بررسی روز به روز نمایشگاه بین المللی خودرو شهر آفتاب تهران 96 | اروندپلاک

نمایشگاه بین المللی خودرو همانند سایر رویداد های خودرویی جهان نیز پر سر صدا خواهد بود لذا تیم اروندپلاک در این مطلب سعی دارد به صورت روزانه و کامل این نمایشگاه را در طول این هفته زیر نظر داشته باشیم.نمایشگاه بین المللی خودرو شهر آفتاب تهران ۹۶ دومین دوره، در تاریخ ۶ الی ۱۰ آذر ماه ۹۶ برگزار می شود.لازم است شما بدانید که نمایشگاه خودروی شهر آفتاب تهران برای دور دوم است که برگذار می شود پس بی شک با تجربه قبلی شاهده وضعیت مناسب تر از قبل خواهیم بود بخصوص وقتی که خودرو ساز های بزرگ پا به عرصه خودرو سازی ایران گذاشته اند باید شاهد رقابتی عالی باشیم.
59002351 - بررسی روز به روز نمایشگاه بین المللی خودرو شهر آفتاب تهران 96 | اروندپلاک

اگر می خواهید به نمایشگاه شهر آفتاب تهران مراجعه کنید باید از مسیر های زیر  به سمت نمایشگاه حرکت کنید:

  1. بزرگراه های خلیج فارس، شهید تندگویان، شهید محلاتی.
  2. خطوط یک و سه مترو.
  3. خطوط مختلف تاکسی و اتوبوس از میادین اصلی شهر.
 البته در زیر نیز نقشه دسترسی گوگل مپ را نیز قرار دادیم:

  • تاریخ شروع:
  • دوشنبه ۹۶/۰۹/۰۶ (۱۱/۲۷/۲۰۱۷)
  • تاریخ پایان:
  • جمعه ۹۶/۰۹/۱۰ (۱۲/۰۱/۲۰۱۷)
  • زمان بازدید:
  • ۱۰ الی ۱۸
  • نوع نمایشگاه:
  • بین المللی
  • تلفن:
  • ۰۲۱-۸۸۱۰۷۸۴۰

 

 

روز ۵ آذر ماه قبل از شروع رسمی :

این نمایشگاه یک روز زود تر برای بازدید خبرنگاران  شروع بکار کرد که ما نیز تصاویر مربوط به آن را برای شما قرار دادیم :

خودرو سازان  و واردکنندگانی همانند گروه صنعتی ایران خودرو، گروه خودروسازی سایپا، شرکت های ایرتویا(تویوتا و لکسوس)، نگین خودرو(رنو)، کرمان موتور(هیوندای)، آرمان موتور کویر(لوکسژن) و جمعی دیگر از برندهای معتبر خودرویی در دومین نمایشگاه بین المللی خودرو تهران حضور فعال دارند. که در زیر تصاویر مربوط به آنان مشخص شده است.

روز اول | ۶ آذر 

رونمایی از خودروی بورگوارد- نمایشگاه شهرآفتاب

بورگوارد یک برند قدیمی آلمانی است، تولید نسل سوم بورگوارد از سال ۲۰۱۶ مجددا استارت خورده و با توجه به اهمیت بازار خاورمیانه با دو مدل شاسی بلند در کلاس محبوب این منطقه کار را آغاز کرده اند، کیان موتور نماینده انحصاری بورگوارد در ایران است.

رونمایی از سوناتا ال اف ٢٠١٨ هیبریدى

بی‌شک، پرفروش‌ترین برند خارجی در بازار خودروی ایران، برند کره‌ای هیوندای است. این خودروساز کره‌ای در مدت زمان حضور خود در ایران از سال‌های دور تا به امروز، همواره موفق به ثبت فروشی خوب برای محصولات خود شده و در سالیان اخیر با افزایش قیمت ناگهانی خودروهای وارداتی و نبود رقیبی مناسب، تبدیل به نخستین برند خارجی پرفروش در بازار داخلی کشور شده است.

Hyundai Sonata Hybrid 2 - بررسی روز به روز نمایشگاه بین المللی خودرو شهر آفتاب تهران 96 | اروندپلاک

حال این برند در دومین دوره از نمایشگاه بین المللی خودروی تهران با همکاری شرکت پاکرو که به عنوان نماینده رسمی هیوندای در عرضه محصولات برقی و هیبریدی در ایران شناخته می‌شود، یکی از جدیدترین محصولات خود را با نام هیوندای سوناتا ال اف هیبریدی مدل ۲۰۱۸ معرفی کرده است.

