شاسی بلند لوکس کمپانی چینی SAIC رونمایی شد

در جریان نمایشگاه اتومبیل شانگهای کمپانی SAIC از شاسی بلند لوکس خود با نام Roewe Vision-E رونمایی کرد.

برند Roewe در سال ۲۰۰۶ میلادی توسط کمپانی SAIC Motor ایجاد شد و به جز کشور مادر خود، چین، در کشور دیگری شناخته شده نیست. اما حالا و در جریان نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۱۷، Roewe با معرفیخودروی الکتریکی خود موسوم به Vision-EE ثابت کرده است که چینی‌ها نه تنها پیشرفت زیادی در طراحی خودرو داشته‌اند، بلکه توانسته‌اند خودرویی در سطح کیفی برندهای شناخته شده‌ی اروپایی تولید کنند.

شاسی بلند سایک 7 - شاسی بلند لوکس کمپانی چینی SAIC رونمایی شد

اگرچه شباهت اندکی میان Roewe Vision-E و مدل مفهومی کراس‌اوور اشکودا وجود دارد، اما این خودروی چینی در تمام زمینه‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. رسانه‌های محلی چین اعلام کرده‌اند که این خودرو از سال آینده‌ی میلادی آماده‌ی ورود به بازار است و مدل اصلی بسیار شبیه به مدل مفهومی رونمایی شده خواهد بود. اولین چیزی که در این خودرو توجه همگان را به خود جلب می‌کند، نمای جلویی خودرو است. جلوپنجره‌ی بزرگ آن به‌صورت یکپارچه با چراغ‌های ال‌ای‌دی جلوی خودرو طراحی شده است. در هر دو سمت نمای جلویی خودرو ۶ چراغ ال‌ای‌دی کهربایی رنگ به چشم می‌خورد. جلوپنجره‌ی Vision-E به چراغ‌های سفید رنگ مزین شده است تا نمای جلویی این خودرو را جذاب‌تر کند. در قسمت پایین سپر جلو چراغ‌های روز L شکل با تقارنی زیبا قرار گرفته‌اند تا نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب کنند.

شاسی بلند سایک 6 - شاسی بلند لوکس کمپانی چینی SAIC رونمایی شد

در نمای جانبی این خودرو رینگ‌های غول‌پیکر ده پره‌ی آن که به چراغ مزین شده‌اند خودنمایی می‌کنند. کمپانی SAIC با صرف زمان زیاد موفق به طراحی دستگیره‌های یکپارچه با بدنه‌ی Vision-E شده است و با حذف ستون وسط خودرو به قلمروی رولزرویس گام نهاده است. درهای جلوی Vision-E همانند مزدا RX-88 و درهای عقب به روش رولزرویس باز می‌شوند. طراحی پیچیده‌ی این خودرو در نمای عقب آن تکمیل می‌شود. در این قسمت چراغ‌های ال‌ای‌دی و چراغ‌های ترمز موجود در قسمت پایین سپر عقب که هماهنگ با چراغ‌های روز در جلوی خودرو طراحی شده‌اند، طراحی چشم‌نواز این خودرو را تکمیل می‌کنند.

شاسی بلند سایک 5 - شاسی بلند لوکس کمپانی چینی SAIC رونمایی شد

طراحی داخلی خودرو نیز هماهنگ با طراحی بیرونی خودرو است. داخل کابین فرمان چهارگوش خودرو درست در مقابل صفحه‌ی کیلومتر دیجیتالی قرار گرفته است. این خودرو به سیستم هداپ مجهز است و در کنسول مرکزی آن یک صفحه‌ی نمایش لمسی بزرگ قرار گرفته است. برای تزیین باقی قسمت‌های فضای داخلی Roewe Vision-E از چرم طبیعی با کیفیت استفاده شده است.

شاسی بلند سایک 4 - شاسی بلند لوکس کمپانی چینی SAIC رونمایی شد

با اینکه هنوز هیچ اطلاعاتی از میزان گشتاور و قدرت Roewe Vision-E در دسترس نیست، اما می‌دانیم که این خودرو از دو موتور الکتریکی نیرو می‌گیرد. یکی از موتورها برای به حرکت درآوردن چرخ‌های جلو و دیگری مختص چرخ‌های عقب است. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این خودرو حدود ۴ ثانیه خواهد بود و با هر بار شارژ می‌تواند حداقل مسافت ۵۰۰ کیلومتر را بپیماید. همچنین این خودرو به یک سیستم شارژ سریع مجهز است که می‌تواند ظرف مدت ۱۵ دقیقه باتری‌های Vision-E را تا ۸۰ درصد ظرفیتشان شارژ نماید.

منبع CARSCOOPS

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.