معرفی رنو داستر 2018

چند ماه پیش، داچیا از مدل ۲۰۱۸ داستر در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی کرده بود. این خودرو که نسل دوم داستر محسوب می‌شود، در بسیاری نقاط دنیا با برند داچیا عرضه نخواهد شد و با برند رنو وارد بازار خواهد شد. یکی از دلایلی که رنو اقدام به تولید نسل دوم این خودرو کرده است، بازار بسیار بزرگ خودروهای شاسی بلند اقتصادی در آمریکای جنوبی است که میزان فروش آن تقریباً با کشورهای اروپایی برابری می‌کند.

در خصوص طراحی داستر باید به جلو پنجره‌ی جدید آن و طراحی متفاوت قسمت عقب اشاره کرد. ضمن اینکه یک نوار نقره‌ای رنگ بر روی صندوق عقب وجود دارد که هم به زیبایی نمای عقبی کمک کرده هم نقش دستگیره‌ی درب صندوق عقب را بازی می‌کند. این نوار نقره‌ای رنگ در نسل قبلی به رنگ مشکی بود اما در نسل دوم به رنگ نقره‌ای درآمده است که نمای شکیل‌تری دارد. یکی از نکات جالب این مدل مربوط به طراحی داخلی آن است که طراحی مدل‌هایی که توسط رنو عرضه می‌شوند و مدل‌هایی که با برند داچیا عرضه می‌شوند متفاوت اند. مهم‌ترین تفاوت آن‌ها را می‌توان در خروجی‌های سیستم تهویه دانست که در مدل‌های داچیا از سه خروجی گرد استفاده شده اما در رنو داستر از دو عدد خروجی مستطیلی شکل استفاده شده است. تفاوت اتاق این دو خودرو را نیز در تصاویر زیر میتوانید مشاهده کنید.

2ea94a4a 7ae0 4197 ae4b 175048932584 - معرفی رنو داستر 2018

e4cbaac5 d011 40e3 9981 32732966e194 - معرفی رنو داستر 2018

همچنین رنو داستر ۲۰۱۸ دارای غربیلک فرمان زیباتری در مقایسه با داچیا داستر است و نشان دهنده‌های پشت آمپر آن نیز دارای حاشیه کرومی هستند. در خصوص سیستم رسانه‌ای و سرگرمی این خودروها نیز باید گفت که با مدل مورد استفاده در نسل اول یکی است و تفاوتی ندارد، اما تا جایی که اطلاع داریم رنو به زودی در سال ۲۰۱۸ یک سیستم اطلاع رسانی جدید را برای این خودرو معرفی خواهد کرد. اما باید دید که سیستم جدید به صورت استاندارد بر روی این مدل عرضه خواهد شد یا به صورت آپشن.

117a389f ed5e 49e5 81a3 9c129e483e69 - معرفی رنو داستر 2018

 در مورد مشخصات فنی خودرو باید گفت که رنو پیشرانه‌ی جدیدی را برای این خودرو عرضه نکرده و از همان پیشرانه‌های قبلی استفاده می‌کند. مدل ضعیف‌تر این خودرو به یک پیشرانه‌ی چهار سیلندر ۱.۶ لیتری مجهز است که می‌تواند ۱۱۵ اسب بخار قدرت تولید نماید. این مدل هم به صورت دیفرانسیل جلو و هم به صورت چهار چرخ محرک عرضه می‌شود و می‌توان دو نوع جعبه دنده‌ی دستی و یا ضریب متغیر CVT را برای آن سفارش داد.

برای کسانی که خواهان قدرت بیشتر هستند، رنو پیشرانه‌ی چهار سیلندر ۲ لیتری با قدرت ۱۴۵ اسب بخار را عرضه می‌کند. مدل‌های دیزلی رنو داستر هم دارای سه مدل هستند که مدل های ۸۵ و ۹۳ بخاری DCI به صورت دیفرانسیل  و مدل dCi 110 را می‌توان به صورت آپشنال به همراه سیستم چهار چرخ محرک خریداری کرد. همچنین یک جعبه دنده‌ی دو کلاچه‌ی خودکار نیز روی رنو داستر قابل سفارش است که البته تنها در نسخه دیفرانسیل جلوی DCI 110 ‌می‌توان آن را سفارش داد. این موضوع هم حائز اهمیت است که رنو، در دو سال اخیر، یک خودروی وانت پیکاپ با نام اوروچ (Oroch) که بر اساس رنو داستر ساخته شده است را در آمریکای جنوبی به فروش می‌رساند و احتمالاً تغییرات نسل جدید داستر بر روی این پیکاپ نیز اعمال خواهند شد. این وانت برای بازار اروپا با برند داچیا عرضه می‌شود. در انتها می‌توانید گالری تصاویر رنو داستر ۲۰۱۸ را مشاهده کنید.

1 نظر
  1. نویسنده می گوید

    باتشکر از برنامه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.