Hyundai Sonata Hybrid 3 - بررسی روز به روز نمایشگاه بین المللی خودرو شهر آفتاب تهران 96 | اروندپلاک

این خودرو را مى‌توان نسخه فیس لیفت سوناتا ال اف دانست که جذابیت ظاهرى آن بیشتر شده و حس اسپرت بهترى در آن دیده مى‌شود. پیشرانه این خودرو همچنان ٢ لیترى تنفس طبیعى و موتور برقى است که با اصلاحات انجام شده نسبت به مدل قبلى، ٠.٣ لیتر به ازاى هر ١٠٠ کیلومتر کمتر بنزین مى‌سوزاند.

Hyundai Sonata Hybrid 4 - بررسی روز به روز نمایشگاه بین المللی خودرو شهر آفتاب تهران 96 | اروندپلاک

این خودرو از نظر امکانات رفاهی در سطح بهتری قرار دارد و تا حدى رقابتى‌تر به بازار کشور عرضه مى‌شود. پیش از نوسان‌هاى بازار ارز و توقف ثبت سفارش شرکت پاکرو قیمت این خودرو را نزدیک به ٢٠٠ میلیون تومان اعلام کرده بود. در صورت باز شدن ثبت سفارش از زمستان امسال همزمان با بازار جهانى مى‌توانیم شاهد تردد سوناتا ال اف ٢٠١٨ در جاده هاى کشور باشیم. لازم به ذکر است به اعتقاد کارشناسان، ارزش خرید این خودرو نسبت به سایر رقبا در این بازه بیشتر بوده و در صورت انتخاب آن، خریداران و مشتریان خودرویی کم مصرف و پاک را در اختیار خواهند داشت.

Hyundai Sonata Hybrid 1 - بررسی روز به روز نمایشگاه بین المللی خودرو شهر آفتاب تهران 96 | اروندپلاک

رونمایی از رنو مگان ۲۰۱۸

رنو مگان ۲۰۱۸ طبق گفته مسئولان این شرکت، با بیشترین تجهیزات ممکن و در حالت فول آپشن وارد بازار ایران خواهد شد. نسل جدید رنو مگان که برای بازار ایران درنظر گرفته شده از یک پیشرانه ۱٫۲ لیتری توربوشارژ مشترک با مدل کجار بهره خواهد برد که قطعا علاوه بر مصرف سوخت بسیار کمتر نسبت سایر رقبا، از قدرت بیشتری بهره خواهد برد. همچنین طبق گفته مسئولان نگین خودرو، نسل جدید مگان شامل تغییراتی خواهد شد تا برای ورود به بازار ایران مشکلی نداشته باشد. نسل جدید مگان را می توان انقلابی در طراحی رنو و مدل رنو دانست که قطعا از حضور ون دن اکر افسانه ای بی تاثیر نخواهد بود. سال عرضه مگان جدید چندان مشخص نیست اما طبق گفته مسئولان این شرکت احتمالا سال آینده این تلیسمان کوچک وارد بازار کشور خواهد شد.

 

نام خودرو رنو مگان ۲۰۱۸
پیشرانه ۱٫۲ لیتر مجهز به توربوشارژ
حداکثر قدرت ۱۳۰ اسب بخار / ۲۰۵ نیوتون متر گشتاور
جعبه دنده ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه
شتاب ۰ تا ۱۰۰  تقریبا ۱۱ ثانیه
طول ۴۶۳۲ میلی متر
عرض ۱۸۱۴ میلی متر
ارتفاع ۱۴۴۳ میلی متر
وزن ۱۳۴۰ کیلوگرم
برخی از امکانات ایمنی/ رفاهی ۶ کیسه هوا، ABS,EBD، ESC، سیستم ترمز اضطراری، سیستم پارک اتوماتیک، سقف پانوراما، کروز کنترل و لیمیتر، کی لس، هداپ دیسپلی

حضور خودروی فرمول ۱ رنو در نمایشگاه خودرو تهران

 نگین خودرو، نماینده رنو در ایران حضور پررنگی را در نمایشگاه خودرو تهران دارد و در کنار خودروهای سواری و شاسی بلند، یک محصول ویژه را به این نمایشگاه آورده است.از مشخصات کلی خودرو فرمول ۱ رنو می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

IMG 0579 - بررسی روز به روز نمایشگاه بین المللی خودرو شهر آفتاب تهران 96 | اروندپلاک

