فورد موستانگ مدل 2016

فورد موستانگ مدل ۲۰۱۶

فورد (به انگلیسی: Ford) شرکت خودروسازی آمریکایی و چندملیتی مستقر در دیربورن، میشیگان از حومه شهر دیترویت می‌باشد.

این کمپانی در تاریخ ۱۶ ژوئن ۱۹۰۳ میلادی توسط هنری فورد تأسیس شد و امروزه علاوه بر خودروهای سواری و باری فورد، خودروهای لوکسی با مارک لینکلن هم تولید می‌کند. این شرکت از سال ۱۹۳۸ خودروهای لوکس ارزان قیمت‌تری با برند مرکوری تولید می‌کرد، اما از سال ۲۰۱۱ تولید خودرو با این مارک را متوقف نمود.

200px Ford Motor Company Logo.svg  - فورد موستانگ مدل 2016
فورد موستانگ مدل ۲۰۱۶

فورد سهام اندکی از شرکت ژاپنی مزدا و کمپانی بریتانیایی استون مارتین را نیز در اختیار دارد. شرکت فورد در سال ۱۹۸۹ شرکت خودروسازی جگوار کارز و در سال ۲۰۰۰ شرکت لندرور را خریداری نمود، اما در ماه مارس سال ۲۰۰۸ هر دو را به شرکت هندی تاتا موتورز فروخت. فورد بین سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۰ مالک شرکت سوئدی ولوو نیز بود.

شرکت خودروسازی فورد، هم‌اکنون دومین تولیدکننده خودرو در ایالات متحده آمریکا بوده و از پایان سال مالی ۲۰۱۱ به‌عنوان پنجمین خودروساز بزرگ جهان محسوب می‌شود. این شرکت در سال ۲۰۱۰ در فهرست فرچون ۵۰۰ در جایگاه هشتمین شرکت بزرگ در ایالات متحده شناخته شد. در حال حاضر شمار کارکنان شرکت فورد بیش از ۲۱۳ هزار نفر اعلام شده، که در ۹۰ کارخانه این شرکت در سراسر جهان، فعالیت می‌کنند. خانواده فورد هم‌اکنون با در اختیار داشتن ۲٪ درصد از سهام شرکت فورد، مالک اصلی آن محسوب می‌شود.

resized 459831 499 - فورد موستانگ مدل 2016
فورد موستانگ مدل ۲۰۱۶

اولین خودروی جهان در شرکت فورد تولید شد. گرچه این شرکت در سال ۱۹۰۳ تأسیس شد، اما هفت سال پیش از آن، هنری فورد، بنیانگذار شرکت، به عنوان یک مهندس جوان و خلاق، اولین وسیله نقلیه چهار چرخ را ابداع کرده و ساخته بود. این وسیله که «چهارچرخ» (QUADRICYCLE) نامیده می‌شد، مانند یک قایق، با فرمانی رانده می‌شد و بدون اینکه امکان برگشت به عقب داشته باشد، با دو سرعت متفاوت حرکت می‌کرد.

resized 459827 602 - فورد موستانگ مدل 2016
فورد موستانگ مدل ۲۰۱۶

فورد موستانگ (به انگلیسی: Ford Mustang) خودروی ساخته شده توسط کارخانه فورد است. نسل اول این خودرو بر روی پلتفرم نسل دوم فورد فالکون ساخته و در ۱۷ آوریل۱۹۶۴ به بازار عرضه شد. در حال حاضر پنجمین نسل از این مدل به بازار عرضه شده است.

فورد موستانگ کلاس تازه‌ای به نام پونی کار یا خودروهای پونی را در آمریکای شمالی ایجاد کرد؛ خودروهای اسپرت کوپه‌ای که کاپوتی کشیده و پشت کوتاهی داشتند. خودروهایی نظیر شورلت کامارو، ای‌ام‌سی جاولین و دوج چلنجر از دیگر ماشین‌ها در کلاس پونی کارز هستند. موستانگ همچنین الهام بخش طراحی خودروهای اسپرت دیگری نظیر تویوتا سلیکا و فورد کاپری هم بود.

resized 459829 897 - فورد موستانگ مدل 2016
فورد موستانگ مدل ۲۰۱۶

شرکت فورد، موستانگ ۲۰۱۵ را با موتور پایه ۳٫۷ لیتری ۶ سیلندر با توان ۳۰۰ اسب بخار به بازار معرفی کرد. موتورهایی که در مدل‌های دیگر این خودرو استفاده شدند عبارتند از:

موتور ۳٫۷ لیتری V6 با ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۵ نیوتن متر گشتاور

موتور ۲٫۳ لیتری اکوبوست چهار سیلندر با ۳۰۵ اسب بخار قدرت و ۴۰۶ نیوتن متر گشتاور

موتور ۵ لیتری V8 با ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۵۲۸ نیوتن متر گشتاور

 

resized 459828 883 - فورد موستانگ مدل 2016
فورد موستانگ مدل ۲۰۱۶

 

فورد موستانگ مدل ۲۰۱۶ ساخت کشور آمریکا است.

resized 459832 208 - فورد موستانگ مدل 2016
فورد موستانگ مدل ۲۰۱۶

1 نظر
  1. sadegh می گوید

    s
    lm khaste nabashid.gheymate mustang 2015 eco boost 2.3L ful cheghadre??

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.