مقایسه دو خودروی شاسی بلند دی‌اس 7 کراس‌بک با ولوو XC40

نشریه اتواکسپرس زمانی که دی اس ۷ کراس‌بک برای اولین بار معرفی شد آن را بهترین خودروی این برند دانست. این خودرو بهتر از دیگر محصولات دی اس بوده اما هنوز هم نتوانسته در مقایسه قبلی از پس ولوو XC40 برآید.

2 rt twin header - مقایسه دو خودروی شاسی بلند دی‌اس 7 کراس‌بک با ولوو XC40
البته آن تست زمانی انجام شد که مدل‌های بنزینی در دسترس نبودند بنابراین یک‌بار دیگر این دو خودرو را در برابر یکدیگر قرار داده‌ایم تا ببینیم کدام‌یک پیروز از میدان خارج می‌شوند. بسیار از خریداران مصرف سوخت را یک فاکتور مهم می‌دانند. این روزها خریداران خودروهای دیزلی کمتر شده و بیشتر به مدل‌های بنزینی روی آورده‌اند.

خب اگر به دنبال خودرویی بنزینی باشید، دی اس ۷ کراس‌بک را باید انتخاب کنید یا ولوو XC40 را؟ برای یافتن پاسخ با ما همراه باشید.

  • شاخ‌به‌شاخ
ولوو XC40 T5 AWD اینسکریپشن پرو دی اس ۷ کراس‌بک پیورتک ۲۲۵ پرستیژ مدل
۳۷۶۲۰ ۳۸۹۹۰ قیمت (پوند)
۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی بنزینی ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربوی بنزینی پیشرانه
۲۴۴/۳۵۰ ۲۲۲/۳۰۰ قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر)
۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک ۸ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو گیربکس
۶.۸ ۸.۳ شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه)
۲۲۵ ۲۲۷ حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت)
۸ ۹.۳ مصرف سوخت (لیتر در هر صد کیلومتر)
رنگ بدنه (۷۵۰ پوند)، پکیج نایت ویژن دی اس (۱۴۰۰ پوند)، پکیج ایمنی پریمیوم (۵۰۰ پوند) آپشن ها
  • دی اس ۷ کراس بک

نقاط قوت: کابین جادار، طراحی نامعمول کابین، تجهیزات استاندارد زیاد

نقاط ضعف: کیفیت سواری نه چندان خوب، هیجان رانندگی پایین، قیمت بالا

16 dsc 7111 - مقایسه دو خودروی شاسی بلند دی‌اس 7 کراس‌بک با ولوو XC40
این خودرو اولین محصولی نیست که از پلتفرم EMP2 استفاده می‌کند اما اولین محصول سفارشی برند دی اس است که بر پایه یک سیتروئن قدیمی بنا نشده است.

17 dsc 7119 - مقایسه دو خودروی شاسی بلند دی‌اس 7 کراس‌بک با ولوو XC40
این خودرو نیز همانند رقیب سوئدی از تنظیمات مک فرسون در جلو و چند اتصالی در عقب استفاده می‌کند اما تکنولوژی سیستم تعلیق فعال و هوشمند باعث تفاوت آن با ولوو می‌شود.

8 dsc 8225 - مقایسه دو خودروی شاسی بلند دی‌اس 7 کراس‌بک با ولوو XC40
این سیستم جاده پیش رو را اسکن کرده و می‌تواند سیستم دامپینگ خودرو را به‌صورت خودکار تنظیم کند تا دی اس ۷ کراس‌بک خود را با شرایط جاده وفق دهد. این سیستم از دوربین پشت شیشه جلو و همچنین چهار حسگر و سه شتاب‌سنج استفاده می‌کند تا درباره میزان نیروی دامپینگ تصمیم‌گیری نماید.

4 dsc 7379 - مقایسه دو خودروی شاسی بلند دی‌اس 7 کراس‌بک با ولوو XC40
همه‌ی این‌ها امیدبخش به نظر می‌رسند اما در عمل می‌بینیم که نتیجه به دست آمده یک سواری متناقض و ناپایدار است. گاهی اوقات خودرو به خوبی از دست‌اندازها عبور می‌کند اما در برخی جاده‌ها نمی‌تواند ناهمواری را مخفی کند و با لرزش و تکان از روی چاله‌ها و دست‌اندازها عبور می‌کند. همچنین سیستم تعلیق بخش عقبی نیز نمی‌تواند با دامپینگ بخش جلویی برابری کند.

