر ۶ لیتری با توان خروجی ۶۰۰ اسب بخار است. البته امکان ارتقای پیشرانه توسط شرکت تیونینگ نوویتک روسو نیز در دسترس است. اکویاما جزئیاتی در خصوص تامین‌کننده‌ی پیشرانه‌ اعلام نکرده است. اما پیش‌بینی می‌شود که این پیشرانه نمونه‌ی به کار رفته در فراری ۵۹۹GTB باشد.

کن اکویاما 5 - کن اکویاما از سوپراسپرت کد 57 رونمایی کرد

 

 

 

 

منبع AUTOBLOG

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.