  • موتور: ۱.۶ لیتر / ۶ سیلندر / ۲۴ سوپاپ / ردلاین ۱۵۰۰۰ دور بر دقیقه / یک توربوشارژر / قدرت ۷۶۰ اسب بخار
  • جعبه دنده: ۸ سرعته نیمه خودکار
  • ابعاد: ۹۵۰ میلی متر ارتفاع / ۱۸۰۰ میلی متر عرض / ۷۰۲ کیلوگرم وزن
  • سیستم بازیابی انرژی: دو موتور MGU-K یکی با دور ۵۰۰۰۰ دور بر دقیقه و دیگری با قدرت ۱۲۰ کیلووات برای بازیابی انرژی از ترمز / موتور MGU-Hبا دور ۱۰۰۰۰۰ دور بر دقیقه برای بازیابی انرژی از سیستم اگزوز (قدرت کلی خودرو در صورت فعال بودن این سیستم‌ها به ۸۷۵ اسب بخار می‌رسد.)
  • کابین: فرمان با قابلیت‌های بی شمار / صندلی از جنس کامپوزیت کربن با کمربند ۶ نقطه‌ای

رونمایی لوکسژن از دو کراس اوور جدید در نمایشگاه خودروی تهران

لوکسژن (LuxGen) یک خودروساز تایوانی است که با همکاری شرکت آرمان موتور کویر قصد حضور در بازار ایران را دارد. این کمپانی برای معرفی محصولات خود، نمایشگاه خودروی تهران را انتخاب کرده و در گام نخست دو مدل U5 و U6 را در معرض دید مشتریان ایرانی قرار داده است.

لوکسژن 1 1 - بررسی روز به روز نمایشگاه بین المللی خودرو شهر آفتاب تهران 96 | اروندپلاک

مدل U5 در کلاس کراس اوورهای بسیار کوچک طبقه بندی می شود، همان کلاسی که نیسان جوک و پژو ۲۰۰۸ از اعضای نام آشنای آن هستند. نیروبخش این کراس اوور شهری، یک موتور ۱.۶ لیتری است که توانایی تولید ۱۲۴ اسب بخار قدرت و ۱۵۳ نیوتن متر گشتاور را داشته و در همکاری با گیربکس CVT، چرخ های جلو را به حرکت در میاورد. این خودرو در مجموع طراحی قابل قبولی دارد، هر چند عادت کردن به نمای عقب نیازمند تلاش و کوشش ذهنی است! در داخل کابین بدون شک اولین نکته جلب توجه کننده، صفحه نمایش لمسی بزرگ ۱۲ اینچی عمودی است که به نظر می رسد از نمایشگر تسلا مدل S الگو برداری شده؛

لوکسژن 2 1 - بررسی روز به روز نمایشگاه بین المللی خودرو شهر آفتاب تهران 96 | اروندپلاک

از شاخص امکانات U5 می توان به مواردی مثل سیستم پارک خودکار، نمایش مجازی اطراف خودرو با دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم صوتی پیشرفته و کروز کنترل اشاره کرد. مدل بزرگ تر U6 در دسته کراس اوورهای کامپکت جای می گیرد. برای به حرکت در آوردن این خودرو در سرزمین مادری، یک موتور ۱.۸ لیتری توربو با ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۶ نیوتن متر گشتاور و یک موتور دو لیتری توربو با ۱۸۸ اسب بخار قدرت و ۲۷۵ نیوتن متر گشتاور در نظر گرفته شده، اما ظاهرا در بازار ایران مدل ۱.۸ لیتری با گیربکس شش سرعته خودکار فروش خواهد رسید. این مدل از لحاظ طراحی شرایطی تقریبا مشابه با U5 داشته و از برخی زوایا زیبا دیده می شود. در کابین U5، نمایشگر بزرگ ایستاده جای خود را به یک نمونه افقی داده است. این کراس اوور تایوانی نیز از امکانات مناسبی بهره می برد که دوربین ۳۶۰ درجه، سنسورهای پارک جلو و عقب، سیستم کنترل نقاط کور، سیستم صوتی با کیفیت، سانروف، گرمکن صندلی ها، در صندوق عقب برقی، صندلی ها و فرمان چرمی، سیستم تهویه خودکار و سیستم تصفیه هوای کابین برخی از امکانات و تجهیزات آن هستند. هنوز شرکت آرمان موتور کویر درباره زمان و قیمت دقیق U5 و U6 حرفی به میان نیاورده است، اما بد نیست اشاره کنیم که این قیمت این دو مدل در چین به ترتیب از حدود ۷۰ و ۱۲۰ هزار یوان آغاز می شود، یعنی تقریبا برابر با ۴۵.۵ و ۷۸ میلیون تومان.

