تیونینگ فولکس‌واگن توراگ TDI V8

تیونینگ فولکس‌واگن توراگ TDI V8

فولکس‌واگن (به آلمانی: Volkswagen) شرکت خودروسازی آلمانی است، که مهم‌ترین برند متعلق به گروه فولکس‌واگن می‌باشد. این گروه هم‌اکنون بزرگترین خودروساز اروپا بوده، که به‌عنوان سومین شرکت بزرگ خودروسازی جهان نیز محسوب می‌شود.

این کارخانه در سال ۱۹۳۰ به درخواست رهبر وقت آلمان نازی؛ آدولف هیتلر بنا شده‌است. او از فردیناند پورشه تقاضا کرد، خودرویی بسازد که عموم مردم آلمان، توانایی خرید آن را داشته باشند. بنابراین شرکت تاسیس شده، فولکس‌واگن نامیده شد، که در زبان آلمانی به معنای خودروی مردممی‌باشد.

امروزه از ۱۰ خودروی پرفروش تمامی ادوار صنعت خودروسازی جهان، سه خودرو، به شرکت فولکس‌واگن تعلق دارد، که عبارتند از: فولکس‌واگن پاسات، فولکس‌واگن گلف و فولکس قورباغه‌ای. این شرکت همچنین در میان تمامی خودروسازهای جهان، بیشترین میزان سرمایه‌گذاری را، در بخش تحقیق و توسعه هزینه می‌نماید.

سهام مرتبط با بخش عمومی شرکت فولکس‌واگن آگ، در چندین بازار بورس معتبر جهان، دادوستد می‌شود. این شرکت در فهرست اولیه بازار بورس فرانکفورت قرار دارد. این شرکت در ماه آوریل سال ۱۹۶۱ برای نخستین بار در این فهرست جای‌گرفت.

گروه فولکس‌واگن در سال ۱۹۶۲ وارد بازار بورس آلمان؛ دویچه بورزه شد. این شرکت همچنین در سال ۱۹۶۷ در فهرست ثانویه بازارهای بورس باسل،بورس سیکس سوئیس، بورس ژنو، ذکر گردید. در ۱۹۷۹ وارد بازار بورس لوکزامبورگ و در ابتدای سال ۱۹۸۸ مبادله سهام آن در بازار بورس لندن آغاز گردید. در اواخر سال ۱۹۸۸ نیز به جمع شرکت‌های فهرست شده در بازار بورس نیویورک پیوست.

VW Touareg 2015 500x333 - تیونینگ فولکس‌واگن توراگ TDI V8
تیونینگ فولکس‌واگن توراگ TDI V8

شاسی بلند توآرگ که در سال ۲۰۱۰ معرفی شده، در نیمه عمر خود دومین تغییرات و فیس لیفت را تحمل خواهد کرد. تغییراتی که چهره آن را بیشتر به خودروهای اخیر فولکس مخصوصاً جتا و پاسات شبیه کرده است. اما این نباید چندان گمراه کننده باشد زیرا توارگ یک خودروی بزرگ و لوکس تلقی می‌شود که اکنون یک لیست طولانی از به‌روزرسانی‌ها را هم شامل می‌گردد.

VW Touareg 2015 rear 500x333 - تیونینگ فولکس‌واگن توراگ TDI V8
تیونینگ فولکس‌واگن توراگ TDI V8

چراغ‌ها، جلوپنجره، سپرها، حتی آینه‌های جانبی تغییر کرده‌اند. طراحی جدید سنگین و موقرتر ازمدل‌های پیشین است. استفاده از کروم در جلوپنجره و نوارهای ضربه‌گیر دورتادور خودرو و در، زه‌های دور پنجره‌ها و سایر تزئینات، در کنار چراغ‌های بزرگ‌تر تیره رنگ، بر لوکس بودن خودرو صحه می‌گذارد. تغییر محل قرارگیری پایه آینه‌ها به روی درب‌ها نیز که از پورشه الهام گرفته شده، افزایش میدان دید راننده، خودرو را به همراه دارد. چرخهای استاندارد ۱۸ اینچی هستند و می‌توان چرخهای آلیاژی ۲۰ اینچی را نیز برای آن سفارش داد.

