افزایش قیمت خودرو در پی ممنوعیت ثبت سفارش

فرهاد احتشام زاد  با اشاره به اینکه دخالت دولت در خودروسازی باعث بروز مشکلات زیادی شده است، تاکید کرد: در این زمینه دولت باید کنار بکشد و این بخش را کاملا به بخش خصوصی واگذار کند.
او در ادامه با اشاره به بسته بودن سایت ثبت سفارش گفت:  این اقدام در دو فاز انجام شده است، فاز اول در دی ماه سال گذشته که برای وارد کنندگان غیرنمایندگی بود و فاز دوم از تیرماه امسال شروع شده است که برای نماینگان رسمی ایجاد شده و تاکنون ادامه دارد.

احتشام‌زاد ادامه داد: اکنون به دوره‌ای رسیده‌ایم که اعتبار ثبت سفارشات صورت گرفته در گذشته رو به پایان است و اقدامی هم از طرف دولت انجام نشده و این مهم باعث افرایش قیمت‌ها در بازار شده است.

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو درباره حضور نمایندگان واردکننده خودرو در نمایشگاه خودرو تهران، گفت: برخی از نماینگان به واسطه مشکلاتی که با آن روبه رو هستند در نمایشگاه حضور نخواهند داشت و عمده این مشکلات به نامشخص بودن سیاست‌های دولت در زمینه واردات خودرو بر می گردد.

او درباره احتمال افزایش ۱۵۰ درصدی تعرفه های واردات خودرو نیز گفت: افزایش تعرفه تا ۱۷۵ درصد هم مطرح شده است و با این شرایط کشور دوباره در پیوستن به تجارت جهانی چندین قدم به عقب برگشته است.

احتشام زاد خاطرنشان کرد: کشور طی یک برنامه ۴ ساله سعی در کم کردن تعرفه ها داشت اما در صورتی که تعرفه‌ها افزایش یابد مجددا به ۳ سال قبل برمی‌گردیم و تمام زحمات کشیده شده را از بین می‌بریم زیرا تصمیمات در این زمینه به صورت آنی گرفته شده و برنامه ریزی‌های بلند مدت در خصوص اهداف ضروری کشور انجام نشده است.

ممنوعیت ثبت سفارش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.