بررسی خودروی مفهومی پژو L500 R با توان 500 اسب بخار (Peugeot L500 R Hybrid)

تقریبا یک قرن پیش در تاریخ ۳۰ مه سال ۱۹۱۶ خودروی  پژو L45   با  رانندگی RESTA  به پیروزی منجر شد وخودروی که  با سرعت ۱۳۵ کیلومتر بر ساعت به قهرمانی رسید و امروز در  جشن سالگرد آن روز ها از دستاورد جدیدش در آینده نزدیک  با مدل مفهوم ترکیبی پژو L500 R پرداخت خودروی که بگفته خود شرکت پژو نسل آینده خودرو های مسابقه ای سات.پژو L500 R یک خودروی  تک سرنشین است  که  بدلیل تمرکز بر روی خودروی های مسابقه ای است . فرمان کوچک و یک هولوگرافی در کابین خودرو با دو صفحه نمایش پیش بینی شده است.

پژو L500 R مفهومی قرار است دارای  پلاگین هیبریدی با موتور  ترکیبی قدرتمند  بنزینی ۲۷۰ اسب بخار با  دو موتور الکتریکی پیش بینی شده است که یکی در جلو نصب شده و از یکی دیگر در پشت. نوع ترکیبات موتوری بشکلی است که  خروجی ترکیبی ۵۰۰ اسب بخار (۳۶۸ کیلووات) و ۵۳۹ پوند-فوت (۷۳۰ نیوتن متر) گشتاور  را به شما می دهند.

این خودروی هیبریدی می تواند ۰ تا ۱۰۰ خود را در ۲.۵ ثانیه و  L500 R 0-62 مایل در ساعت (۱۰۰ کیلومتر بر ساعت) تنها در دو و نیم ثانیه طی کند.پژو L500 R دارای وزن فوق العاده سبک   تنها ۱۰۰۰ کیلوگرم است.به نظر ما خودروی ترکیبی L500 R چیزی بیش از یکخودروی مفهومی است.

کلیه حقوق برای وب‌سایت اروند پلاک محفوظ است.استفاده از مطالب وب‌سایت اروند پلاک فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.

ترجمه : ابوالفضل نوری مهندس مکانیک جامدات و نویسنده سایت اروند پلاک

به زبان اصلی بخوانید :

Almost a century ago on May 30, 1916, the Peugeot L45 driven by Dario Resta took the win at the famous Indy 500 after managing an impressive average speed of 83.8 mph (135 kph). Fast forward to present day, Peugeot is celebrating the achievement by introducing the L500 R Hybrid concept which represents the brand’s vision of tomorrow’s racing.

The futuristic concept looks as if it’s ready to join the Peugeot Vision Gran Turismo in GT6, but that won’t be the case. The radically-styled L500 R Hybrid developed by Peugeot Sport is a tribute to the successful L45 and tries to see into the future of racing with a driver compartment engineered to form an individual floating capsule within the bodywork. While the L45 was a two-seater, the L500 R Hybrid is a more focused single-seater race car with a small steering wheel and a holographic i-Cockpit with two displays projected in dual discs.

Peugeot Sport has envisioned the concept with a powerful plug-in hybrid setup that combines a 270-hp gasoline engine with dual electric motors, one mounted at the front and the other in the back. The hardware arrangement is capable of delivering a combined output of 500 hp (368 kW) and 539 pound-feet (730 newton meters) of torque.

The hybrid punch helps the L500 R catapult from 0 to 62 mph (100 kph) in only two and a half seconds and cover 1,000 meters (0.62 miles) in just 19 seconds. The ultra-lightweight hybridized race car tips the scales at only 1,000 kilograms (2,204 pounds) and appears to be glued to the road thanks to the remarkably low height of only one meter (39.3 inches).

You can imagine the L500 R Hybrid is nothing more than a concept, but even so it’s impressive to see how Peugeot Sport sees the future of racing.

Source: Peugeot

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.