واردات خودرو سهمیه بندی شود

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی گفت:پیشنهاد ما این است واردات سهمیه بندی شود به طوریکه بخشی از واردات خودرو توسط تولیدکنندگان داخلی انجام شود .

به گزارش اروند پلاک. محمد رضا نجفی منش در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره بسته بودن سایت ثبت سفارش خودرو گفت: دو اتفاق در این حوزه رخ داده اول اینکه حجم واردات تا به امروز نسبت به سال گذشته ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش داشته یعنی رقمی معادل یک میلیارد و دویست میلیون دلار خودرو وارد کشور شده است.

 عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: شاید از نظر عده ای ۴ تا ۵ درصد افزایش داشته ایم اما به لحاظ ارزش ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته ارز از کشور خارج شده است. از طرف دیگر وقتی می گوییم  سال تولید و اشتغال نمی‌توانیم یک بام و دو هوا رفتار کنیم اگر می خواهیم به این شعار عمل کنیم معنی ندارد کالایی که در داخل تولید می شود را وارد کنیم.

وی تصریح کرد: نکته دیگر برخی واردکنندگان با پول مردم کاسبی می‌کنند یعنی اول پول می‌گیرند بعد ثبت سفارش می‌کنند در صورتی که باید برعکس باشد حالا همین افراد گرفتار شدند و بیشترین جو سازی ها را انجام داده اند ،پیشنهاد ما این است واردات سهمیه بندی شود به طوریکه بخشی از واردات خودرو توسط تولیدکنندگان داخلی انجام شود  و سهمی نیز  به سایر واردکنندگان بدهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.