بازگشت دوباره آئودی به ایران

چه اتفاق جالبی! سال پیش در همین ماه و همین روزها بود که خبرهای تازه‌ای از ورود آئودی به ایران شنیدیم. دی‌ماه ۹۴ وزارتی‌ها به رامک خودرو، نماینده سانگ یانگ در ایران، مجوز واردات محصولات آئودی دادند. اندکی بعد نیز رامک خودرو طی مراسمی از ۹ محصول مختلف آئودی در ایران رونمایی کرد. این مراسم با حضور چهره‌های معروفی ازجمله استاد مشایخی، احمد نجفی، شقایق فراهانی، لیلا اوتادی، رضا یزدانی، جواد نکونام و … سروصدای خوبی در رسانه‌های کشورمان داشت ولی همه چیز آنطور که رامک خودرو انتظارش را داشت جلو نرفت.

در همان روزهایی که رامک خودرو مشغول قراردادن مدل‌های جدید آئودی در ویترین نمایشگاه مرکزی بود، بیانیه‌ رسمی آئودی منتشر شد. یکی از وکیلان حقوقی آئودی به نام دانیل باخ در ۲۸ دسامبر ۲۰۱۵ در مصاحبه به ایسنا گفت:

آئودی نماینده، توزیع کننده و حتی واردکننده رسمی در ایران ندارد. آقای باخ همچنین تاکید کرده بود که به هیچ شخص حقوقی یا حقیقی مجوز عرضه محصولات آئودی را در ایران نداده است.

بعد از این بیانیه مدیر فروش رامک خودرو به ایسنا گفت که خودروهای وارداتی این برند را از نمایندگی آئودی در ایتالیا ثبت سفارش کرده است. البته به این کار رامک خودرو نمی‌توان ایراد گرفت چراکه در آن زمان اکثر نمایندگی‌ها، سال‌ها بود که به این طریق خودروهایشان را به ایران وارد می‌آوردند.

اما با گذشت زمان، به غیر از آئودی Q5 آئودی جدید دیگری با پلاک ملی ندیدیم. Q5 ، که تابستان امسال مدل‌های صفرش با قیمتی در حدود ۴۱۰ میلیون تومان فروخته می‌شد، در شرایطی به ایران آمد که فاقد شبکه خدمات پس از فروش بود. این موضوع درکنار خلف وعده رامک خودرو برای تحویل سایر خودروهای آئودی باعث شکایت مشتریانش شد و نهایتا همان‌هایی که مجوز واردات آئودی را صادر کرده بودند، جلوی واردات آئودی را گرفتند و روی نام رامک خودرو، به‌عنوان نماینده آئودی، خط کشیدند.

پرژیران: از کره جنوبی تا آلمان

حالا که یکسال از رونمایی جنجالی آئودی در ایران می‌گذرد، دوباره خبرهایی از این برند آلمانی به گوش می‌رسد. این‌بار شرکتی با نام پرژیران از سوی  وزارتی‌ها مجوز واردات آئودی را گرفته‌ است. پرژیران در اختیار خانواده گرامی‌هاست که با واردات هیوندای و کیا، سلطان واردات خودرو لقب گرفته‌اند. از آنجایی که نام آسان موتور و اطلس خودرو همچنان در لیست خودروهای مجاز ثبت سفارش به چشم نمی‌خورد، شاید به این دلیل است که خانواده گرامی برنامه‌های جدیدی برای آینده‌ فعالیتشان در ایران دارند. البته هنوز هیچ چیز قطعی نیست و نباید زود قضاوت کرد! در روزهای آینده منتظر خبرهای تکمیلی ما باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.