این هواپیما به سفارش Korean Air Lines (یا Korean Air فعلی) و با شماره سریال ۱۱۳۸۸ ساخته شد. نخستین پرواز خود را در تاریخ ۱۹۹۲/۰۳/۳۰ انجام داد و ۸۰ روز بعد با رجیستر HL7208 تحویل داده شد و به مدت یازده سال برای این شرکت حامل پرچم کشور کره جنوبی پرواز کرد.
هواپیمایی آسمان این فوکر را خریداری کرده و در ۲۰۰۳/۱۰/۱۱ [مطابق با ۱۹ مهر ۱۳۸۲] با چیدمان Y109 وارد کشور کرد. با ورود به ایران، رجیستر هواپیما به EP-ASK تغییر یافت.
این هواپیما هماکنون زمینگیر است.
مشخصات فنی و ظاهری
این هواپیما از دو موتور توربوفن Tay 650-15 ساخت شرکت رولز رویس در دو سوی عقب بدنه، با طول هر موتور ۲.۴۰ متر و عرض ۱.۱۴ متر و با وزن هر کدام ۱۵۱۵ کیلوگرم و رانش هر کدام ۱۵۱۰۰ پاوند استفاده میکند.
ـ مدل هواپیما: Fokker 100
ـ تعداد هواپیمای ساخته شده از این مدل: ۲۸۳ فروند
ـ طول هواپیما: ۳۵.۵۳ متر
ـ عرض هواپیما: ۳.۳۰ متر
ـ عرض کابین: ۳.۱۰ متر
ـ ارتفاع بلندترین نقطه سازه از سطح زمین: ۸.۵۰ متر
ـ ارتفاع کابین: ۲.۰۱ متر
ـ دهانه بال: ۲۸.۰۸ متر
ـ مساحت بال: ۹۳.۵ متر مربع
ـ حداکثر وزن در زمان برخاست: ۴۵۸۱۰ کیلوگرم
ـ حداکثر وزن در زمان فرود: ۳۹۹۱۵ کیلوگرم
ـ ظرفیت بنزین: ۱۳۳۶۵ لیتر
ـ سرعت کروز: ۸۳۷ کیلومتر بر ساعت
ـ ماکزیمم سرعت: ۸۴۵ کیلومتر بر ساعت
ـ سقف پرواز: ۳۵۰۰۰ پا (۱۱ کیلومتر)
ـ برد پرواز: ۳۱۷۰ کیلومتر
ـ تعداد کروی پرواز: ۲ نفر
ـ طول باند مورد نیاز برای تیکآف: ۱۶۲۱ متر
رویدادها
ـ شامگاه سهشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۸۸ این هواپیما که از تهران به اصفهان پرواز میکرد، پس از فرود در فرودگاه اصفهان و در انتهای باند، یکی از تایرهای هواپیما به خاطر ترمز شدید و فشار بیش از اندازه به چرخها دچار آتشسوزی شد که پس از توقف هواپیما در همان مکان و بدون اینکه مسافران از هواپیما پیاده شوند، آتشسوزی مهار شد.
ـ ظهر روز دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۸۹ نیز این هواپیما در مسیر مشهد ـ زاهدان ـ مهرآباد، به علت ایراد در ارابه فرود در فرودگاه زاهدان زمینگیر شد.
تصاویری از این هواپیما