رونمایی از بى واى دى اس ٧ توسط شرکت کارمانیا در نمایشگاه بین المللی خودروی تهران

یکی از برترین غرفه‌های دومین نمایشگاه بین المللی خودروی تهران، مربوط به شرکت کارمانیا و برند چینی بی وای دی است. پیرامون همین موضوع، این شرکت خودروسازى به عنوان شریک تجارى بى واى دى در ایران از جدیدترین کراس اوور این برند چینى براى عرضه در بازار ایران رونمایى کرد.

photo ۲۰۱۷ ۱۱ ۲۶ ۲۱ ۳۹ ۲۰ - بررسی روز به روز نمایشگاه بین المللی خودرو شهر آفتاب تهران 96 | اروندپلاک

با حضور خبرنگاران و مدیران شرکت کارمانیا S7 حضور رسمى خود را در بازار ایران اعلام کرد. پویا سالارى مدیر عامل خودروسازى کارمانیا در جمع اصحاب رسانه اعلام کرد که در صورت ثبات شرایط فعلى، بى واى دى S7 از شهریور ماه سال آینده با قیمت ١٢٩ میلیون تومان به بازار ایران مى‌آید. کارمانیا قرار است S7 را به خط تولید خود در بم بیاورد و داخلى سازى آن را با ٢٠ درصد آغاز نماید. بى واى دى S7 پلتفرمى مشابه به S6 دارد ولى از نظر طراحى ظاهرى و بسیارى از مشخصات تفاوت فاحشى با S6 دارد.

photo ۲۰۱۷ ۱۱ ۲۶ ۲۱ ۳۹ ۳۴ - بررسی روز به روز نمایشگاه بین المللی خودرو شهر آفتاب تهران 96 | اروندپلاک

S7به پیشرانه‌ ٢ لیترى توربو یا قدرتی برابر با٢٠۳ اسب بخار مجهز بوده و گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک قدرت تولیدی را به چرخ‌هاى جلو منتقل مى کند. این کراس اوور چینى در نسخه فول هفت صندلى به بازار ایران مى‌آید. همچنین امکاناتى که در این خودرو تعبیه شده است و می‌توان ازآن‌ها نام برد شامل کروز کنترل، استارت دکمه اى، ۶ کیسه هوا، سیستم کنترل پایدارى، دى لایت، صندلى برقى، مانیتور بزرگ، درب صندوق عقب برقى، لستارت از روى سوئیچ، سیستم تهویه دوگانه، تودوزى چرم، سنسور پارک جلو و عقب، آیینه هاى تاشو برقى، دوربین ٣۶٠ درجه و… است. بدون شک در صورت ثابت بودن شرایط، S7 مى‌تواند فروش بهترى را نسبت به رقباى هم قیمت و هم رده تجربه کند. غرفه خودروسازى کارمانیا در سالن A4 شهر آفتاب واقع شده است که بازدید کنندگان مى‌توانند ازF3، S6، S7، سانگ و T50 … بازدید نمایند.

ماموت خودرو از فولکس واگن تیگوان و پاسات در نمایشگاه خودروی تهران رونمایی کرد

بیش از یک سال است که خبر اعطای نمایندگی فولکس واگن آلمان به ماموت خودرو اعلام شده است، اما این شرکت تا زمان نمایشگاه تهران برای رونمایی از محصولات وارداتی خود صبر کرد. تیگوان به عنوان یک SUV سایز متوسط وارد این بخش پر طرفدار از بازار خودروهای وارداتی خواهد شد. تیگوان در بازه قیمتی ۲۳ تا ۳۷ هزار دلار در بازار جهانی به فروش می رسد که اگر شاهد تغییر قوانین خودروهای وارداتی نباشیم، قیمت ۲۵۰ میلیون تومانی می تواند رقم مناسبی برای آن باشد.

 

 1 - بررسی روز به روز نمایشگاه بین المللی خودرو شهر آفتاب تهران 96 | اروندپلاک

این خودرو از جدیدترین موتور فولکس واگن بهره می برد که یک موتور ۲ لیتری ۱۸۰ اسب بخاری توربو است. این موتور با جعبه دنده ۷ سرعته دو کلاچه ترکیب شده و حداکثر گشتاور آن به ۳۲۰ نیوتن متر می رسد. این نیرو توسط سیستم انتقال قدرت اختصاصی تیگوان به هر چهار چرخ ارسال می شود و با دارا بودن سیستم رانندگی موسوم به ۴MOTION DRIVE تیگوان حرف های زیادی برای گفتن در مسیر های خارج جاده ای دارد. این خودرو دارای استاندارد آلایندگی یورو۶ پلاس است.

