مزدا CX-5 مدل 2017 در نمایشگاه خودروی لس آنجلس (Mazda CX-5)

شرکت مزدا اقدام به معرفی یک رنگ جدید به نام قرمز کریستال کرد که سه لایه از رنگ قرمز را شامل می شود.این رنگ برای اولین بار در مدل مزدا CX-5 جدید و تحت عنوان مدل ۲۰۱۷ در نمایشگاه خودرو لس آنجلس رونمایی شد. مزدا CX-5 راباید یک خودروی جدید بین مدل CX-3 و مدل CX-9 دانست.فیس جلوی این خودرو  ۱۰ میلی‌متر گسترده تر شده است.

2017 mazda cx 5 6 - مزدا CX-5 مدل 2017 در نمایشگاه خودروی لس آنجلس (Mazda CX-5)

طراحی جدید در مزدا CX-5 بنظر می رسد که دارای ویژگی های جدیدی همانند جلو پنجره مشبک گسترده تر با چراغهای جلوی  قوسی شکل که به آن متصل است می باشد. ورودی های هوای باریک در سراسر قسمت پایین سپر جلو ایجاد شده است .چراغهای عقب دارای طراحی جدید هستند.  طراحی جدید و بروز در خطوط سقفی و ستون عقب، ظاهر اسپرت‌تر به این خودرو داده است.

2017 mazda cx 5 11 - مزدا CX-5 مدل 2017 در نمایشگاه خودروی لس آنجلس (Mazda CX-5)

در بخش داخل کابین نیز سیستم سرگرمی جدید،دریچه های تهویه مطبوع بروز شده، صفحه نمایش اضافی برای پیام ها ،افزایش کیفیت مواد بکار رفته از بروز رسانی های این خودرو هستند.فرمان سه‌شاخه،کی لس و استارت خودرو با یک کلید، نمایشگر رنگی ۴.۶ اینچی در بخش جلویی راننده ،نمایشگر ۷ اینچی،سیستم صوتیبا ۱۰ بلندگوی تمام چیزهای جدیدی است که باید از این خودرو بدانید.

2017 mazda cx 5 9 - مزدا CX-5 مدل 2017 در نمایشگاه خودروی لس آنجلس (Mazda CX-5)

مزدا CX-5  مدل ۲۰۱۷ دارای موتور های ۲.۰ لیتری و ۲.۵ لیتری SKYACTIV-G از نوع  چهار سیلندر با سوخت بنزین است .البته برای برخی از بازار ها دارای موتور دیزلی SKYACTIV-D   با حجم ۲.۲ لیتر  باز نوع چهار سیلندر خواهد بود.این خودرو همانند سایر محصولات جدید این شرکت دارای سنسور G-Vectoring است.گیربکس مورد استفاده برای نسل جدید این خودرو از نوع ۶ سرعته‌ خودکار یا دستی و به صورت محور جلو و چهار چرخ محرک قابل سفارش است.

2017 mazda cx 5 15 - مزدا CX-5 مدل 2017 در نمایشگاه خودروی لس آنجلس (Mazda CX-5)

فناوری G-Vectoring، استفاده از کنترل پیشرانه برای بهبود عملکرد شاسی است. به این ترتیب، سطح گشتاور پیشرانه، بر پایه‌ی ورودی دریافتی از سوی فرمان، کنترل می‌شود، تا بار عمودی وارده بر هر محور، کنترل شود و سامانه‌ی کنترل کشش خودرو بهبود پیدا کند.مزدا عنوان می‌کند که فناوری G-Vectoring، موجب هماهنگی بیشتر حرکت خودرو نسبت به عکس‌العمل راننده می‌شود و همچنین نیاز به تصحیح و اصلاح در چرخش فرمان را کاهش می‌دهد و به بهبود کنترل و پایداری خودرو نیز کمک می‌کند. علاوه‌ بر این تغییرات شتاب‌گیری خودرو نرم‌تر خواهد شد که به تبع آن نوسانات انتقالی به کابین و سرنشینان کاهش می‌یابد.

گالری تصاویر مزدا CX-5 مدل ۲۰۱۷

کلیه حقوق برای وب‌سایت اروند پلاک محفوظ است.استفاده از مطالب وب‌سایت اروند پلاک فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.

ترجمه : ابوالفضل نوری مهندس مکانیک جامدات و نویسنده سایت اروند پلاک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.