دوچرخه‌ ی بدون زنجیر؛ آماده‌ی فروش شد

با این طرح، دیگر نیازی به روغن‌کاری زنجیر دوچرخه نیست و مشکلات مربوط به افتادن و جاانداختن زنجیر به کلی حل می‌شود.اگر علاقه‌مند دوچرخه و سواری با آن باشید، مسلما از درد سرهای این وسیله و زنجیر آن آگاه هستید. تاکنون طرح‌های مختلفی برای حذف زنجیر دوچرخه ارائه شده‌اند اما به نظر می‌رسد، ابتکار آقای شان چان؛ ساکن فلوریدای امریکا، عملکردی بهتر از مدل‌های مشابه داشته و حالا آماده‌ی فروش شده است.

BICYCLE 2 - دوچرخه‌ ی بدون زنجیر؛ آماده‌ی فروش شد

نام تجاری این دوچرخه‌ “بدون زنجیر” (Chainless) گذاشته شده است و از نظر ارگونومیک، طراحی بسیار خوبی دارد، چراکه استفاده‌ی طولانی مدت از این وسیله، هیچ مشکلی در ستون فقرات و زانوها ایجاد نمی‌کند. در مقایسه با دوچرخه‌ های معمولی، چرخ‌ها به هم نزدیک‌تر شده‌اند و کاربر، به جای نشستن در وسط بدنه، تقریبا در عقب و روی چرخ دوم، قرار می‌گیرد.

BICYCLE 1 - دوچرخه‌ ی بدون زنجیر؛ آماده‌ی فروش شد

دنده‌ها، داخل چرخ عقب تعبیه شده است و می‌توان سرعت آنها را تغییر داد، اما مثل دوچرخه‌ های دنده‌ای معمول، از سیستم دنده‌های دوگانه خبری نیست. دیگر نکته‌ی بسیار جالب در طراحی این دوچرخه ، قابلیت چرخش محور چرخ عقب است که به راکب اجازه می‌دهد در یک دایره‌ی بسیار کوچک، دور بزند. زاویه‌ی چرخش چرخ عقب، به کمک پاها کنترل می‌شود.

  BICYCLE 1 - دوچرخه‌ ی بدون زنجیر؛ آماده‌ی فروش شد

دوچرخه‌ ی بدون زنجیر، در دو تیپ ثابت و تاشو عرضه می‌شود که درحالت اول ۸۰۰ دلار و در مدل تاشونده، ۱۰۰۰ دلار قیمت خواهد داشت. این محصول با بدنه‌ی سبک از جنس فیبرکربن هم قابل سفارش خواهد بود.

BICYCLE

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.