هیوندای تولید SUV الکتریکی را تایید کرد

هیوندای در جریان نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس ۲۰۱۶ حضور خودروی SUV الکتریکی را با برد ۳۶۰ کیلومتر تایید کرد.در حالی که کمپانی مطرح ژاپنی تویوتا تولید SUV الکتریکی خود یعنی RAV4 EV را متوقف کرده است، کمپانی هیوندایاین مطلب را تایید کرده که خودروی الکتریکی که طبق شایعات در حال طی مراحل تولید خود است و قابلیت پیمایش مسافت ۳۶۰ کیلومتر را با یک بار شارژ دارد، یک SUV خواهد بود. کمپانی هیوندای امروز این خبر را طی کنفرانسی مطبوعاتی در جریان نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس ۲۰۱۶ اعلام کرده است. اگرچه گروه سه‌تایی از مدل‌های Ioniq (هیبریدی، قابل شارژ و تمام الکتریکی) و خدمات پس از فروش جذاب این کمپانی در ابتدای این کنفرانس خبری نظرها را به خود جلب کردند، اما ارائه برنامه‌ای هدفمند و منطقی برای خودرویی SUV که در مجموعه وسایل نقلیه الکتریکی طبقه‌بندی می‌شود، به جذاب‌تر شدن این کنفرانس انجامید. این خودرو می‌تواند در بخش وسایل نقلیه با آلایندگی صفر فروش بالایی را برای کمپانی سازنده خود رقم بزند.

بعد از کنفرانس خبری در پاسخ به سوالی که در رابطه با تولید CUV الکتریکی شده بود، مایک ابرین معاون بخش برنامه‌ریزی تولید کمپانی Hyundai گفت چنین خودرویی در حال حاضر در دسترس قرار نخواهد گرفت. با این حال هیوندای نمونه‌ای از خودروی کامپکت توسان را که مجهز به سلول سوختی، ارائه داده است، اما به نظر می‌رسد که مدل مورد نظر نام جدیدی را به خود اختصاص دهد. ارتفاع بیشتر نسبت به مدل‌های Ioniq و تمام خوروهای الکتریکی موجود و در نظر گرفتن این مسئله یک خودرو شاسی-بلند الکتریکی قادر است ۳۶۰ کیلومتر را طی کند، نقاط قوتی هستند که نتیجه رقابت را در این بخش کم حجم از بازار به نفع کمپانی هیوندای رقم خواهند زد. اگر برنامه‌های هیوندای دست‌خوش تغییر نشوند باید منتظر ماند و دید که آیا این مدل الکتریکی با سیستم‌های چهار چرخ متحرک همراه خواهد شد یا خیر.

هیوندای - هیوندای تولید SUV الکتریکی را تایید کرد

اگر حتی این خودرو با دیفرانسیل جلو و تنها ظاهر یک SUV نیز وارد بازار شود، مشتاق خواهیم بود تا بدانیم که آیا شرایط و خدمات نامحدود مدل‌های Ioniq که برای پرداخت مبلغ ثابتی طی ۲۴ ماه یا ۳۶ ماه بدون پیش پرداخت شامل هزینه‌های خرید یکی از خودروهای الکتریکی Ioniq، ثبت، سرویس‌های دوره‌ای و شارژ برای مسافت نامحدود است، برای یکی از مدل‌های SUV اکتریکی در نظر گرفته می‌شود یا خیر. این برنامه قرار است اوایل سال ۲۰۱۷ در ایالت کالیفرنیا کار خود را آغاز کند و خریداران را حتی با وجود قیمت‌های ارزانی که در حال حاضر برای سوخت‌های فسیلی در نظر گرفته شده است، به سمت خرید خودروهایی با بازدهی بالا و پاک، جذب نماید.

منبع MOTORTREND

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.