بررسی تخصصی مازراتی لوانته مدل 2017 (Maserati Levante)

وقتی حرف ماشین های اسپرت واقعی در دسته SUV به میان می آید مشخصا باید به مازراتی لوانته اشاره کنیم.خودرویی که در بازار در دسته لوکس هایی همچون رولز رویس و لامبورگینی قرار می گیرد.این لوکس ساز ایتالیایی در قسمت جلو خودرو از یک طراحی تهاجمی و چراغهای مخروطی استفاده کرده و نشان نیزه سه سر مازراتی به زیبایی هر چه تمام تر روی جلوپنجره خودنمایی می‌کند.با ورود مازراتی لوانته به بازار SUV ها بی شک رقیبی سر سخت برای خودرو هایی همچون پورشه کایمن،بی ام و ایکس ۵ ،بی ام وی ایکس ۶و مرسدس بنز GLE خواهد بود.

2017 maserati levante first drive 3 - بررسی تخصصی مازراتی لوانته مدل 2017 (Maserati Levante)

مازراتی لوانته مدل ۲۰۱۷ در زیر کاپوت خود از موتور ۳.۰ لیتری ۶ سیلندر از نوع Biturbocharged بهره می برد.توان خروجی این موتور ۳۴۵ اسب بخار قدرت و ۳۶۹ پوند فوت گشتاور دارد.موتور مورد نظر توسط گیربکس با سیستم انتقال۸ سرعته اتوماتیک می تواند شتاب ۰ تا ۱۰۰ فقط ۵.۸ ثانیه را ایجاد کند و در ادامه به بیشترین سرعت ۲۵۵ کیلومتر بر ساعت دست یابد.

2017 maserati levante first drive 2 - بررسی تخصصی مازراتی لوانته مدل 2017 (Maserati Levante)

مازراتی لوانته جدید دارای وزن ۴۶۴۹ پوند است و از ظرفیت ۵ سرنشین بهره می برد.این خودرو که با قیمت ۷۳.۲۵۰ دلار وارد بازار شده است از سیستم انتقال ۴ چرخ محرم بهرمند است.مازراتی لوانته همچنین از رینگ های ۱۹ اینچی و لاستیک های P265/50YR19 در جلو و عقب بهره می برد. ابعاد آن نیز به ترتیب جدول زیر است.

ابعاد خارجی
فاصله دو محور ۱۱۸.۳
طول ۱۹۷
عرض ۷۷.۵
ارتفاع ۶۶.۱

2017 maserati levante first drive 1 - بررسی تخصصی مازراتی لوانته مدل 2017 (Maserati Levante)

مازراتی قصد دارد با عرضه لوانت، خانواده خودروهای خود را که جای یک اس یو وی در آن خالی بود کامل کند.در حال حاضر این شرکت سه مدل کواتروپورته، گیبلی، گرن‌توریسمو و گرن کابریو را عرضه می‌کند. شاسی مازراتی لوانته  طوری طراحی شده که در کنار عملکرد فوق العاده خاص خودروهای این شرکت در جاده، قابلیت‌های آفرود نیز به آن اضافه شود. البته همانند شاسی بلند بنتلی بنتگایا، بسیار بعید است که مالکان مازراتی لوانت با این SUV زیبا و گرانقیمت به دل کوهستان بزنند ولی این خودرو تمام قابلیتهای آفرود را در خود دارد.

2017 maserati levante first drive 5 - بررسی تخصصی مازراتی لوانته مدل 2017 (Maserati Levante)

سقف شیب دار و خطوط روی درب موتور ,خروجی های اگزوز ۴ تایی در عقب و یک اسپویلر سقفی بسیار جالب را در این خودرو می توانید مشاهد کنید.   مازراتی لوانته ظاهر ی خاص و منحصر به دارد و مجهز به  کمک فنر و دامپر کنترل الکترونیکی  می باشد .

مازراتی لوانته دارای امکاناتی مانند: کروز کنترل تطبیقی ,اخطار برخورد به جلو و هشدار نقاط کور ,هشدار خروج از لین , دوربین های ۳۶۰ درجه ,صفحه نمایش ۸.۴ لمسی ,ساعت آنالوگ در مرکز داشبورد,رادیو دیجیتالی DAB و متصل شدن تلفن همراه به فضای مجازی ,چراغ های جلو زنون و چراغ های دیگر از نوع LED,صندلی اسپرت الکتریکی با قابلیت ۱۲ مدل تنظیم , درب و جلو پنجره از جنس فولاد, کنترل شیب فرمان ,سیستم صوتی با هشت بلند گو, کروز کنترل , پریز برق ۱۲V ,تنظیم اتوماتیک تهویه هوا ,ورود بدون کلید ,سنسور برف پاک , صندلی های سرد و گرم ,سیستم صوتی ,AUX، USB سیستم صوتیHarman Kardon که قدرت فوق العاده دارد ودارای بهترین کیفیت صدا می باشد , ۱۲ کانال آمپلی فایر و ساب ووفر , سیستم ۹۰۰ وات آمپلی فایر کلاس D و ۱۴ بلندگو، کارت حافظه SD, سانروف برقی پانوراما رینگ های آلیاژِی ۱۹ اینچی باطراحی نیزه شکل سه پره را دارا می باشد .

2017 maserati levante first drive 6 - بررسی تخصصی مازراتی لوانته مدل 2017 (Maserati Levante)
و از لحاظ ایمنی دارای ترمز ABS و ترمز الکترونیکی (EBD) و (ASR), (MSR)  برای جلوگیری از قفل چرخ ,ترمز کمک هیدرولیک (HBA)  می باشد لوانته قابلیت حالت خارج از جاده با سه  مدل تنظیمات را دارد : جاده ها شن / برف عمیق / چمن خیس , و دارای ترمز هیدرولیک  و  (TSM) کمک  هیل (HSA) هیل کنترل فرود (HDC) می باشد.

2017 maserati levante first drive - بررسی تخصصی مازراتی لوانته مدل 2017 (Maserati Levante)

لوانته مجهز به شش کیسه هوا است  دو کیسه هوا جلو، دو مرحله، به علاوه دو کیسه هوا واقع در سمت صندلی های جلو برای torsos و باسن راننده و مسافر جلو. دو کیسه هوا پرده ای  نصب شده در پوشش سقف در کنار کوسن ستون مرکزی سر جلو و سرنشینان عقب است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.