مشخصات هواپیمای ایرباس A320 | |
تایپ بدنه | بدنه باریک |
---|---|
پیشرانه | جت |
شرکت سازنده | ایرباس |
اولین پرواز | فوریه ۲۲ ۱۹۸۷ |
رونمایی | ۱۹۸۸ آوریل – فرانسه |
وضعیت | در حال پشتیبانی |
اولین استفاده کنندگان |
|
تولید شده | سال ۱۹۸۶ |
تعداد ساخته شده تاکنون | ۷۲۰۳ عدد تا ۲۰۱۶ اوت ۳۱ |
قیمت |
|
ابعاد هواپیمای ایرباس A320
طول کلی | ۳۷.۵۷ متر |
---|---|
طول کابین | ۲۷.۵۱ متر |
عرض بدنه | ۳.۹۵ متر |
عرض کابین | ۳.۷۰ متر |
طول بال | ۳۵.۸۰ متر با Sharklets |
ارتفاع | ۱۱.۷۶ متر |
فاصله دو محور | ۱۲.۶۴ متر |
مشخصات موتوری هواپیمای ایرباس A320
- خانواده : A320
- نوع موتور : موتور جت جدید پرات LEAP-X CFM و ویتنی PW1100G-JM PurePower
- تعداد موتور : ۲ موتوره
نیروی محرکه | ۲ موتور توربوفن | |
مدل موتور | IAE بین المللی Aero را موتورهای V2527-A5 | |
قدرت موتور (each) | ۱۱۰،۳ کیلو نیوتن | ۲۴،۸۰۰ پوند |
نوع موتور جایگزین | ||
مدل موتور | CFM – CFM56-5B4 | |
قدرت موتور (each) | ۱۲۰،۱ کیلو نیوتن | ۲۷،۰۰۰ پوند |
سرعت | ۹۰۴ کیلومتر / ساعت | ۴۸۸ KTS ۵۶۲ مایل در ساعت |
MMO (حداکثر ماخ) | ماخ ۰.۸۲ | |
بیشترین ارتفاع | ۱۲.۱۳۱ متر | ۳۹.۸۰۰ فوت |
محدوده پرواز | ۵.۷۰۰ کیلومتر | ۳.۰۷۸ NM 3.542 مایل |
وزن | ۳۷.۲۳۰ کیلوگرم | ۸۲.۰۷۸ پوند |
حداکثر وزن در زمان برخاست | ۷۷.۰۰۰ کیلوگرم | ۱۶۹.۷۵۶ پوند |
حداکثروزن در زمان فرود | ۶۴.۵۰۰ کیلوگرم | ۱۴۲.۱۹۸ پوند |
انواع موتور های خانواده ایرباس A320
مدل هواپیما | تاریخ ورود به بازار | موتور |
---|---|---|
A318-111 | ۲۰۰۳ مه ۲۳ | CFM56-5B8 / P |
A318-112 | ۲۰۰۳ مه ۲۳ | CFM56-5B9 / P |
A318-121 | ۲۱ دسامبر ۲۰۰۵ | PW6122A |
A318-122 | ۲۱ دسامبر ۲۰۰۵ | PW6124A |
A319-111 | ۱۹۹۶ آوریل ۱۰ | CFM56-5B5 یا ۵B5 / P |
A319-112 | ۱۹۹۶ آوریل ۱۰ | CFM56-5B6 یا ۵B6 / P یا ۵B6 / 2P |
A319-113 | ۱۹۹۶ مه ۳۱ | CFM56-5A4 یا ۵A4 / F |
A319-114 | ۱۹۹۶ مه ۳۱ | CFM56-5A5 یا ۵A5 / F |
A319-115 | ۱۹۹۹ ژوئیه ۳۰ | CFM56-5B7 یا ۵B7 / P |
A319-131 | ۱۹۹۶ دسامبر ۱۸ | IAE مدل V2522-A5 |
A319-132 | ۱۹۹۶ دسامبر ۱۸ | IAE مدل V2524-A5 |
A319-133 | ۱۹۹۹ ژوئیه ۳۰ | IAE مدل V2527M-A5 |
A320-111 | ۱۹۸۸ فوریه ۲۶ | CFM56-5A1 یا ۵A1 / F |
A320-211 | ۱۹۸۸ نوامبر ۸ | CFM56-5A1 یا ۵A1 / F |
A320-212 | ۱۹۹۰ نوامبر ۲۰ | CFM56-5A3 |
A320-214 | ۱۹۹۵ مارس ۱۰ | CFM56-5B4 یا ۵B4 / P یا ۵B4 / 2P |
A320-215 | ۲۰۰۶ ژوئن ۲۲ | CFM56-5B5 |
A320-216 | ۲۰۰۶ ژوئن ۱۴ | CFM56-5B6 |
A320-231 | ۱۹۸۹ آوریل ۲۰ | IAE مدل V2500-A1 |
A320-232 | ۱۹۹۳ سپتامبر ۲۸ | IAE مدل V2527-A5 |
A320-233 | ۱۹۹۶ ژوئن ۱۲ | IAE مدل V2527E-A5 |
A321-111 | ۱۹۹۵ مه ۲۷ | CFM56-5B1 یا ۵B1 / P یا ۵B1 / 2P |
A321-112 | ۱۹۹۵ فوریه ۱۵ | CFM56-5B2 یا ۵B2 / P |
A321-131 | ۱۹۹۳ دسامبر ۱۷ | IAE مدل V2530-A5 |
A321-211 | ۱۹۹۷ مارس ۲۰ | CFM56-5B3 یا ۵B3 / P یا ۵B3 / 2P |
A321-212 | ۲۰۰۱ اوت ۳۱ | CFM56-5B1 یا ۵B1 / P یا ۵B1 / 2P |
A321-213 | ۲۰۰۱ اوت ۳۱ | CFM56-5B2 یا ۵B2 / P |
A321-231 | ۱۹۹۷ مارس ۲۰ | IAE مدل V2533-A5 |
A321-232 | ۲۰۰۱ اوت ۳۱ | IAE مدل V2530-A5 |
-
کلیه حقوق برای وبسایت اروند پلاک محفوظ است.استفاده از مطالب وبسایت اروند پلاک فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.
-
ترجمه : ابوالفضل نوری مهندس مکانیک جامدات و نویسنده سایت اروند پلاک