 

 2 - بررسی روز به روز نمایشگاه بین المللی خودرو شهر آفتاب تهران 96 | اروندپلاک

این مدل توانایی رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در عرض ۸.۵ ثانیه دارد که آن را تبدیل به یکی از سریع ترین کراس اوورهای بازار می کند.

از امکانات این خودرو می توان به سیستم تهویه مطبوع سه گانه، کروز کنترل، دکمه استارت، صندلی های برقی در جلو، گرمکن صندلی، اتوپارک، دوربین ۳۶۰ درجه، هدآپ، سقف پانورمیک و…اشاره کرد. البته بسته به مدل می تواند سطح امکانات متفاوتی داشته باشد و باید دید که مدل های عرضه شده در ایران در چه سطح آپشن گذاری خواهند شد.

 

 3 2 - بررسی روز به روز نمایشگاه بین المللی خودرو شهر آفتاب تهران 96 | اروندپلاک

پاسات نیز به عنوان سدان محبوب فولکس واگن در این نمایشگاه رونمایی شد. پاسات از موتور ۱.۸ لیتری توربو شارژ شده به قدرت ۱۸۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر بهره می برد. جعبه دنده آن نیز همانند تیگوان ۷ سرعته دو کلاچه اتوماتیک(DSG) است. این خودروی دیفرانسیل جلو در عرض ۷.۹ ثانیه از صفر به ۱۰۰ می رسد.

 

 4 1 - بررسی روز به روز نمایشگاه بین المللی خودرو شهر آفتاب تهران 96 | اروندپلاک

امکانات شاخص تیگوان برای پاسات نیز در نظر گرفته شده و علاوه بر آنها شاهد سیستم ورود بدون کلید، سیستم start/stop، نه کیسه هوای ایمنی، رینگ ۱۸ اینچی و …هستیم. یکی از امکانات جالبی که هم در پاسات و هم در تیگوان مشاهده می شود یدک کش برقی است که در زیر سپر عقب مخفی شده و در زمان نیاز می توان از آن استفاده کرد. در واقع با وجود چنین نکاتی می توان محصولات آلمانی را به نسبت دیگر رقبای خود تمییز داد. پاسات نیز ۲۳ هزار دلار آمریکا در بازارهای جهانی قیمت خورده است و احتمالا با قیمت حدودی ۲۵۰ میلیون تومان عرضه شود.

روز دوم | ۷ آذر

 معرفی پیکاپ چینی ترالورد توسط گروه بهمن در نمایشگاه خودرو تهران

گروه خودروسازی بهمن که پیش از این با رونمایی از مدل های مختلف برند هاوال در نمایشگاه خودروی تهران خبرساز شده بود، این بار با معرفی یک پیکاپ بزرگ بار دیگر توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کرد. این پیکاپ دو کابین ترالورد (Terralord) نام داشته و توسط کمپانی چینی ZX Auto طراحی و تولید شده است. این کمپانی در واقع سازنده پیکاپ گرند تایگر یا همان کاپرا بوده و چند سالی است که با این خودرو در ایران حضور دارد. از زمان ورود ترالورد به بازار چین تقریبا یک سال می گذرد. این پیکاپ با ابعاد ۵۳۴۱/۱۸۸۵/۱۸۱۵ میلی متر و فاصله محوری ۳.۲ متری، اندازه ای بزرگ داشته و پیکاپ های آمریکایی را در ذهن تداعی می کند.
از لحاظ ظاهری ترالورد شباهت های انکارناپذیری با تویوتا توندرا و برخی از مدل های رم دارد، هر چند طراحان ZX Auto سعی کرده اند با تغییر برخی المان ها در نمای روبرو از میزان تشابه بکاهند. نیروبخش این پیکاپ تنومند چینی در سرزمین مادری، یک موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر توربودیزل است که می تواند حدود ۱۳۰ اسب بخار قدرت و ۳۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. آنطور که در سایت سازنده ترالورد اشاره شده، این موتور از جیپ رانگلر به امانت گرفته شده است. نیروی تولیدی توسط موتور مذکور از طریق یک گیربکس شش سرعته دستی به هر چهار چرخ منتقل می شود. اما مدلی که در شهر آفتاب به نمایش گذاشته شده ظاهرا از یک موتور ۲.۴ لیتری بنزینی به قدرت ۱۶۰ اسب بخار بهره برده و با یک گیربکس ۶ سرعته نیمه خودکار ترکیب شده است. کابین ترالورد طراحی مناسبی داشته و کیفیت خوبی دارد. وجود نمایشگر، هر چند با اندازه ای کوچک یکی از امکانات جالب توجه کابین این خودرو است. وضعیت ایمنی ترالورد نیز مطلوب بوده و طبق ادعای ZX Auto به دلیل استفاده از شاسی پیشرفته و سازه مستحکم کابین توانسته چهار ستاره ایمنی از موسسه یورو انکپ دریافت کند. درباره قیمت احتمالی و زمان ورود ترالورد به ایران اطلاعاتی در دست نیست. این پیکاپ در چین قیمتی بین ۱۱۰ الی ۱۶۲ هزار یوان دارد که با نرخ روز ارز معادل ۷۱.۵ الی ۱۰۵ میلیون تومان می شود.

