پلیس راهور: برای نقل و انتقال خودرو نیازی به 2 سند نیست

معاون حقوقی پلیس راهور ناجا با اشاره به طی همه مراحل قانونی در مراکز تعویض پلاک: برای نقل و انتقال خودرو نیازی به دو سند نیست.

سرهنگ محمد ترحمی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما با بیان اینکه نباید پول و حق التحریر اضافی از مردم برای نقل و انتقال خودرو در دفترخانه ها گرفته شود، افزود: در مراکز تعویض پلاک مشروعیت معامله، اصالت وسیله نقلیه و جرایم و مالیات لحاظ و دریافت می شود و نباید مردم دوباره حق کانون سردفتران را در دفترخانه ها بپردازند.

وی گفت: در بررسی اصالت وسیله نقلیه و مشروعیت معامله در سال ۹۴ از سه میلیون خودرویی که در مراکز تعویض پلاک، نقل و انتقال شد ۱۶۰۰ وسیله نقلیه دو تکه بود که باید اوراق می شدند.

معاون حقوقی پلیس راهور ناجا افزود: ماده ۲۹ کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس که سردار مؤمنی – جانشین فرمانده ناجا – با آن مخالفت کرد این بود که نقل و انتقال خودرو باید در دفترخانه ها ثبت سند می شد.

وی با طرح این سؤال که چرا اموال منقول در دفترخانه ها ثبت سند می شود؟ گفت: دفترخانه ها ۳۰ سال حضور غیرقانونی در نقل و انتقال خودرو داشته اند.

معاون حقوقی پلیس راهور ناجا افزود: نمایندگان مجلس در سال ۸۹ بر تصویب ماده ۸۹ گفته اند نقل و انتقال خودرو بر اساس سند رسمی است و مشخص نکرده اند که سند رسمی در کجا تنظیم شود.

ترحمی گفت: درباره مذاکرات ۲۶ دی ۸۹  نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اطلاعات نادرست به مردم ندهیم.

1 نظر
  1. محمد می گوید

    مشکل مهم اینجاست که فقط دفترخانه های اسناد زسمی به فهرست افراد ممنوع المعامله و خودروهای ممنوع المعامله (که به دلایل حقوقی (مانند بدهکار بودن صاحب خودرو) یا کیفری (مانند مجازات تکمیلی ممنوع المعاملگی ناشی از جرایم اقتصادی)) دسترسی دارند. اگر قرار باشد سند خودرو همان سندی باشد که راهور صادر میکند، این افراد به راحتی میتوانند از چنگ قانون فرار کرده و خودروی خود را منتقل نمایند. بنابراین مردم قطعا از تک مرحله ای شدن انتقال خودرو در راهور استقبال میکنند، اما این مستلزم دسترسی راهور به فهرست افراد ممنوع المعامله است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.