VW Touareg 2015 01 300x200 - تیونینگ فولکس‌واگن توراگ TDI V8
تیونینگ فولکس‌واگن توراگ TDI V8

انتخاب اول خریداران اروپایی قاعدتاً موتور V6 دیزلی است که دارای استاندارد یورو ۶ می‌باشد و در دو نسخه ۲۰۲ اسبی و ۲۵۵ اسبی عرضه می‌شود. موتورهای بنزینی نیز بروز شده‌اند و موتور شش سیلندر سه لیتری TDI می‌تواند ۲۵۸ اسب بخار نیرو تولید کند و مدل V8 TSI آن و احتمالاً مدل هیبریدی آن نیز قابل انتخاب خواهند بود.

111 3 620x413 - تیونینگ فولکس‌واگن توراگ TDI V8
تیونینگ فولکس‌واگن توراگ TDI V8

JE DESIGN یک شرکت آلمانی تیونینگ خودرو است که تخصص خود را بر روی تیونینگ خودروهای گروه فولکس‌واگن متمرکز کرده است. آخرین محصول این شرکت تیونینگ فولکس‌واگن توراگ TDI V8 است.

Volkswagen Touareg V8 TDI facelift by JE DESIGN 05 620x413 - تیونینگ فولکس‌واگن توراگ TDI V8
تیونینگ فولکس‌واگن توراگ TDI V8

JE دیزاین یک کیت کامل آئرودینامیکی بدنه همراه با جلوپنجره مشبک و اسپویلر جدید را بر روی نسخه R-Line این شاسی‌بلند نصب کرده است. همچنین برجسته‌تر شدن قوس گلگیر و افزوده شدن دیفیوزرهای ظریف از جمله تغییرات بیرونی قابل‌توجه است. کل این کیت بدنه را می‌توان با قیمت ۴,۷۶۰ یورو تهیه کرد، اما مشتریان امکان سفارش قطعات موردنظر به صورت جداگانه را هم دارند.

Volkswagen Touareg V8 TDI facelift by JE DESIGN 04 620x413 - تیونینگ فولکس‌واگن توراگ TDI V8
تیونینگ فولکس‌واگن توراگ TDI V8

این شرکت به موتور ۸ سیلندر ۴.۲ لیتری توربودیزل توراِگ توجه بیشتری کرده است. موتور TDI که در حالت استاندارد قادر به تولید ۳۴۰ اسب بخار و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور بوده است، پس از تیونینگ JE DESIGN قادر خواهد بود قدرت ۴۱۰ اسب بخار و گشتاور ۹۳۰ نیوتن متر را به ارمغان بیاورد. این تیونینگ همراه با دو سال گارانتی موتور و گیربکس هشت سرعت تیپ‌ترونیک هزینه ۲,۳۹۹ یورویی برای مشتریان به دنبال خواهد داشت.

Volkswagen Touareg V8 TDI facelift by JE DESIGN 01 620x397 - تیونینگ فولکس‌واگن توراگ TDI V8
تیونینگ فولکس‌واگن توراگ TDI V8

پس از این فولکس‌واگن توراِگ TDI V8 می‌تواند تنها در ۵.۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد که ۰.۴ ثانیه سریع‌تر از مدل استاندارد آن است. این شرکت حداکثر سرعت این نسخه را اعلام نکرده است، اما به احتمال زیاد کمی از ۲۴۲ کیلومتر بر ساعت افزایش یافته است.

JE DESIGN لوازم دیگری هم که شامل ماژول کاهنده ارتفاع الکترونیکی، رینگ آلیاژ ۲۲ اینچی، سیستم اگزوز چهارتایی از جنس فولاد ضدزنگ همراه با برخی از پیشرفت‌های داخلی کابین مانند دستگیره‌هایی از جنس استیل ضدزنگ و پانل‌های رکاب ضدزنگ با آرم نورانی JE DESIGN به رنگ آبی، عرضه می‌کند.

Volkswagen Touareg V8 TDI facelift by JE DESIGN 01 620x397 - تیونینگ فولکس‌واگن توراگ TDI V8
تیونینگ فولکس‌واگن توراگ TDI V8

 

گردآوری: اروند پلاک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.