 رونمایی از کوپا توربو T210 در نمایشگاه تهران توسط ریگان خودرو

پیش از شروع نمایشگاه خودرو تهران، بر اساس تصاویر لو رفته از سوله ریگان خودرو، پیشبینی می شد این شرکت با نمایندگانی از برند های هاتای و چانگ فنگ در شهر آفتاب حضور یابد. با آغاز نمایشگاه اما تمام این شایعات نادرست از آب درآمدند. دو کراس اووری که ریگان خودرو برای غرفه اش در نظر گرفته، شباهت زیادی به سراب دارند. اگر به میزان کافی از غرفه دور باشید احتمالا خیال خواهید کرد این شرکت هم فولکس واگن تیگوان را برای عرضه تدارک دیده؛ اما اینطور نیست! این خودروها با نام کوپا توربو T210 در واقع محصولی از زوتای (Zotye) چین هستند. شاید نام این کمپانی چندان به گوشتان آشنا نباشد، اما جالب است بدانید خودروی آریو که توسط سایپا مونتاژ می شود، در اصل یکی از تولیدات این کمپانی است.

T210 هنوز در کشور مادر به مرحله فروش و عرضه نرسیده اما تصاویر و اطلاعات محدودی از آن در سایت های خبری چینی یافت می شود. این خودرو فعلا با نام T600 کوپه در چین شناخته می شود و دو برادر به نام های T600 و T600 اسپرت دارد که از لحاظ ظاهری کمی با یکدیگر متفاوتند. T210 جدیدترین محصول برند زوتای بوده و نسخه تولیدی کانسپت T600s به شمار می رود. بر اساس شنیده ها این خودرو با یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ با ۱۵۵ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور راهی میدان خواهد شد. از امکانات ایمنی و رفاهی این شاسی بلند چینی می توان به ۶ کیسه هوا، ترمز ABS و EBD، فرمان برقی، سنسور نور، سنسور باران و نمایشگر باد لاستیک اشاره کرد. طبق صحبت های امیر پارسیان، مدیر فنی و مهندسی ریگان خودرو، T210 علاوه بر ایران در کشورهای مانند روسیه، مصر و اوکراین هم عرضه می شود. وی در ادامه نوید راه اندازی خط تولید این خودرو ظرف مدت ۶ ماه را داده و عنوان کرد که در این مدت مدل مذکور به صورت ckd مونتاژ می شود. بهمن ماه امسال، پیش فروش این خودرو با قیمت تقریبی بین ۱۰۸ تا ۱۱۰ میلیون تومان با موعد تحویل اسفند ۱۳۹۶ آغاز خواهد شد.

 

