5 خودروی دوست داشتنی با گیربکس دستی

خبرهای مربوط به آلفارومئو جیولیا که در آمریکا تنها با گیربکس اتوماتیک در دسترس خواهد بود باعث شده تا بیش از پیش به یاد کم‌رنگ‌تر شدن گیربکس‌های دستی در بازار بیفتیم.

یک‌چیز خاص درباره‌ی عوض کردن دنده با دست وجود دارد که گیربکس‌های اتوماتیک چند کلاچه از تکرار آن عاجزند. گیربکس دستی نهایت درگیری راننده در سواری خودرو است.

خوشبختانه هنوز هم برخی از خودروهای جذاب وجود دارند که با گیربکس دستی نیز فروخته می‌شوند. در لیست پیش رو(بدون هیچ‌گونه رتبه‌بندی و یا امتیاز خاص) خودروهای موردنظر را باهم مرور می‌کنیم. با ما همراه باشید.

فورد فوکوس RS

فورد فوکوس RS - 5 خودروی دوست داشتنی با گیربکس دستینه‌تنها یکی از جذاب‌ترین هاچبک های فورد با گیربکس دستی در دسترس است بلکه این گیربکس تنها گزینه‌ای است که باید انتخاب کنید؛ و با تمام احترامی که برای فولکس‌واگن گلف R و گیربکس DSG آن قائلیم اما باید گفت که فوکوس RS با گیربکس دستی چیز دیگری است.

مزدا MX-5 میاتا

مزدا MX 5 میاتا - 5 خودروی دوست داشتنی با گیربکس دستی
زمان زیادی است که میاتا را مترادف با هیجان رانندگی می‌دانند و گیربکس دستی این خودرو نقش بزرگی را ایفا می‌کند. راندن خودروی دو نفره ی کوچک به همراه سه پدال زیر پا تجربه‌ی رانندگی بسیار لذت بخشی خواهد بود. این جزئی از سنت‌های میاتا است.

تویوتا تاکوما

تویوتا تاکوما - 5 خودروی دوست داشتنی با گیربکس دستی

بله تاکوما یک خودروی سواری نیست اما هنوز هم با سه پدال در دسترس است. این خودرو پیکاپ تراکی پیشرو در بازار بوده و شهرت آن به خاطر کاربری آسان است. البته همین‌جا باید یادی بکنیم از پیکاپ های رم ۲۵۰۰ و ۳۵۰۰ که با گیربکس ۶ سرعته ی دستی عرضه می‌شوند.

شورولت کوروت

شورولت کوروت - 5 خودروی دوست داشتنی با گیربکس دستیهیچ‌کسی مهندسان شورولت را به خاطر حذف گیربکس دستی کوروت سرزنش نخواهد کرد اما باید به خاطر وجود گیربکس دستی ۷ سرعته حتی در نسخه‌ی Z06 از آن‌ها تشکر ویژه کرد.

ب‌ام‌و M3

xrdvq1qruazf68uok3ku - 5 خودروی دوست داشتنی با گیربکس دستی

بله M4 کوپه می‌توانست با توجه به جفت بودن همان پیشرانه و گیربکس در این لیست جای بگیرد اما گیربکس دستی در یک سدان اسپورت حس بیشتری داشته و فوق العاده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.