بررسی تخصصی موتورسیکلت آپریلیا RSV4 مدل 2017 (Aprilia RSV4)

شرکت آپریلیا می گوید که در ادامه راه خود قرار است موتورسیکلت آپریلیا RSV4 را تحت مدل ۲۰۱۷ بروز کرده و آن را به امکانات ایمنی و فناوری های مدرن مجهز کند.موتورسیکلت آپریلیا RSV4 جدید از نوع  یورو ۴ خواهد بود و در ضمینه سیستم تعلیق و ترمز قوی تر شده است.بروز رسانی در بخش های کنترل رانندگی شامل ABS،کنترل کشش و قابلیت انتخاب هشت حالت سواری است.

2017 Aprilia RSV4 R FW world superbike spec 02 - بررسی تخصصی موتورسیکلت آپریلیا RSV4  مدل 2017  (Aprilia RSV4)

در بخش فنی نیز  آپریلیا RSV4 از یک  گیربکس الکترونیکی استفاده می کند که به راننده اجازه می دهد تا بدون استفاده از کلاچ اقدام به شیفت سریع کند.موتورسیکلت آپریلیا RSV4 همچنین از سیستم تعلیق Öhlins جدید و سیستم ترمز جدید استفاده می کند که دلیل افزایش قدرت در این قسمت مسلما استفاده از موتور ۲۰۱ اسب بخار ۴ سیلندر است که بی شک دارای قدرت بیشتری خواهد بود.

2017 aprilia rsv4 - بررسی تخصصی موتورسیکلت آپریلیا RSV4  مدل 2017  (Aprilia RSV4)

 مشخصات فنی موتورسیکلت آپریلیا RSV4

نوع موتور آپریلیا طولی ۶۵ درجه ۴ سیلندر، ۴ زمانه، سیستم خنک کننده آب، ۲ میل بادامک بالاسری  (DOHC)، چهار سوپاپ در هر سیلندر
سوخت بنزین بدون سرب
ابعاد سیلندر ۷۸ × ۵۲.۳ میلی متر
حجم موتور ۹۹۹.۶ سی سی
نسبت تراکم ۱۳.۶: ۱
حداکثر قدرت  ۲۰۱ اسب بخار ( ۱۴۸ کیلو وات) در ۱۳،۰۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور ۱۱۵ نیوتن متر در ۱۰.۵۰۰ دور در دقیقه
سیستم سوخت محفظه هوا در جلو  به همراه  ساسات ۴۸ میلی متر با ۸ انژکتور و آخرین نسل مدیریت سوختانتخاب سه حالت موتور سواری : T ، S ،R
احتراق مانیتی مارلی، سیستم جرقه زنی الکترونیکی دیجیتال ، سیستم کنترل موتور، ریک شمع در هر سیلندر
استارتر برقی
اگزوز ۴ به ۲ به ۱ ، دو سنسور اکسیژن، صدا خفه کن ، دریچه ECU ، کاتالیزوری (یورو ۴)
دینام  دینام ۴۵۰ W
روغنکاری  سیستم روغنکاری  با رادیاتور روغن و دو پمپ روغن
جعبه دنده گیربکس ۶ سرعته از نوع کاست۱: ۳۹/۱۵ (۲.۶۰۰)

۲: ۳۳/۱۶ (۲.۰۶۳)

۳: ۳۴/۲۰ (۱.۷۰۰)

۴: ۳۱/۲۱ (۱.۴۷۶)

۵: ۳۱/۲۳ (۱.۳۴۸)

۶: ۳۴/۲۷ (۱.۲۵۹)

اهرم دنده با سیستم شیفت  الکترونیکی سریع آپریلیا (AQS)

کلاچ مولتی
سیستم مدیریت کشش سیستم APRC ، کنترل کشش (ATC)، کنترلحالت سواری (AWC)، کنترل (ALC)، کروز کنترل (ACC) و محدود کننده سرعت (APL)
شاسی شاسی آلومینیومی
سیستم تعلیق جلو سیستم تعلیق غیر قابل تنظیم ساکس  ۴۳ میلی متر
سیستم تعلیق عقب قابل تنظیم Öhlins
ترمز جلو: دو دیسکی ۳۳۰ میلی متر ، فولاد ضد زنگ،روتور از جنس استنلس استیل
عقب: دو دیسکی ۲۲۰ میلی متر ،برمبو
رینگ چرخ رینگ آلیاژی و  آلومینیومی آپریلیا  با  طراحی ۳ پرهجلو: ۳.۵ “X17”

عقب: ۶ “X17”

لاستیک تیوب لسجلو: ۱۲۰/۷۰ ZR 17

عقب: ۲۰۰/۵۵ ZR 17

مخزن سوخت ۱۸.۵ لیتر
  • کلیه حقوق برای وب‌سایت اروند پلاک محفوظ است.استفاده از مطالب وب‌سایت اروند پلاک  فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.
  • ترجمه : ابوالفضل نوری مهندس مکانیک جامدات و  نویسنده سایت اروند پلاک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.