حضور مرسدس بنز در نمایشگاه خودرو تهران

دومین دوره نمایشگاه بین المللی خودرو تهران با سلطه چینی ها، کمرنگ شدن ژاپنی ها و بازشدن روزنه امیدی از سوی خودروسازان آلمانی همراه بود. در نمایشگاهی که با حضور قدرتمند و پر تعداد خودرو سازان چینی همراه بود، محصولات مرسدس بنز در یک غرفه کاملا ساده و ساکت در جوار کامیون های گروه صنعتی ماموت صف آرایی کرده بودند. ستاره ایران که جای خالی حضورش سال گذشته بسیار محسوس بود، امسال در کنار فولکس واگن، تنها برند های آلمانی حاضر در این همایش نسبتا پر شور بودند. هر چند در این نمایشگاه هم محصولات پرچمدار مرسدس بنز همانند کلاس S حضور نداشتند اما نمایش نمونه های پایه از سری C و E توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب می کرد. کاتالوگ ارائه شده توسط شرکت در نمایشگاه که خودرو های ارائه شده در ایران را نشان میداد خبر حضور محصولی جدید را میداد. آنطور که از شواهد امر بر می آید، با توجه به سختگیری قوانین احتمالا در آینده شاهد حضور C 300 Coupe در بازار کشورمان باشیم که برای عشاق مرسدس بنز که سال هاست اثری از نمونه های اسپرت این برند در ایران ندیده اند، خبر امیدوار کننده ای محسوب می شود.

البته حتی با این وجود نیز مسئله قیمت گذاری، شبیه آنچه در خصوص مدل E200 روی داد، جای نگرانی دارد. در واقع قیمت گذاری گزاف این مدل و عدم عرضه آن در تیراژ بالا باعث شد تا بسیاری از مشتریان سنتی سدان های لوکس به خرید ب ام و سری پنج و سری هفت متمایل شوند. مرسدس E کلاس عرضه شده توسط ستاره ایران که در حال حاضر تنها در مدل E200 در بازار ایران معرفی شده است. از یک موتور ۲ لیتری توربو شارژ بهره می برد و توان تولید ۱۸۳ اسب بخار و ۳۰۰ نیوتن بر متر گشتاور دارد. موتور این خودرو در کنار جعبه دنده ۷ سرعته خود می تواند در عرض ۸.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد همچین در مصرف شهری ۸ لیتر و در جاده ۶.۵ لیتر برآورد شده است. از لحاظ عملکرد و مشخصات فنی C200 شباهت بسیاری به E200 دارد و به لطف آپشن های کمتر نسبت به اتاق E (وزن کمتر) ۰.۱ ثانیه از E سریعتر است. با تمام زیبایی ها و جذابیت های کلاس E قیمتی ۷۰۰ میلیون آن هم برای این رده کمی غیر عقلانی است مگر اینکه عاشق آن باشید تا ستاره سه پر هنگام رانندگی جلوی شما بدرخشد. مشابه این روند چند سال قبل در مورد سی کلاس نیز تکرار شد و عرضه انگشت شمار نمونه های C200 با قیمت گزاف ۴۵۰ میلیونی نتوانست رضایت مشتریان ستاره ایران را تامین کند. در واقع علیرغم آنکه پس از برجام امیدهایی به احیای فعالیت مرسدس بنز در ایران وجود داشت، شرکت ستاره ایران که از زیر مجموعه های ایران خودرو محسوب می شود تاکنون اقدام موثری در راستای عرضه پر تیراژ محصولات جدید و کسب سهم در بازار انجام نداده و از این جهت تقریبا تمامی سهم بازار خود را به پرشیا خودرو که محصولات ب ام و را عرضه می کند واگذار کرده است.

این در حالیست که در سطح جهان مرسدس بنز در زمینه بازپس گیری تاج پادشاهی خود در کلاس خودروهای لوکس بسیار موفق عمل می کند و در سال گذشته میلادی سرانجام موفق شد پس از چند سال ناکامی عنوان پر فروش ترین برند لوکس جهان در صنعت خودروسازی را از گروه ب ام و برباید. با این وجود در بازار ایران در بر پاشنه دیگری می چرخد، مدیران انتخابی ایران خودرو برای ستاره ایران عملا شور و اشتیاقی نسبت به بازگرداندن ستاره های مرسدس بنز به خیابان های ایران از خود نشان نمی دهند و صحبت های ضد و نقیضی در رابطه با دلایل این امر مطرح می شود. سخت گیری بیش از اندازه مرسدس بنز در مورد شرایط غیر استاندارد سوخت و کمبود مراکز خدماتی یا مسائل مربوط به دولتی بودن ایران خودرو به عنوان مالک ستاره ایران از این جمله اند. از سوی دیگر ظاهرا مرسدس بنز تمایلی به همکاری با بخش خصوصی برای حضور در بازار ایران ندارد و براساس سیاست های کلی خود، همکاری با خودروسازان پر نفوذ دولتی را به حضور کم رقم با بخش خصوصی ترجیح می دهد. حالا نیز گره کور این مسئله با بسته شدن سایت ثبت سفارش خودروهای وارداتی و افزایش قیمت تدریجی یورو همراه شده است و اوضاع ستاره ایران وهم آلود تر از همیشه به نظر می رسد.