3 dsc 7501 - مقایسه دو خودروی شاسی بلند دی‌اس 7 کراس‌بک با ولوو XC40
سیستم تعلیق نرم هم باعث شده خودرو در زمان‌های ترمز و شتاب به پایین و بالا برود بنابراین در صندلی‌هایی که حمایت چندانی از بدن به عمل نمی‌آورند این ور آن ور خواهید رفت. در کل تجربه رانندگی با دی اس ۷ کراس‌بک نه چندان خوب بوده و لذت‌بخش نیست.

9 dsc 8248 - مقایسه دو خودروی شاسی بلند دی‌اس 7 کراس‌بک با ولوو XC40
گیربکس این خودروی فرانسوی نیز تعویض‌های کندی داشته و در تست‌های شتاب بین دنده‌ای آن را عقب می‌اندازد. همچنین تعویض‌های این گیربکس نیز به نرمی حریف نیست.

10 dsc 7068 - مقایسه دو خودروی شاسی بلند دی‌اس 7 کراس‌بک با ولوو XC40
نسخه دیزلی قبلی که تست شده بود در زمان حرکت آرامش خوبی داشته و این مدل بنزینی اندکی بهتر است اما ولوو XC40 نیز همین عملکرد را داشته و در جاده ساکت‌تر می‌باشد.

12 dsc 7034 - مقایسه دو خودروی شاسی بلند دی‌اس 7 کراس‌بک با ولوو XC40
دی اس ۷ کراس بک از تجهیزات استاندارد زیادی سود می‌برد که در بسیاری از جنبه‌ها با ولوو برابری کرده و در برخی موارد نیز از آن‌ها پیش می‌افتد. رینگ‌های ۱۹ اینچی، صندلی‌های چرمی گرم شونده، چراغ‌های LED، درب پشتی برقی، شارژ بی‌سیم و ارتباط گوشی هوشمند در تریم پرستیژ به چشم می‌خورند.

11 dsc 7085 - مقایسه دو خودروی شاسی بلند دی‌اس 7 کراس‌بک با ولوو XC40
این خودرو همچنین دارای پشت آمپرهای دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی است که می‌تواند جهت‌های ناوبری و اطلاعات رانندگی زیاد را نشان دهد. دی اس از این نظر با ولوو برابری می‌کند اما صفحه‌نمایش ۱۲ اینچی کراس‌بک به اندازه صفحه‌نمایش ۹ اینچی XC90 پاسخگو و خلاقانه نیست.

البته کابین دی اس ۷ پذیرفتنی بوده و طراحی بصری جالبی دارد. البته فضای آن در مقایسه با رقیب کمی تنگ به نظر آمده اما این به دلیل استفاده از متریال تیره‌تر و شیشه‌های کوچک‌تر است. در عمل کراس‌بک خودروی بزرگ‌تری است و فضای محفظه کاملاً جادارتری نیز دارد.

نظرات آزمایش‌کنندگان

ارتباطات: این خودرو به‌صورت استاندارد دارای اپل کارپلی و اندروید اتو بوده و صفحه‌نمایش بزرگ آن با سیستم‌های مبتنی بر گوشی‌های هوشمند هماهنگی بسیار خوبی دارد.

طراحی: طراحی کابین منحصربه‌فرد بوده و البته باب میل همه نیست. حداقل اینکه این بخش کلافه کننده نبوده و بسیاری از خریداران آن را دوست دارند.

متریال: کیفیت کابین خوب بوده اما اکثر تریم ها کیفیت بالایی در مقایسه با ولوو ندارند و کیفیت ساخت آن کمی پایین‌تر از XC40 می‌باشد.

  • ولوو XC40

نقاط قوت: تجهیزات استاندارد زیاد، کابین عالی، پیشرانه قوی و ساکت، گیربکس و سواری خوب

نقاط ضعف: کابین تنگ‌تر از دی اس ۷ کراس بک، برخی مشکلات سیستم اطلاعات سرگرمی
30 dsc 7115 - مقایسه دو خودروی شاسی بلند دی‌اس 7 کراس‌بک با ولوو XC40
پلتفرم جدید این خودرو به معنی استفاده از زیرساخت متفاوت در مقایسه با برادران بزرگ‌تر XC60 و XC90 می‌باشد. این دو خودرو از معماری SPA استفاده می‌کنند اما XC40 بر پایه پلتفرم CMA ساخته شده است.

31 dsc 7123 - مقایسه دو خودروی شاسی بلند دی‌اس 7 کراس‌بک با ولوو XC40
این خودرو از پیشرانه بنزینی T5 با قدرت ۲۴۴ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتون متر سود برده و کاملاً در مقایسه با دی اس دست برتر را دارد. پیشرانه ۲ لیتری ولوو کاملاً توانا نشان می‌دهد.

