هیوندای، کیا و تویوتا در صدر واردات و رنو در حال اوج‌گیری

کل واردات انجام شده در ۶ ماهه ابتدایی سال جاری ۲۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار شده و سهم خودرو در این حجم بالای مالی زیر ۵ درصد بوده است.

فرهاد احتشام زاد رئیس انجمن واردکنندگان خودرو، با بیان این مطلب و با اشاره به سهم ۹۴ درصدی اعضای این انجمن در واردات خودرو به کشور گفت: متاسفانه بر خلاف گفته قانون، در هیچ کدام از تصمیم گیری هایی که به واردات خودرو مربوط می شود از مشورت انجمن واردکنندگان خودرو استفاده نمی شود!

وی ادامه داد: ما ۳۰ عضو داریم که در بین آنها ۲۰ نماینده رسمی برندهای معتبر نیز حضور دارند و با توجه به تجربه و اطلاعاتی که در مورد بازارهای خودرو داریم و همچنین ارتباطی که بین ما و شرکت های مادر تولید کننده خودرو وجود دارد می توانیم به دولت و وزارت صنعت در اتخاذ تصمیمات درست کمک کنیم.

رییس انجمن واردکنندگان خودرو در مورد آمار واردات در ۶ ماهه ابتدایی سال ۹۵ گفت: ۳۲هزار و ۴۲۸ دستگاه خودرو به ارزش ۸۵۰ میلیون دلار و از نظر تنوعی ۵۶ مدل خودرو در این مدت وارد کشور شده که بیش از ۲ هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی برای دولت در پی داشته است.

وی میزان تولید داخلی در مدت ۶ ماه را بیش از ۵۳۰ هزار دستگاه خودرو اعلام کرد و افزود: نسبت خودروهای وارداتی به خودروهای تولیدی در داخلی چیزی در حدود ۶ درصد بوده است و پیش بینی ما از واردات در نیمه دوم سال ۹۵ نشان می دهد که این سهم کاهش پیدا خواهد کرد.

احتشام زاد تاکید کرد: امسال در حدود ۶۰ هزار دستگاه خودرو وارد خواهد شد و بدین ترتیب سهم خودرو در سبد وارداتی ایران را به ۴.۲۵ درصد می رساند.

وی ادامه داد: از نظر کشورهایی که واردات خودرو از طریق خاک آنها صورت گرفته است، امارات، چین و کویت رتبه های اول تا سوم را دارند و البته حجم واردات از کویت نسبت به دو کشور اول بالا نیست.

رییس انجمن واردکنندگان خودرو در مورد سهم برندهای خودرویی از واردات سال جاری گفت: همچنان هیوندای، کیا و تویوتا در صدر جدول واردات خودرو به کشور قرار دارند اما برندهای رنو و لکسوس در سال جاری رشد بسیار خوبی در واردات داشته اند و از نگاه بنده اگر با همین رشد ادامه دهند تا آخر سال می توانند مقام خود در واردات به ایران را ارتقا بخشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.