رونمایی از چری از آریزو ۵ الکتریکی در نمایشگاه خودروی تهران

چری یکی از خودروسازان چینی است که به همراه شریک ایرانی خود یعنی مدیران خودرو، فعالیت نسبتا گسترده ای در کشور داشته و چند سالی است که مدل های مختلف آن با نشان چری یا ام وی ام در حال تردد در خیابان ها و جاده ها هستند. آریزو ۵ یکی از جدیدترین محصولات این کمپانی است که از چند ماه پیش فروش آن آغاز شده و به دلیل طراحی مناسب و مشخصات فنی قابل قبول طرفدارانی را برای خود جمع کرده است. این خودرو در سرزمین مادری در چند نسخه متفاوت به فروش می رسد. یکی از نسخه هایی که اخیرا به جمع خانواده آریزو اضافه شده، مدل مجهز به پیشرانه الکتریکی است. این نسخه از آریزو ۵ اکنون مهمان نمایشگاه خودروی تهران بوده و به همراه چند مدل دیگر از چری در معرض دید عموم قرار گرفته است.

آریزو 5 الکتریکی 4 - بررسی روز به روز نمایشگاه بین المللی خودرو شهر آفتاب تهران 96 | اروندپلاک

همانطور که پیش تر نیز به اطلاعتان رسانده ایم، نسخه الکتریکی آریزو ۵ نیروی مورد نیاز خود را از یک موتور برقی که ۱۲۲ اسب بخار قدرت و ۲۷۶ نیوتن متر گشتاور دارد، دریافت می کند. بر اساس اطلاعات موجود شتاب صفر تا ۵۰ کیلومتر آریزو ۵ برقی ۴.۸ ثانیه بوده و می تواند به نهایت سرعت ۱۵۲ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. اگر چه درباره ظرفیت باتری حرفی به میان نیامده، اما این سدان الکتریکی می تواند با یک بار شارژ مسافتی در حدود ۴۰۰ کیلومتر را طی کند که این رقم در صورت عملی شدن به استانداردهای جهانی بسیار نزدیک است. شارژ باتری آریزو ۵ با برق شهری بین ۶ الی ۸ ساعت زمان می برد. البته به لطف پشتیبانی از فناوری شارژ سریع امکان شارژ باتری تا ۸۰ درصد در عرض ۳۰ دقیقه وجود دارد.

نکته جالب توجه اینکه آریزو ۵ همانند مدل های برقی پیشرفته می تواند انرژی حاصل از ترمزگیری را بازیابی نموده و ذخیره کند. با توجه به فراهم نبودن زیرساخت های موجود در کشور، روشن است که فعلا برنامه ای برای واردات یا تولید آریزو ۵ الکتریکی تدوین نشده و این مدل صرفا جهت نشان دادن توانمندی های کمپانی چری به نمایش گذاشته شده است. اما به طور کلی می توان گفت که خودروسازان چینی برخلاف همکاران ایرانی خود، به تکنولوژی قابل قبولی در زمینه ساخت و عرضه خودروهای برقی دست یافته اند و در صورت فراهم شدن بستر حداقلی برای شارژ این خودروها، بسیاری از برند های سرزمین اژدها می توانند نمونه های برقی خود را در کشورمان نیز عرضه کنند. البته در این زمینه شک و شبهه فراوانی در مورد توان شبکه تولید و انتقال برق کشور وجود دارد، در واقع با توجه به هشدارهای مربوط به احتمال قطعی برق که هر تابستان تکرار می شود، بسیار بعید است که شبکه انتقال برق کشور یارای تامین انرژی هزاران خودرو الکتریکی را داشته باشد. طبیعتا رفع این مشکل جز با سرمایه گذاری سنگین برای ساخت نیروگاه و توسعه شبکه توزیع برق ممکن نیست و حالا عدم این سرمایه گذاری به بزرگترین مانع برای فراگیر شدن خودروهای برقی در ایران بدل شده است. در کنار نسخه برقی، نسخه توربو آریزو ۵ به همراه تیگو ۷، تیپ لوکس تر ۳۱۵ با پسوند اسپرت اکسلنت و X33 مخصوص آفرود دیگر نمایندگان شاخص چری و مدیران خودرو در نمایشگاه خودروی تهران هستند.

 

روز سوم | ۸ آذر

روز چهارم | ۹ آذر

روز پنجم | ۱۰ آذر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.