خسارت ماهانه ۱۰ میلیون یورویی پژو به دلیل تحریم ایران

 شرکت خودروسازی پژو سیتروئن فرانسه از کاهش ۷.۳ درصدی درآمد واحد خودروسازی این شرکت در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۲ خبر داد.
بزرگترین خودروساز فرانسه در واکنش به رکود بازار خودروی اروپا مجبور شده قیمت های خود را کاهش دهد و همین عامل باعث کاهش درآمد آن در سال جاری میلادی شده است.
پژوسیتروئن، بزرگترین خودروساز فرانسه تحت فشارهای آمریکا از توقف صادرات قطعات خود به ایران خبر داد که در پی این تصمیم یکی از کارخانه های پژو در فرانسه به تعطیلی کشیده شد. با این وجود رنو – دیگر خودروساز بزرگ فرانسه – بر ادامه حضور خود در بازار و صنعت خودروسازی ایران تاکید کرده است.
ن
شش سال پیش در چنین روزی، سایت خبری تاپ اسپید که در زمینه انتشار اخبار صنعت خودروسازی فعالیت می‌کند، در گزارشی با اشاره به خروج شرکت خودروسازی پورشه آلمان از ایران نوشت که این شرکت با این کار صد‌ها میلیون دلار فروش احتمالی را در بازار ایران از دست خواهد داد.
سایت تاپ اسپید همچنین با اشاره به این که ایران سیزدهمین خودروساز بزرگ جهان است، عنوان کرده بود که شرکتهای خودروساز ایرانی توانسته اند با وجود تعرفه های سنگین واردات خودرو به این کشور بخش عمده نیاز بازار خودروی ایران را تامین کنند.براساس آمار گمرک ایران در سال ۱۳۹۰ بالغ بر ۵۶۳ دستگاه انواع خودروهای پورشه به ارزش بیش از ۴۹.۸ میلیون دلار وارد ایران شد.

خودروهای صفر کیلومتر با سه سال ساخت مستعمل هستند
شش سال پیش در چنین روزی رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران از مصوبه مجاز شدن واردات خودروهای صفر کیلومتر تا سه سال ساخت انتقاد و اظهار کرد: فروشندگان خودروهای وارداتی با این طرح مخالف بوده و آن را غیر اجرایی می دانند.
حسین اردوخانی با بیان این که خودروهای صفر کیلومتر با عمر ۳ سال ساخت نیز به نوعی مستعمل محسوب می شوند، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در خودروهایی که سه سال پیش تولید شده و در انبارها یا گمرک ها دپو شده اند، قطعاتی همچون شلنگ آب و لاستیک ها به دلیل فرسایش از بین رفته اند و نیاز به تعویض دارند.
او ادامه داد: از آن سو نیز واردات خودروهای تولیدی سه سال قبل در شان مصرف کنندگان ایرانی نبوده و اصولا مصرف کنندگان از این خودروها استقبال نخواهند کرد.
رییس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران افزود: حتی در صورت عرضه، این خودروها باید با قیمتی بسیار پایین تر از قیمت خودروهای مدل سال عرضه شوند که در آن صورت نیز واردات آن ها برای واردکنندگان مقرون به صرفه نخواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.