معرفی بدترین خودروهای 7 نفره در سال 2017

خودروهای ۳ ردیفه به دلیل ظرفیت حمل سرنشین بیشتر طرفداران خاص خود را دارند، اما در برخی موارد صندلی های ردیف انتهایی کارایی زیادی نداشته و در مسافرت های طولانی قابل استفاده نیستند.

 نشریه کنسیومر ریپورتس با در نظر گرفتن فقط فاکتورهایی مثل راحتی صندلی ها در ردیف سوم و دسترسی آسان به ردیف سوم لیستی از بدترین خودروهای سه ردیفه را منتشر کرده (برخی از خودروها از لحاط کیفیت جزء بهترین خوردوهای جهان می‌باشند) است که در مقاله حاضر قصد داریم نگاهی به آنها داشته باشیم.

رنجرور اسپورت

قیمت این شاسی بلند لوکس انگلیسی از ۶۶,۶۴۵ دلار شروع می شود. پیشرانه های قابل انتخاب برای این خودرو زیبا عبارتند از یک موتور بنزینی ۳ لیتری V6 با ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور و یک موتور دیزلی ۳ لیتری که توانایی تولید ۲۵۴ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارد.

suv 8 - معرفی بدترین خودروهای 7 نفره در سال 2017 suv 7 - معرفی بدترین خودروهای 7 نفره در سال 2017

موتور بنزینی استاندارد در مسیرهای شهری ۱۳.۸ و در جاده ۱۰ لیتر سوخت مصرف کرده و بصورت میانگین در صد کیلومتر ترکیبی ۱۲.۳ لیتر از سوخت موجود در باک کم می کند. این ارقام برای موتور دیزلی به ترتیب با ۱۰.۶، ۸.۴ و ۹.۴ لیتر برابر است.


کیا سورنتو

سورنتو با ظرفیت سرنشینی مشابه رنجرور اسپرت، کمتر از نصف آن قیمت دارد. بهای مدل پایه این شاسی بلند کره ای که از محبوبیت بالایی در ایران برخوردار است، از ۲۶,۴۹۵ دلار شروع می شود.

کیا برای این نماینده خود موتورهای مختلفی را در نظر گرفته است که عبارتند از نمونه ۲.۴ لیتری با ۱۸۵ اسب بخار قدرت، نمونه ۲ لیتری توربوشارژ با ۲۴۰ اسب بخار قدرت و یک نمونه ۳.۳ لیتری V6 که می تواند ۲۹۰ اسب بخار قدرت در اختیار مالک خود بگذارد.

suv 6 - معرفی بدترین خودروهای 7 نفره در سال 2017 suv 5 - معرفی بدترین خودروهای 7 نفره در سال 2017

میزان مصرف سوخت مدل پایه با موتور ۲.۴ لیتری در شهر ۱۱.۲، در جاده ۸.۴ و بصورت میانگین ۹.۸ لیتر اعلام شده است.


ولوو XC90

شاسی بلند زیبای ولوو از زمان ورود به بازار سر و صدای زیادی به پا کرده و نقاط قوت زیادی دارد. اما وقتی صحبت از راحتی یا دسترسی آسان به صندلی های ردیف سوم آن باشد، XC90 چندان خوب ظاهر نمی شود.

چنانچه قصد انتخاب نسخه سه ردیفه این شاسی بلند لوکس سوئدی را داشته باشید، باید به سراغ مدل T6 AWD با قیمتی برابر با ۵۳,۲۴۵ دلار بروید.

suv 4 - معرفی بدترین خودروهای 7 نفره در سال 2017 suv 3 - معرفی بدترین خودروهای 7 نفره در سال 2017

با خرید این مدل صاحب خودرویی با ۳۱۶ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور خواهید شد که در اتوبان نیازمند ۹.۴ لیتر برای پیمایش مسافت صد کیلومتری است.


داج Journey

این کراس اوور آمریکایی اگر چه در مدل پایه قیمتی برابر با  ۲۲,۲۴۰ دلار دارد، اما اگر بخواهید یک مسافرت طولانی را در ردیف سوم آن تجربه کنید، پشیمان خواهید شد.

