رنجروور ایووک با پلاک ملی در ایران چقدر قیمت دارد؟

سال ۹۶ اولین سالی است که رنجروور Evoque را برای نخستین‌بار در ایران با پلاک ملی می‌بینیم: انگلیسی جذابی که برای گرفتن بازار پورشه ماکان در ایران آمده ولی قیمت آن بدلیل محدودیت واردات بسیار بالاتر از پورشه ماکان است. “ایووک” که این روزها به تعداد انگشت‌شماری در ایران وجود دارد به قیمتی حدود ۱ میلیارد تا ۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به فروش میرسد و باید گفت که این خودرو با قیمتی بسیار بالاتر از قیمت حقیقی آن در ایران عرضه می‌شود.

jiqlrab20oabua22xdnw - رنجروور ایووک با پلاک ملی در ایران چقدر قیمت دارد؟

تنها رنجرور پلاک ملی ایران

در میان محصولات رنجرور، ایووک تنها خودرویی است که توانسته از قانون ممنوعیت واردات ۲۵۰۰ سی‌سی‌ها عبور کند. ایووک نخستین‌بار در سال ۲۰۱۱ وارد بازارهای جهانی شد. هدف انگلیسی‌ها از ساخت ایووک اضافه‌کردن محصولی ارزان‌‌قیمت به خانواده لندرور بود تا بدین‌ترتیب آن‌ها هم سهمی از بازار شاسی‌بلندهای لوکس جمع‌وجور داشته باشند.

طول عرض ارتفاع فاصله محوری حجم باک
۴.۳۷m ۱.۹۸m ۱.۶۳m ۲.۶۶m ۶۸.۵L

چهره خشن و جذاب ایووک آنقدر عالی است که در این سال‌ها لندرور هیچ تغییری در آن نداده و حتی در سال ۲۰۱۵، که نسخه به‌روزشده آن به عنوان مدل ۲۰۱۶ معرفی شد، بازهم تغییری در ارکان اصلی خودرو ندیدیم و فقط برخی جزئیات ظاهری‌اش مانند لنز چراغ‌ها، ورودی هوای سپر جلو، اسپویلر انتهای سقف و رینگ‌ها دچار تغییر شد. اتفاق دیگری که برای ایووک در ۲۰۱۴ رخ داد تغییر نام تیپ‌هایش بود: از آن سال به بعد تیپ‌های ایووک هم‌نام تیپ‌های سایر شاسی‌بلندهای لندرور شد.

g2v40y5a9j4ws12psf5w - رنجروور ایووک با پلاک ملی در ایران چقدر قیمت دارد؟

ایووک در همه بازارها، ویژگی‌های زیر را به صورت استاندارد دارد:

استارت دکمه‌ای
هشداردهنده تغییر لاین
ریموت درب‌ها، شیشه‌ها و درب صندوق
سنسور پارک جلو و عقب / سنسور باد تایر
کنترل پایداری / کنترل کشش / کنترل واژگونی
فرمان برقی / کروزکنترل / کمکی حرکت در شیب
۷ ایربگ شامل راننده، زانویی راننده، سرنشین جلو، جانبی جلو، پرده‌ای
ترمز ضدقفل / توزیع نیروی ترمز / ترمز کمکی / ترمز اضطراری / ترمز پارک
مانیتور ۸ اینچی لمسی کنسول / مانیتور ۵ اینچی صفحه کیلومتر / ۸ اسپیکر / بلوتوث

پیشرانه گیربکس قدرت گشتاور شتاب سرعت مصرف ترکیبی
Si4 ۲.۰ لیتری توربو ۹ سرعته اتومات ۲۳۷hp ۳۴۰nm ۷.۶sec ۲۱۷km/h ۷.۸L
1 نظر
  1. مرتضی می گوید

    برادر عزیز فرمایش شما بابت تکلنوژی و زندگی لوکس در کشورهای دیگر حتی در همسایگی ما برعکس ایران که مردمش محروم از ایتها شدند کاملا صحیح اما در مورد اینکه میگید ترکیه روستا بود و یا نمیدونم عقب افتاده بودند اصلا قابل توجیح نیست…
    خیلی متاسف میشم وقتی میبینم ذهنیت هموطنانم انقدر تخریب شده و دیگران را از بالا میبینند…
    از خیلیا این جور حرفا رو شنیدم اما واقعا کی گفته ترکیه عقب بود و نمیدونم ما بهتر بودیم؟
    اگر کمی تاریخ مطالعه کنید ترکیه به تاریخ چند هزار ساله و دارای فرهنگ و تمدن پیشرفته ای بودند…
    فقط ۶۰۰ سال امپراطوری عثمانی به دنیا حکومت کرده و تمام کشورهای اروپایی امروز تحت فرمان عثمانی ها بود و همان زمان بود که دولت قاجار ایران رو بسوی عقب افتادگی سوق میداد. زمانی که رضا خان بر سر حکومت آمد بدلیل نداشتن سلاح و دانش و نیرو مرزها رو باز کرد تا روسها مردم را قتل عام نکنن در حالیکه بجای عثمانی مصطفی کمال پاشا یعنی آتا ترک دولت جمهوری رو بنیان کرد و بسوی پیشرفت بیشتر سرعت گرفت… اگر کمی بیشتر تحقیق کنید متوجه میشوید که ترکها انسانهایی کوشا، باهوش، و زحمت کش هستند. و نمیگید ترکیه روستا بود و نمیدونم عقب افتاده بودند و فلان….

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.