آخرین وضعیت تحویل پژو ۲۰۰۸ های ثبت نامی

هاشم یکه‌زارع در مجمع عمومی عادی سالانه ایران‌خودرو اظهار داشت: نباید چشم‌های‌مان را به روی واقعیت‌ها و محدودیت‌های ایجاد شده در سال‌جاری ببندیم، محدودیت‌هایی وجود دارد و سختی‌هایی نیز در پیش خواهیم داشت و باید با حمایت همه مسئولان، سهامداران، کارکنان و مردم با سربلندی از آن عبور کنیم.

مدیرعامل ایران‌خودرو ادامه داد: محصولات پژو ۲۰۶ و پژو ۲۰۷ هاچ‌بک و صندوق‌دار به‌صورت اتوماتیک در سال گذشته و به‌صورت مستقل از پژو تولید شد.

وی تولید محصول ۲۰۰۸ را نیز از موفقیت‌های ایران‌خودرو در سال گذشته برشمرد و گفت: تمام محصولات ثبت‌نامی در سال‌جاری تحویل مشتریان خواهد شد.

یکه‌زارع تصریح کرد: خودروسازی انحصاری خوانده می‌شود، در صورتی که مشتریان امکان انتخاب و خرید از چند خودروساز را دارند. این در صورتی است که خودروساز برای تهیه مواد اولیه باید به تولیدکننده‌های مشخصی مراجعه کند و انحصار در این بخش معنای بیشتری دارد.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از مواد اولیه‌ی موردنیاز خودروساز افزایش قیمت بالای ۵۰ درصد داشته که موجب بالا رفتن هزینه تمام‌شده تولید خودرو شده، در صورتی که مجوز افزایش قیمت خودرو بسیار کم‌تر بوده است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو با بیان این‌که قیمت محصولات قطعه‌سازان نیز رشد ۲۰ درصدی را تجربه کرده، خاطرنشان کرد: اگر خودروساز افزایش قیمت قطعه‌ساز را ندهد، سبب تعطیلی آن می‌شود و اگر پرداخت کند با زیان هنگفت روبه‌رو می‌شود.

وی با اشاره به سود بالای دلالان از اختلاف قیمت کارخانه و بازار، تاکید کرد: روش قیمت‌گذاری خودرو باید از انحصار خارج شود.

یکه‌زارع انعقاد قرارداد ۱۰جانبه‌ی طراحی و تولید پلت‌فرم ایران‌خودرو را از دستاوردهای سال گذشته این گروه خودرویی عنوان کرد و گفت: با افزایش دو و نیم برابری نرخ ارز سرمایه‌گذاری در این بخش، در صورت عدم حمایت با چالش مواجه خواهد شد.

وی تصریح کرد: یا باید به ادامه تولید پلت‌فرم‌های قدیمی تن بدهیم و یا این‌که هزینه‌ها را به جان بخریم تا خودروساز شویم.

یکه‌زارع به اهمیت صنعت خودروسازی و قرار داشتن آن در صدر فهرست تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: ما به عنوان لکوموتیو صنایع کشور باید به فکر باشیم تا از این بحران عبور کنیم.

وی تصریح کرد: مسئولان در حوزه‌های مختلف باید کمک و توجه ویژه‌ای به خودروسازی کنند تا اتفاق بدی برای این صنعت مادر نیفتد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو همچنین تاکید کرد: عواقب ترک بازار ایران برای شرکای ایران‌خودرو به مراتب سخت‌تر از دوره‌های گذشته خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.