در زیر کاپوت این مدل یک موتور ۲.۴ لیتری چهار سیلندر با ۱۷۳ اسب بخار قدرت و ۲۲۵ نیوتن متر گشتاور قرار دارد.

suv 2 - معرفی بدترین خودروهای 7 نفره در سال 2017 suv 1 - معرفی بدترین خودروهای 7 نفره در سال 2017

در صورت نیاز به یک موتور قدرتمندتر می توان نمونه مجهز به ۳.۶ لیتری V6 با ۲۸۳ اسب بخار قدرت و ۳۵۲ نیوتن متر گشتاور را انتخاب نمود. با خواباندن صندلی های عقب فضایی برابر با ۶۷.۳ فوت مکعب (معادل ۱۹۱۴ لیتر) برای حمل وسایل فراهم می شود.


ب ام و X5

نماینده باواریایی ها یکی از محبوب ترین گزینه ها در بین شاسی بلندهای لوکس است. علی رغم نقاط قوت زیاد، X5 نیز از لحاظ راحتی و دسترسی آسان به صندلی های ردیف سوم وضعیت خوبی ندارد.

نسخه استاندارد این خودرو با کد X5 sDrive35i به یک موتور ۳ لیتری ۶ سیلندر توربوشارژ مجهز شده که می تواند ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۶ نیوتن متر گشتاور در اختیار راننده بگذارد.

suv 14 - معرفی بدترین خودروهای 7 نفره در سال 2017 suv 13 - معرفی بدترین خودروهای 7 نفره در سال 2017

برای خرید مدل پایه X5 باید ۵۶,۴۹۵ دلار کنار گذاشت، اما اگر به نسخه های قدرتمندتر یا مجهزتر علاقه مند باشید این رقم به راحتی به بالای ۷۰ هزار دلار خواهد رسید.


هیوندای سانتافه

سانتافه در ازای ارایه صندلی های سه ردیفه، ۳۱,۶۹۵ دلار از مشتری خود طلب می کند. با این رقم خریدار صاحب شاسی بلندی با موتور ۳.۳ لیتری V6 می شود.

این موتور توانایی تولید ۲۹۰ اسب بخار قدرت و ۳۴۱ نیوتن متر گشتاور را داشته و با یک گیربکس شش سرعته خودکار ترکیب شده است.

suv 12 - معرفی بدترین خودروهای 7 نفره در سال 2017 suv 11 - معرفی بدترین خودروهای 7 نفره در سال 2017

با این مشخصات فنی سانتافه در مسیرهای شهری ۱۳ و در جاده ۹.۴ لیتر سوخت مصرف می کند. در صورت خوابانیدن صندلی های ردیف عقب ۸۰ فوت مکعب (معادل ۲۲۶۵ لیتر) فضا برای حمل بار یا وسایل لازم فراهم می شود.


آئودی Q7

دیگر نماینده آلمانی ها در این لیست، محصولی از ارباب حلقه هاست. Q7 در مدل پایه ۴۹,۹۵۰ دلار قیمت گذاری شده و موتور ۲ لیتری توربوشارژ آن می تواند ۲۵۲ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند.

حداکثر گنجایش فضای بار این شاسی بلند لوکس ۷۱.۶ فوت مکعب (معادل ۲۰۲۷ لیتر) اعلام شده که البته به لطف خوابانیدن صندلی ها فراهم می شود.

suv 10 - معرفی بدترین خودروهای 7 نفره در سال 2017 suv 9 - معرفی بدترین خودروهای 7 نفره در سال 2017

در صورت نیاز به موتور قدرتمندتر می توان به سراغ نمونه ۳ لیتری سوپرشارژ رفت. این موتور ۳۳۳ اسب قادر به تولید ۳۳۳ اسب بخار قدرت و ۴۴۰ نیوتن متر گشتاور بوده و اگر مایل به انتخاب آن بودید باید ۶۵۰۰ دلار دیگر بر روی قیمت مدل پایه بگذارید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.