22 dsc 8242 - مقایسه دو خودروی شاسی بلند دی‌اس 7 کراس‌بک با ولوو XC40
این خودرو به‌طور قابل‌توجهی سنگین‌تر از دی اس بوده به گونه‌ای که وزن ۱۶۴۶ کیلویی آن در مقایسه با وزن ۱۴۲۵ کیلویی دی اس به چشم می‌آید. علیرغم این موضوع، گیربکس سریع و پیشرانه قوی باعث می‌شود ولوو در تست‌های پرفورمنس سریع‌تر باشد.

23 dsc 8234 - مقایسه دو خودروی شاسی بلند دی‌اس 7 کراس‌بک با ولوو XC40
در شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت XC40 برتری خود را دیکته کرده است. اگرچه پیشرانه‌های بنزینی این خودروها پرفورمنس مناسبی دارند اما جذابیت آن‌ها بیشتر حول رفاه و ساکتی می‌چرخد. ولوو سروصدای کمتری داشته و در سرعت‌های بالا آرام می‌باشد. قلب آهنین بنزینی T5 نرم‌تر بوده و صدای جذاب‌تری نیز دارد.

6 dsc 7250 - مقایسه دو خودروی شاسی بلند دی‌اس 7 کراس‌بک با ولوو XC40
سواری راحت یکی از مهم‌ترین فاکتورها بوده و ولوو در آن پیروز است. حتی با وجود رینگ‌های ۱۹ اینچی، عبور از دست‌اندازها در سرعت‌های پایین ناراحتی زیادی در پی ندارد اما رقیب راحتی کمتری داشته و XC40 نیز در سرعت‌های بالاتر خیلی پایدارتر است.

5 dsc 7325 - مقایسه دو خودروی شاسی بلند دی‌اس 7 کراس‌بک با ولوو XC40
ولوو همچنین در پیچ‌ها آرامش و پایداری بیشتری داشته و فرمان سبک و میدان دید خوب در جلو باعث شده‌اند سواری آن در مقایسه با دی اس ۷ کراس‌بک بهتر و آسان‌تر باشد. صندلی‌ها و موقعیت رانندگی ولوو نیز راحت‌تر هستند.

24 dsc 6942 - مقایسه دو خودروی شاسی بلند دی‌اس 7 کراس‌بک با ولوو XC40
فاکتور دیگری که باعث تمایز این دو شاسی‌بلند می‌شود کابین‌های لوکس است. XC40 طراحی تر و تمیز و ساده‌تری داشته و از متریال باکیفیتی سود برده است. کابین کراس‌بک طراحی خوبی داشته اما خیلی با کاربر رابطه دوستانه‌ای ندارد.

از جمله تجهیزات استاندارد ولوو XC40 می‌توان به صفحه لمسی ۹ اینچی، سیستم ناوبری، رادیوی DAB و اتصال بلوتوث، سیستم تهویه مطبوع و کروز کنترل، چراغ‌های جلوی LED و صندلی‌های گرم شونده اشاره کرد.

نظرات آزمایش‌کنندگان

داشبورد: متریال باکیفیت و طراحی جالب به این معنی هستند که ولوو در بحث کیفیت کابین از دی اس ۷ کراس‌بک پیشی بگیرد.

سیستم اطلاعات سرگرمی:صفحه‌نمایش تبلت مانند همانند یک گوشی هوشمند کار می‌کند. البته صفحه‌نمایش گاها کند می‌شود.

فضای ذخیره‌ای: ولوو دارای کابینی منعطف بوده و فضای زیادی بین درب‌ها و کنسول مرکزی وجود دارد.

  • قضاوت نهایی

رتبه اول: ولوو XC40
21 dsc 8122 - مقایسه دو خودروی شاسی بلند دی‌اس 7 کراس‌بک با ولوو XC40
این خودرو چه در فرم بنزینی و چه در فرم دیزلی بهتر از دی اس ۷ کراس بک است. ولوو اگرچه فضای کابین کمتری از حریف دارد اما به خاطر سواری نرم، کابین باکیفیت‌تر و تجهیزات استاندارد بیشتر پیروز میدان لقب می‌گیرد. سواری XC40 هم بهتر بوده و هزینه‌های مالکیت کمتری دارد.

رتبه دوم: دی اس ۷ کراس بک
7 dsc 8171 - مقایسه دو خودروی شاسی بلند دی‌اس 7 کراس‌بک با ولوو XC40
این خودرو انتخاب اول نیست. کراس بک فضای کابین زیادی داشته و چیزی متفاوت در مقایسه با رقبا ارائه می‌کند اما سواری ناپایدار و هزینه‌های سواری زیاد آن را در مرتبه‌ای پایین قرار می‌دهند. کنترل ضعیف حرکات بدنه روی راحتی تأثیر منفی داشته و باعث کاهش لذت سواری می‌شوند.

منبع: autoexpress

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.