خودروی مفهومی شورولت FNR-X معرفی شد

شورولت در حال کاوش در آینده است و نبوغ تیم آسیایی خود را در مدل FNR-X به نمایش گذاشته است.

خودروی شورولت FNR-X ادامه‌دهنده‌ی راه FNR است که دو سال پیش معرفی شد؛ با این تفاوت که نسخه قبلی یک سواری اسپرت و نسخه فعلی شاسی‌بلند است. FNR مخفف شعار این برند، Find New Roads است که به هر خودرویی نسبت داده شود جدیدترین مضامین و فناوری‌های شورولت در آن ظهور پیدا خواهد کرد. هر دو خودروی FNR را مرکز فنی شورولت آسیا در شانگهای توسعه داده‌ که یک مرکز مهندسی و طراحی با همکاری دو کمپانی جنرال موتورز و SAICC چین است.

شورولت FNR X 3 - خودروی مفهومی شورولت FNR-X معرفی شد

دو فاکتور کلیدی در طراحی FNR-X، تطبیق‌پذیری و همه‌فن‌حریف بودن آن در کنار عملکرد بالا است؛ به همین دلیل طراح‌ها از بدنه شاسی‌بلند و پیشرانه هیبریدی برای این خودرو استفاده کرده‌اند و دو حالت همه‌کاره (Versatility)  و اسپرت برای FNR-X در نظر گرفته‌اند. در حالت V، تعلیق خودرو بالاتر می‌آید و سیستم خودران خودرو برای تعیین بهترین مسیر در شرایط جاده‌ای پیچیده فعال می‌شود.

شورولت FNR X 4 - خودروی مفهومی شورولت FNR-X معرفی شد

در حالت اسپرت، FNR-X کوتاه‌تر و تعلیق آن محکم‌تر می‌شود. در این حالت اجزای مختلف بدنه به حالت آیرودینامیک بیشتر تنظیم می‌شوند؛ حتی تیغه‌ چرخ‌ها هم برای عبور بهتر جریان هوا قابل تنظیم است. درهای FNR-X کنترل از راه دور دارند و شیوه باز شدن آن‌ها ورود و خروج را برای سرنشینان راحت‌تر می‌کند. فرمان و داشبورد طراحی یکپارچه اسپرت دارند و صندلی‌ها هم برای افزایش فضای وسایل، قابل تنظیم هستند. تعامل با این خودرو بیشتر از طریق فرمان‌های صوتی صورت می‌گیرد. انتظار می‌رود در آینده از این فناوری‌ها در اکثر خودروهای شورولت استفاده شود.

شورولت FNR X 5 - خودروی مفهومی شورولت FNR-X معرفی شد

شورولت FNR X 1 - خودروی مفهومی شورولت FNR-X معرفی شد

منبع MOTORAUTHORITY

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.