پورشه نسخه‌ای خاص از مدل 911 توربو S معرفی کرد

آمار فروش اخیر پورشه بسیار جالب توجه است و مدل قدرتمند و گران‌قیمت ۹۱۱ توربو S توانسته است در بازار ایالات متحده، فروشی بیشتر از مدل ۹۱۱۱ غیر توربو داشته باشد. به نظر می‌رسد خریداران تمایلی به صرفه‌جویی ندارند و به‌سادگی به سمت مدل‌های گران‌قیمت می‌روند و گران‌ترین مدل ۹۱۱ را خریداری می‌کنند. متأسفانه پورشه برای خریدارانی که می‌خواهند پول بیشتری خرج کنند تا ظاهر خودروی آن‌ها جذاب‌تر شود؛ چیزی بیش از انتخاب تودوزی سفارشی یا رنگ‌های بدنه‌ی خاص ارائه نمی‌دهد و بنابراین خودروی آن‌ها نمی‌تواند خیلی با سایر پورشه‌ها تفاوت داشته باشد. گویا پورشه سرانجام تصمیم گرفته است به درخواست مشتریان خود پاسخ دهد و مدلی ویژه از ۹۱۱ توربو S را روانه‌ی بازار کند. این خودروی تولید محدود با نام کامل ۹۱۱ Turbo S Exclusive Series وارد بازار خواهد شد که در ادامه، به ویژگی‌های آن خواهیم پرداخت.

d2cbd9a5 e172 42a2 8620 2861da3ec5f4 - پورشه نسخه‌ای خاص از مدل 911 توربو S معرفی کرد

این مدل جدید با یک کیت بدنه‌ی آیرودینامیک جدید به بازار خواهد آمد که شامل نمای عقب متفاوت، کالیپرهای ترمز مشکی‌، سیستم اگزوز جدید و گلگیرهای جدیدی با نام Manufaktur هستند. برای هرچه خاص‌تر شدن ظاهر این خودرو، یک رنگ ویژه‌ی زرد طلایی نیز برای نسخه‌ی اکسکلوسیو ۹۱۱ توربو S قابل انتخاب است که زیبایی چشم‌نوازی در ترکیب با تودوزی مشکی و رینگ‌های سیاه این خودرو ایجاد می‌کند. البته مشتریان می‌توانند سایر رنگ‌ها را نیز برای خودروی خود انتخاب کنند.

5f776f57 aa80 40c3 ae13 c86292404936 - پورشه نسخه‌ای خاص از مدل 911 توربو S معرفی کرد

در داخل کابین این مدل شاهد طراحی متفاوتی هستیم؛ به‌طوری که نوارهای طلایی در سرتاسر کابین وجود دارند و تا پشت‌سری‌های صندلی‌ها امتداد یافته‌اند. در جای‌جای کابین نیز استفاده از الیاف کربن به چشم می‌خورد که در کنار خط دوخت مسی‌رنگ کابین، ترکیب زیبایی پدید آورده است.

گرچه تغییراتی که در بالا ذکر کردیم نکات جذاب و جالب توجهی در بر داشتند؛ اما جذاب‌ترین بخش این خودرو همانند هر پورشه‌ای، پیشرانه‌ی آن است. پیشرانه‌ی ۳.۸ لیتری شش سیلندر این خودرو که از نوع تخت یا باکسر است، یک کیت افزایش قدرت دریافت کرده تا توان آن از ۵۸۰ اسب بخار به ۶۰۷ اسب بخار برسد. گشتاور تولیدی این پیشرانه به عدد ۷۵۰ نیوتون‌متر رسیده است که با استفاده از جعبه‌دنده‌ی محبوب و کارآمد ۷ سرعته‌ی دوکلاچه موسوم به PDK، به هر چهار چرخ خودرو منتقل می‌شود. زمان رسیدن این خودرو از سرعت صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، تنها ۲.۸ ثانیه است و حداکثر سرعت آن به ۳۲۹ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. برای ثبت سرعت ۲۰۰ کیلومتر از حالت سکون، این خودرو تنها ۹.۶ ثانیه احتیاج دارد که در مقایسه با مدل توربو S استاندارد، ۳ دهم ثانیه بهتر است.

3fe2d545 fcda 43c9 a36d e05ea7689891 - پورشه نسخه‌ای خاص از مدل 911 توربو S معرفی کرد

خریداران این خودرو می‌توانند یک ساعت کرونومتردار پورشه دیزاین نیز خریداری کنند که دارای رنگی مشابه با رنگ خودرو خواهد بود. پورشه این ساعت ویژه را به‌طور خاص برای خریداران این مدل طراحی و عرضه کرده است.

قیمت پورشه ۹۱۱ توربو S اکسکلوسیو، از ۲۵۸ هزار و ۵۵۰ دلار آغاز می‌شود که حدود ۶۰ درصد، در مقایسه با مدل استاندارد توربو S گران‌تر است؛ اما تولید این خودرو تنها به ۵۰۰ دستگاه محدود خواهد شد که در آینده آن را تبدیل به محصولی خاص خواهد کرد.

منبع MOTORTREND

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.